Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholná Corvette C8 ZR1 má dostat hybridní twin-turbo V8 s výkonem přes 900 koní!

Chevrolet Corvette Stingray C8
Chevrolet Corvette Stingray C8
Chevrolet Corvette Stingray C8
Chevrolet Corvette Stingray C8
63 Fotogalerie
Diskuze (14)

Chevrolet sice ještě nezahájil výrobu ani základního provedení nové Corvette C8, přesto už se na veřejnosti začínají objevovat informace o vrcholném provedení ZR01. A prý se máme na co těšit.

Naši američtí kolegové z magazínu Mototrend mají evidentně velice dobré kontakty u Chevroletu/General Motors, díky kterým se jim pravidelně daří získávat zákulisní informace o vývoji ještě ostřejších modelů nové Corvette. Již v srpnu například přinesli informaci, pod které by měla ostřejší verze Z06 u nové Corvetty dostat dvakrát přeplňovaný motor V8 s plochou klikovou hřídelí, který má vycházet ze závodního motoru C8.R.

Nyní se však objevily informace o nejvýkonnější variantě ZR1, údajně pocházející z vyšších míst celé automobilky/koncernu, podle kterých bude nejostřejší Corvette C8 ZR1 osazena motorem V8 s hybridním systémem, díky kterému nabídne až 900 koní.

Spekulace o elektrifikaci Corvetty přitom putují internetem již delší dobu, nyní je však měl skutečně potvrdit některý z vyšších představitelů koncernu GM. Pohonná jednotka vrcholné Corvetty ZR1 by měla vycházet z výše zmíněného motoru pod kapotou modelu Z06, díky hybridnímu systému by však ZR1 měla být schopna vykrýt prázdná místa na výkonové křivce a nabídnout tak maximální výkon až 900 koní!

Zdroj z GM bohužel odmítl prozradit jakékoliv bližší detaily o technice motoru, takže ani nevíme, jaký bude mít objem. Standardní závodní motor C8.R má však objem 5.5 litru, což může v kombinaci s plochou klikovou hřídelí vést až k nepříjemným vibracím. A něco takového by se zákazníkům pravděpodobně nelíbilo. Některé spekulace proto uvádí, že motor by mohl mít objem od 4.2 po 5.5 litru.

Video placeholder
Chevrolet Corvette Convertible: Představení otevřené verze • Zdroj: Chevrolet

Hybridní systém by měl přidat minimálně jeden elektromotor - mezi převodovku a motor spalovací. Jak ovšem dodává Motortrend, podle některých informací je u přední nápravy Corvetty připraveno místo i pro dvojici menších elektromotorů. Vrcholná ZR1 by tak mohla dostat i pohon všech kol a systémy jako vektorování točivého momentu, což by přispělo k lepší ovladatelnosti a snadnějšímu zdolávání zatáček ve vyšších rychlostech.

Nabízí se však otázka, jak velké baterie vlastně Corvette dostane, kolik přidají kilogramů a kam se je automobilka rozhodne umístit, aby co nejméně ovlivnila vyváženost vozu a jeho těžiště.  Nápovědou by však Chevroletu mohly být další modely hybridních sporťáků s motorem uprostřed, kde jsou baterie uloženy především u přepážky mezi motorem a kabinou posádky, nebo v předním zavazadlovém prostoru.

Podle odhadů Motortrendu však nepůjde o moc velkou baterii. Její kapacita by měla být pouze tak velká, aby dokázala pomoci vozu během plné akcelerace. S čistě elektrickým dojezdem se pak údajně nepočítá. Stejně jako Ferrari LaFerrari, i Corvette ZR1 by měla být primárně zaměřena na brutální sílu a výkon, nikoliv hospodárnost.

Vstoupit do diskuze (14)