Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Od Trabantů k elektrovozům: VW už ve Cvikově vyrábí jen elektromobily

David Bureš
Diskuze (1)

Továrna kdysi vyrábějící vozy značky Horch či Trabant dnes patřící Volkswagenu byla přestavěna na výrobnu elektromobilů. Letos tato éra začíná.

Volkswagen sází všechny karty na elektromobilitu. Chystá výrazné rozšíření nabídky elektřinou poháněných automobilů, přičemž některé výrobní závody dokonce hodlá přebudovat výhradně na produkci elektromobilů. Prvním takovým je závod ve Cvikově, který tuto éru už odstartoval. Minulý týden tam vzniklo poslední auto se spalovacím motorem.

Tímto vozem se stal volkswagen Golf Variant sedmé generace ve verzi R, tedy nejostřejším provedení s benzinovým dvoulitrem pod kapotou. Konkrétní exemplář je v bílé perleti Oryx, přičemž zamíří k nejmenovanému zákazníkovi v Německu.

Završila se tím historie trvající 116 let. Ve Cvikově se totiž automobily se spalovacími motory vyráběly už od roku 1904. Kdysi tento závod patřil značce Horch, v době NDR se tu vyráběly vozy IFA a později především také u nás proslavené vozy Trabant. Těch tu mezi lety 1957 a 1991 vzniklo 3.096.099 kusů. Volkswagen tu začal vyrábět auta v květnu 1990. Od té doby tu bylo postaveno 6.049.207 automobilů značky sídlící ve Wolfsburgu. Konkrétně šlo o modely Golf, Polo a Passat.

Teď však nastává éra elektromobility. Už v listopadu se tu začal vyrábět elektřinou poháněný hatchback Volkswagen ID.3, který se prodávat začne letos na podzim. Postupně budou následovat další modely, mimo jiné SUV Volkswagen ID.4. Celkem se tu počítá s produkcí šesti elektrických modelů, od roku 2021 ve Cvikově budou vznikat i blíže nespecifikované elektromobily značek Audi a Seat. V případě čtyř kruhů půjde o nějaké SUV, v případě španělské zřejmě o sériovou verzi konceptu el-Born. Spojovat je bude každopádně využití platformy MEB, vyvinuté výhradně pro potřeby elektromobilů.

Video se připravuje ...

„Trend směrem k elektrické mobilitě bude i nadále zrychlovat. Tuto poptávku ve Cvikově uspokojíme. Už jsme vytvořili kapacitu pro výrobu 330.000 aut v příštím roce,“ říká Reinhard de Vries, generální ředitel pro technologii a logistiku v saské divizi Volkswagenu.

Práce na přestavbě závodu budou pokračovat letos v létě. Právě během následujících týdnů bude Hala 6, dosud vyrábějící Golf Variant sedmé generace, přebudována na produkci elektromobilů. Nově v těchto prostorách bude vyráběno SUV Volkswagen ID.4, první jeho kusy tu vzniknou na konci roku.

Volkswagen do přestavby cvikovského závodu investoval na 1,2 miliard eur (cca 32 miliard eur). Podobnou přestavbou má navíc projít i továrně v Emdenu, dnes vyrábějící modely Passat a Arteon. Do budoucna pak chce Volkswagen v domovském Německu vyrábět elektromobily také v Hannoveru.

Ukončením výroby Volkswagen Golf Variant se však historie výroby aut se spalovacím motorem ve Cvikově přece jen neuzavírá úplně. V místní karoserie totiž nadále budou vznikat karoserie pro vozy značek Bentley a Lamborghini, které i nadále použijí spalovací motory.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

30. 6. 2020 08:09
Nešťastníci
Tí zase dopadli...