Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI Wolfsburg Edition: Šestá generace odchází středem

Michal Fokt
Diskuze (10)
VW povzbudí na nadcházejícím autosalonu v Chicagu zájem amerických kupců o stárnoucí hot-hatch dvěma speciálními edicemi.

Aktuální Golfy GTI 6. generace to dnes určitě nemají snadné. Zákazníci se už těší na novější sedmičku a přestože šestky mají v oblasti jízdní dynamiky stále co nabídnout, v mysli kupujícího musí nutně hlodat pochybnost, jestli raději nepočkat nebo nepořídit něco od konkurence.

V Americe se tomu snaží čelit pomocí dvou speciálních verzí, pojmenovaných Golf GTI Wolfsburg Edition a Golf GTI Driver´s Edition. Ta prvně jmenovaná vychází ze standardní výbavové specifikace a má navíc 18" kola Laguna, retro-hlavici řadicí páky v designu golfového míčku a koberečky s červeným prošíváním.

Wolfsburg Edition vznikne ve dvoutisícové sérii a její součástí je i dárkový set v podobě klíčenky, čepice a certifikátu. Driver´s Editon je nachlup stejná, má ale navíc polokožená sedadla, střešní okno a navigaci. VW počítá s tím, že sportovci budou preferovat tuto verzi a plánuje jich vyrobit 3000 kusů.

Auta budou existovat výhradně v barvách Candy White, Carbon Steel Gray a Deep Black, přičemž Wolfsburg půjde do prodeje už v prvním čtvrtletí letošního roku a Driver´s Edition ji doplní ve druhém kvartálu. Sedmá generace se v USA začne prodávat až v roce 2014.

Michal Fokt
Diskuze (10)
Avatar - white label
11. 2. 2013 19:07
Re: fuu...
OK, beru zpět, myslel jsem, že píšeš k designu kol tak jsem se poněkud zbytečně unáhlil. :*) ;-)
Mně se ten design kol moc nelíbí, klasické Detroiity vypadají líp.
Přední nárazník nevypadá dobře taky díky bílé barvě, navíc absence RZ na tu kontrastní "tlamu" upozorňuje ještě víc. Např. v Carbon Steel grey vypadá předek mnohem líp.
Označení Laguna se (na rozdíl od US trhu) pro tento design kol v Evropě prakticky nepoužívá, ani tady (na webu) se v souvislosti s Golfem GTI Ed. 35 zatím neobjevilo, možná i z důvodů, které vzpomínal Ham. >:-[]
11. 2. 2013 09:41
Re: fuu...
J a jak jsem psal o designu, měl jsem na mysli design předního nárazníku. Měl jsem to napsat líp, uznávám. S kolama nemám problém. :-)
11. 2. 2013 09:40
Re: fuu...
Tys to nepochopil. Nám nešlo ani o design kol, ani o to, kdo to jak dlouho používá, ale o to, že VW golf dostal kola s názvem Laguna. Kapišto? Nikdo ti nebere tvoje znalosti, my se ale povznesli a zasmáli se. Asi jako kdyby se tady objevil článek, že Megane RS dostal nová kola Passat. Už jsme doma? ;-)
Avatar - white label
10. 2. 2013 23:22
Re: fuu...
"Y" design používá např. jak VW/Audi/Lambo, tak třeba Porsche, BMW a mnoho dalších...
Někdo od VW určitě viděl moji soutěžní fotku tady a inspiroval se názvem edice pro amíky, jen ta beránčí kožešina jim tam chybí, ale třeba teď kolem východní části americko-kanadských hranic by jim bodla... >:D
[odkaz]
Jo, klasické dvoubarevné Detroity vypadají mnohem lépe, ale u edition 35 jdou volit taky, tak snad to půjde i za oceánem. Jinak bílá barva seděla mnohem lépe Golfu 5 GTI s černě lakovanou částí masky, pro Golf 6 GTI je nejvhodnější karbobově šedá Carbon Steel Grey (viz článek).
Avatar - white label
10. 2. 2013 23:01
Re: fuu...
pumpkin/Futurista
Takže s rozdvojenými "crosspaprskY" nepřišlo počátkem 70tých let BBS, ale Laguna, jejíž první generace se objevila až v polovině 90tých let! >:D To už vážně pomalu hraničí s "motoristickým analfabetismem". ;-)
Mimochodem tenhle design kol už má k dispozici evropský Golf 6 GTI (edition 35) skoro dva roky:
[odkaz]
A "Y" BBS design má nejen u Golfu dost dlouhou tradici:
[odkaz]