Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Xpeng G9
Xpeng G9
Xpeng G9
Xpeng G9
28
Fotogalerie

VW koupil podíl v Xpeng. Mají vyvíjet elektromobily pro Čínu

Koncern rozšiřuje své aktivity v Číně. Zatímco značka VW investuje do značky Xpeng, značka Audi se domluvila na hlubší dlouhodobé spolupráci se společností SAIC.

Koncern Volkswagen Group se pochlubil uzavřením dvou významných dohod, které by měly posílit přítomnost koncernu na čínském trhu a rozšířit produktové portfolia zaměřené na čínský trh. Dohody přitom uzavřely značky Volkswagen a Audi v rámci strategie „in China, for China“.

Konkrétně značka VW uzavřela dohodu s čínskou automobilkou Xpeng, do které investovala 700 milionů dolarů, čímž si zajistila 4,99% podíl ve společnosti. Tato dohoda sice stále čeká na poslední doladění podmínek a schválení od úřadů, pokud ale bude schválena, zajistí německé značce místo v představenstvu automobilky Xpeng.

Video placeholder
Čínský elektrický sedan Xpeng P5 • Hey XPENG

Ta sice patří mezi menší hráče na čínském trhu, v poslední době na sebe ale strhla pozornost svými technologickými inovacemi, včetně sofistikovaného asistenta řízení XNGP. Značka navíc zahájila vstup na evropský trh, kde se svým elektrickým crossoverem G6 plánuje konkurovat například Tesle Model Y. Ovšem za dostupnější ceny.

Volkswagen doufá, že partnerství s automobilkou Xpeng pomůže značce VW lépe konkurovat společnostem Tesla a BYD na obrovském čínském trhu. Prvním společným projektem by měly být středně velké elektromobily, specificky určené na čínský trh, které dorazí v roce 2026.

Značka Audi se pak pochlubila prohloubením dlouhodobé spolupráce s čínskou společností SAIC, která by měla zvrátit trend klesajících prodejů. Ostatně značka se čtyřmi kruhy byla na čínském trhu předběhnuta i svými tradičními německými prémiovými konkurenty.

V rámci partnerství by měly společnosti vyvíjet novou generaci prémiových „inteligentních propojených vozidel“ (ICV). Výsledkem by měla být prémiová elektrická platforma, vyvíjená specificky pro Čínu, která bude zaměřena na segment, ve kterém zatím značka Audi není na čínském trhu přítomna.

K této spolupráci zatím chybí bližší informace, podle spekulací, na které upozornili kolegové z Carscoops, však měla značka Audi projevit zájem o platformu značky IM Motors, ve vlastnictví společnosti SAIC. Tato platforma, pracující s 800V architekturou, je přitom základem elektrického sednu L7 a SUV LS7.