Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf VII: První živé dojmy

Diskuze (48)
Na stánku Volkswagenu je „přegolfováno“. Naráz se světu ukázal nový Golf, jeho úsporná verze BlueMotion i rychlé GTI.

Z pohledu nás Čechů je nejdůležitější automobilovou novinkou letošního podzimu Škoda Rapid. Celá Evropa, ale i mnoho potenciálních zájemců v Česku, ovšem se stejným napětím čeká na sedmou generaci Volkswagenu Golf.

Už známe jeho design, techniku i české ceny. To poslední, na co jsme si museli počkat na pařížský autosalon, jsou dojmy z prvního setkání tak říkajíc na živo.

Hned od začátku sedmý Golf ukazuje, jak široký záběr bude mít. Základem jsou běžné verze s benzinovými i dieselovými motory, chybět ale nebude ani pohon všech kol 4Motion, motor 1,4 TCNG spalující zemní plyn, úsporný turbodiesel BlueMotion s kombinovanou spotřebou 3,2 l/100 km nebo rychlé GTI. To se zatím prezentuje jako koncept, nicméně už teď víme, že pod kapotou má dvoulitrové turbo o výkonu 162, resp. 169 kW.

Zcela nová technika je zabalená do evolučně vylepšeného kabátu. Nechybí nic z typických designových ingrediencí. Místo zásadních novinek Volkswagen svůj sedmý Golf trochu nabrousil do hranatějších tvarů a zkusil dynamičtější pojetí.

Zmizely zakulacené lampy. Místo nich příď kouká na svět nízkými, ostře řezanými světly a to samé platí pro zadní partie. Vizuálně široký postoj podporuje mohutný nasávací otvor v předním nárazníku a subtilní maska chladiče. To všechno skvěle ladí s geometricky řezanými boky a silným zadním sloupkem karoserie.

Interiér je jasným příkladem toho, co z Volkswagenu dělá dobré auto – pozornosti konstruktérů neuniknul žádný podstatný detail. Pozice za volantem je naprosto přirozená, všechno je v dosahu řidiče a osobní prostor neomezují žádné výstupky. Kdo potřebuje posaz trochu poladit, ten ocení mimořádně široký rozsah nastavení sedadla i volantu.

Čistý design a přehledná grafika všech popisů jsou důležitými vlastnostmi už u šesté generace. Sedmička se v tomto ohledu daleko neposunula, ale ono pro další pokrok mnoho prostoru nezbývá. Vítaným oživením je jednolitá plocha před řidičem, která zahrnuje všechny ovládací prvky. Bohužel je ale tento celek tvořen třemi díly dekoru s viditelnými spárami po stranách přístrojového štítu. Dalších chyb se ale designéři a ergonomové nedopustili.

Usazení na zadní sedadla není o přebytku prostoru, ale jeho efektivním využití. Střecha je i v zadní části skoro rovná, a tak nad sedákem zbývá 98 cm na výšku pro trup a hlavu pasažérů. Sedáky přitom mají správný sklon i výšku nad podlahou, takže o oporu stehen je postaráno. Do všech stran je místa tak akorát, takže interiér Golfu posádce sedne jako dobře ušitý oděv. Šířka interiéru 147 cm v úrovni loktů se blíží segmentu střední třídy.

Zavazadlový prostor se zvětšil o 30 litrů na výsledných 380. V základní konfiguraci naložíte předměty dlouhé 71 cm, široké 102 cm a vysoké 41,5 cm. Zavazadla je při nakládání potřeba zvedat do výšky 68 cm.

Diskuze (48)
28. 9. 2012 21:44
Re: GTI
Ani tak nešlo o šířku sloupku, prostě mi chyběla ta spodní část linky, kterou u pětidveřového tvoří právě druhý pár dveří. Těžko říct, jestli by to fungovalo i s tenčím C sloupkem. Nic zásadního, jen mne to mrzelo, protože se mi to na pětidveřovém hodně líbilo.

U G7? Rád bych počkal, až ho uvidím naživo. Hlavně, jak bude působit to seseknutí. Ale jinak, proč ne. U A3 u mne také vede třídveřová verze. Obecně preferuji třídveřová auta, jen jak rostou, tak se mi postupně přestávají líbit - mají vzadu nějak hodně plechu. A když to navíc podpoří nějakými "dynamickými" liniemi, tak ten dojem kolikrát jen umocní. Celkem by mne potěšilo, kdyby se v nižší střední objevilo nějaké nové kupé. BMW má za tohle palec nahoru, nicméně jednička se mi zrovna dvakrát nelíbí.

Vlastně jediné plus druhého páru dveří pro mne aktuálně je, že si mohu snadno odložit tašku, kabát atd. :-)
Avatar - white label
28. 9. 2012 19:01
Re: GTI
Aha, díky za dovysvětlení.
To mně se právě naopak doteď líbílo, že třídveřové verze neměly ten C sloupek tak masivní na šířku, samozřejmě zejména v horní části.
V neposlední řadě má třídveřová verze výhodu delších předních dveří, což velmi ocení lidé co mají okolo 190 cm a víc. Obcházet B sloupek při každém nasedání a vysedání je v 5dv. verzi otrava, nehledě na omezený výhled kolmo do strany, ale i na šířku stíněnější pocit vpředu, díky B sloupkům více vpředu. A vzadu má 3dv. verze více šířky i měřitelně, i když jde jen o rozdíl páru cm.
Kdo je naopak menší postavy, vidí to logicky poněkud jinak a může mu např. vadit horší dostupnost bezp. pásů (u 3dv. verze).
Takže kdybys teoreticky o G7 GTI uvažoval, tak teď by šlo mnohem spíš o 3dv. verzi?
28. 9. 2012 18:30
Re: GTI
Bylo to myšleno do minulosti, tedy třeba k páté generaci. U pětidveřového se mi hodně líbil právě ten bumerang, třídveřový, ač jinak dynamičtější, ho neměl. Nebýt ho, tak nad pětidveřovým snad ani nepřemýšlím.
Avatar - white label
28. 9. 2012 16:14
Re: GTI
Takže teď už bys bral 3dv. určitě, nebo bys jen už teď zvažoval počet dveří u GTI?
Avatar - white label
28. 9. 2012 16:09
Re: Ok
Výroční edice (V. a VI. g.) a Golf V GTI Pirelli edition ji sice mají, ale zase naopak pouze u dsg. ;-)