Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf opět není nejprodávanější auto v Evropě. Bodovala Dacia

David Bureš David Bureš 30. 6. 2020 • 00:10
41
20
Zobrazit náhledy (41)
Volkswagen Golf opět není nejprodávanější auto v Evropě Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor Dacia Sandero Stepway Outdoor

Evropské prodeje nových aut jsou nadále silně ovlivněny důsledky pandemie koronaviru. Dacia však ze situace uměla těžit a za květen má hned dva zástupce v top 10 modelů.

Prodeje nových automobilů v Evropě začínají opět růst, jestliže v dubnu podle statistik společnosti JATO Dynamic bylo v 27 evropských zemích registrováno jen 292.600 automobilů, v květnu 2020 to bylo už 622.067 vozů. Nadále jsou však důsledky pandemie koronaviru silně ovlivněny, vždyť meziroční propad za květen pořád činí hrůzostrašných 54 %. Patrné je to i na výsledcích jednotlivých modelů.

„Objemy registrací se v květnu více než zdvojnásobily oproti hodnotám dosaženým v dubnu. I přes pozitivní známky zotavení by poměr těchto registrací mohl odpovídat prodejům, ke kterým došlo ještě před zablokováním prodejů. I proto stále nemáme dostatek informací, abychom předpověděli, zda Evropa zažije zotavení ve tvaru písmena V nebo U,“ říká globální analytik JATO Dynamic Felipe Munoz.

Zatím tedy není možné odhadnout, zda se prodeje rychle vrátí na dobu před krizí, nebo zda budou růst jen pozvolna. Velká část v květnu registrovaných aut totiž připadá na auta objednaná (respektive prodaná) v minulých měsících, ještě v době před vypuknutím pandemie koronaviru. Od prodeje k registraci vozu to totiž obvykle trvá minimálně několik týdnů.

Pozitivním ukazatelem je však růst automobilů registrovaných soukromými osobami. Na takových vozech výrobci vydělají více než na firemních (jejich prodejní cenu nesnižují hromadné objednávky jako u fleetů), hlavně ale podle Munoze bývají realistickým ukazatelem stavu ekonomiky.

Automobilky navíc kvůli emisním normám může těšit rostoucí podíl elektrifikovaných automobilů. Jejich květnové prodeje totiž meziročně klesly jen o osm procent, ze 103.400 na 95.300 exemplářů, což zásadně zvýšilo jejich tržní podíl. Jestliže loni činil sedm procent, letos v květnu už to bylo 15 %.

Nejprodávanějším elektromobilem se za květen 2020 stal Renault Zoe s 3.679 kusy, před Volkswagenem e-Golf (2.474 exemplářů) a Teslou Model 3 (2.178 kusů). Nejžádanějším plug-in hybridem pak byl nově nastupující Ford Kuga s 1.650 registracemi.

Změny v důsledku pandemie koronaviru pak najdeme i na nejvyšších příčkách. Volkswagen Golf totiž podruhé v letošním roce ztratil titul nejžádanějšího automobilu v Evropě. A stejně jako v únoru ho porazil Renault Clio. Malý Francouz hlásí za květen 16.028 registrací, zatímco kompaktní Němec 13.125.

Důvodem je mezigenerační proměna obou modelů. Zatímco Clio už ji má za sebou – 80 % jeho květnových registrací napříč Evropou tvořila aktuální pátá generace, u Golfu teprve probíhá – jen 17 % jeho květnových registrací připadalo na osmou generaci. Důvodem je i odstávka dodávek novinky kvůli problémům se softwarem.

Renaultu se mimochodem v květnu obzvlášť dařilo, malé SUV Captur obsadilo pátou příčku. Dva zástupce v top 10 modelů pak měla i Dacia, značka patřící Renaultu – Sandero skončilo čtvrté, zatímco Duster osmý. Naopak Škoda tentokrát mezi nejlepšími chybí.

Evropský trh v květnu 2020: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 5/2020 [ks]
1. Renault Clio 16.028
2. Volkswagen Golf 13.125
3. Peugeot 208 10.977
4. Dacia Sandero 10.651
5. Renault Captur 10.047
6. Volkswagen T-Roc 9.727
7. Opel/Vauxhall Corsa 9.451
8. Dacia Duster 9.041
9. Citroën C3 8.712
10. Volkswagen Tiguan 8.689

Související články

Témata
1. 7. 2020 18:53
v porovnani
V porovnani golf 7 a troc jasne bolo vidieť úbohosť t- rocu.

Teraz pri porovnani golfu 8 a t- rocu ten rozdiel už zďaleka nie je taký markatny.

T-roc osekaný až na kosť alebo golf 8, rovnako osekaný na doraz?
V takom prípade teda skôr t-roc.
1. 7. 2020 18:41
Re: Golf VIII
VW sa uberá cestou Fiatu 90tych rokov. (Ešte stále má známe meno) Kto ho vystrieda , Korejci ?
1. 7. 2020 18:27
Re: celkove cisla
Také alebo onaké vplyvy...aj keď sú netypické, predsa len hýbu trhom.
1. 7. 2020 17:15
Re: celkove cisla
Třeba jen popisuješ minulost.
Avatar - iudex
1. 7. 2020 14:34
Re: celkove cisla
Z môjho pohľadu typický služobák je nižšia stredná, aspoň u nás drvivo prevažujú kompakty (Octavia, dlho nič a potom zvyšok ako je i30, Astra, Focus), potom stredná trieda (Passat a Superb) a až potom subkompakty (Fabia). Tie dostávajú len pozície typu rozvážač pizze či robotnícke pozície, ktoré musia cestovať (servisáci a pod.), každá trocha lepšia pozícia (ak má nárok na služobák) tak dostane tú Octaviu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku