Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholné čtyřdveřové kupé Mercedes-AMG GT 73 e se začíná poodhalovat

Ondřej Mára
Diskuze (38)

Slibované čtyřdveřové kupé by mělo nabídnout plug-in hybridní pohonnou jednotku a výkon přes 800 koní.

Čtyřdveřové kupé Mercedes-AMG GT nedávno prošlo decentním faceliftem, jehož největší zajímavostí by se měla stát dosud nepředstavená nejvýkonnější verze. Ta by měla využívat pomoc elektromotoru a podle všeho půjde o dosud nejvýkonnější silniční AMG, jaké kdy v Affalterbachu postavili.

Vznik vrcholného plug-in hybridu, který by měl dostat plaketku E-Performance, už v minulosti potvrdila i samotná automobilka. Nyní se však na oficiálním Instagramu Mercedes-AMG objevil první snímek, který poodhaluje vrcholný vůz před jeho oficiální premiérou – naplánovanou na 1. září během autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově.

První snímek přídě přitom neodhaluje žádné zásadní novinky. Maska odpovídá faceliftované verzi GT 63 S, novinkou je ovšem lemování nasávacích otvorů a malá plaketka v masce chladiče, na kterou už ovšem automobilka upozornila i v předcházejících ukázkách.

Fotku automobilka doplnila komentářem „The calm before the road“ – což se dá přeložit jako „Klid před řevem“ a zřejmě tak odkazuje na možnost čistě elektrického provozu. Hashtag „#EverythingButQuiet“ pak zase slibuje udržení tradice pořádného projevu spalovacího motoru.

Ostatně nejvýkonnější AMG, které by podle starších spekulací mělo dostat označení GT 73 e, by mělo být osazeno dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým motorem V8, který doplní u zadní nápravy instalovaný elektromotor napájený z lehkých baterií.

Kombinovaný výkon vozu by se měl vyšplhat až na hranici okolo 600 kW (cca 816 k) a 1000 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/ by pak měl vůz zvládat pod hranici 3 sekund, tedy rychleji, než čistě spalovací GT 63 S.

Právě AMG GT 63 S je přitom v současnosti nejrychlejší luxusním čtyřdveřovým modelem na slavném Nürburgringu, což by ale podle mnoha očekávání moha změnit právě hybridní verze 73e, která by se mohla dostat pod jeho čas 7:27.800. Hlavním rivalem GT 73e na okruzích i v showroomech ale bude pravděpodobně Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Na detailnější informace k novému stroji si budeme muset počkat až do zahájení mnichovského autosalonu, kde Mercedes plánuje celou řadu zajímavých a elektrifikovaných novinek. Mluví se například o AMG verzi vlajkové lodi EQS, konceptu čistě elektrického Maybachu, konceptu elektrické třídy G pod označením EQG, novém sedanu EQE a možná i zcela novém chytrém crossoveru

Ondřej Mára
Diskuze (38)
30. 8. 2021 10:44
Re: Tak trochu mi uniká.....
Musíš i ty klony, už jsem se obstaral taky ;-) Věcného nic, jen kalousi, ANO a pseudoekologie ;-)
Avatar - speedfred
30. 8. 2021 10:29
Re: Tak trochu mi uniká.....
Hamunu mám aj ja na HL ale tento nový klon som ešte nedal, moc som tu nebol v poslednej dobe. Chcel by som maz raz toľko času ako on/ona/ono.🤷‍♂️
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 09:48
Re: Tak trochu mi uniká.....
Myslím, že i ty jednotky procent jsou v tomto případě nadnesené. Jinak přirovnání je dost trefné.
30. 8. 2021 09:48
Re: Tak trochu mi uniká.....
Tak zaprvy ty emise jsou podstatny hlavne pro automobilku, zadruhy mi to prijde, ze podle sebe soudis ostatni. Je mnoho lidi (bohuzel hlavne na zapade), kterym zivotni prostredi a budoucnost neni ukradena a budou to prave hlavne lidi, kteri maji penize: Ekologicka doprava, jidlo v bio kvalite, obleceni a dalsi veci lokalne vyrabene a nedovazene kontejnerem buhviodkud, to vsechno stoji penize. Kdyz ma nekdo sotva prachy na to, udrzovat v chodu svoji 20 starou oktavku, tak u nej pochopitelne bude mit ekologie nizsi prioritu...

Vem si Porsche, u vsech modelu, ktere maji v nabidce plugin, si vic nez pulka lidi objednava ten... asi jim to uplne ukradeny neni.
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 09:47
Re: Tak trochu mi uniká.....
Hamunu mám na HL, stejně jak ospoustu dalších, proto na ní skoro nikdo nereaguje. Ono kdyby nepsal jak pa*ko a dalo se to alespoň přečíst a k tomu diskutovala "normálním" způsobem a ne 42 příspěvků v jedné diskuzi, které jsou víceméně ctrl+c/ctrl+v , tak mi to bude jedno, ale to se fakt nedá číst a nedá se s tím ani diskutovat, na vše obdržíš nerozluštitelný slint nesmyslně poskládaných velkých a malých písmen, rovnítek a jiných do očí bijících nesmyslů, periodicky se opakujících v čase, pod daným tématem.