Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-AMG GT 73
Mercedes-AMG GT 73
Mercedes-AMG GT 73
Mercedes-AMG GT 73
28
Fotogalerie

Vrcholné čtyřdveřové kupé Mercedes-AMG GT 73 e se začíná poodhalovat

Slibované čtyřdveřové kupé by mělo nabídnout plug-in hybridní pohonnou jednotku a výkon přes 800 koní.

Čtyřdveřové kupé Mercedes-AMG GT nedávno prošlo decentním faceliftem, jehož největší zajímavostí by se měla stát dosud nepředstavená nejvýkonnější verze. Ta by měla využívat pomoc elektromotoru a podle všeho půjde o dosud nejvýkonnější silniční AMG, jaké kdy v Affalterbachu postavili.

Vznik vrcholného plug-in hybridu, který by měl dostat plaketku E-Performance, už v minulosti potvrdila i samotná automobilka. Nyní se však na oficiálním Instagramu Mercedes-AMG objevil první snímek, který poodhaluje vrcholný vůz před jeho oficiální premiérou – naplánovanou na 1. září během autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově.

První snímek přídě přitom neodhaluje žádné zásadní novinky. Maska odpovídá faceliftované verzi GT 63 S, novinkou je ovšem lemování nasávacích otvorů a malá plaketka v masce chladiče, na kterou už ovšem automobilka upozornila i v předcházejících ukázkách.

Fotku automobilka doplnila komentářem „The calm before the road“ – což se dá přeložit jako „Klid před řevem“ a zřejmě tak odkazuje na možnost čistě elektrického provozu. Hashtag „#EverythingButQuiet“ pak zase slibuje udržení tradice pořádného projevu spalovacího motoru.

Ostatně nejvýkonnější AMG, které by podle starších spekulací mělo dostat označení GT 73 e, by mělo být osazeno dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým motorem V8, který doplní u zadní nápravy instalovaný elektromotor napájený z lehkých baterií.

Kombinovaný výkon vozu by se měl vyšplhat až na hranici okolo 600 kW (cca 816 k) a 1000 Nm točivého momentu. Akceleraci z 0 na 100 km/ by pak měl vůz zvládat pod hranici 3 sekund, tedy rychleji, než čistě spalovací GT 63 S.

Právě AMG GT 63 S je přitom v současnosti nejrychlejší luxusním čtyřdveřovým modelem na slavném Nürburgringu, což by ale podle mnoha očekávání moha změnit právě hybridní verze 73e, která by se mohla dostat pod jeho čas 7:27.800. Hlavním rivalem GT 73e na okruzích i v showroomech ale bude pravděpodobně Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Na detailnější informace k novému stroji si budeme muset počkat až do zahájení mnichovského autosalonu, kde Mercedes plánuje celou řadu zajímavých a elektrifikovaných novinek. Mluví se například o AMG verzi vlajkové lodi EQS, konceptu čistě elektrického Maybachu, konceptu elektrické třídy G pod označením EQG, novém sedanu EQE a možná i zcela novém chytrém crossoveru