Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW nabídne majitelům naftových aut v USA bonus v hodnotě 1000 USD

redakce AUTO.CZ
Diskuze (67)
Německá automobilka Volkswagen nabídne ve Spojených státech určitou satisfakci majitelům naftových aut se softwarem umožňujícím falšovat testy emisí.

Každý z těchto lidí dostane balíček obsahující platební karty v hodnotě 1000 dolarů (zhruba 25.000 Kč). Firma se tak snaží získat zpět důvěru zákazníků, dva američtí senátoři ale snahu firmy tvrdě zkritizovali.

Balíček bude zahrnovat platební kartu Visa s částkou 500 dolarů, kterou budou moci majitelé vozů utratit za jakékoliv zboží či služby. Součástí balíčku bude rovněž platební karta s částkou 500 dolarů na služby či zboží od prodejců Volkswagenu.

Nabídka je podle agentury AP gestem dobré vůle vůči zhruba 482.000 motoristů v USA. Jde o lidi, kteří vlastní auta z koncernu Volkswagen vybavená čtyřválcovými naftovými motory, kterých se týká skandál kolem falšování testů emisí.

"Neúnavně pracujeme na zajištění nápravy pro dotčená vozidla," uvedl šéf aktivit Volkswagenu v USA Michael Horn. "Mezitím přicházíme s tímto balíčkem dobré vůle jako prvním krokem k obnovení důvěry zákazníků," dodal. Mluvčí podniku upozornila, že s balíčkem nejsou spojeny žádné podmínky, jako například vzdání se práva žalovat Volkswagen.

Američtí senátoři Richard Blumenthal a Edward Markey ale nabízený balíček tvrdě zkritizovali. Označili ho za "urážlivě nedostatečný" a za "fíkový list, který se snaží zakrýt skutečný rozsah podvádění". Zároveň Volkswagen vyzvali, aby majitelům nabídl, že jejich auta od nich koupí zpět.

Automobilce ve Spojených státech hrozí kvůli falšování testů emisí pokuta až 18 miliard dolarů (452 miliard Kč). Náklady na nabízený "balíček dobré vůle" by mohly činit téměř půl miliardy dolarů.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (67)
11. 11. 2015 08:59
Re: Nemá to logiku
To bez problémů přežijem. Hlavně když nebudou vypouštět saze.
11. 11. 2015 08:58
Re: Nemá to logiku
Nebavím se o autě ze 60 let. Nejhorší jsou 20 let starý dodávky, náklaďáky a i osobáky, který nesplňujou ani EURO1. Proti tomu EURO5-6 dýzl je čistý auto. Ty ať si tady klidně dalších 10-20 let jsou. Osobně si ale myslím, že podíl dýzlů na silnicích v osobních autech se začne zmenšovat. Rozhodně jich nebude přibývat v neprospěch benzínů a aut na plyn. Takže já to vidím celkem pozitivně. Nejhorší období smradů na silnici máme myslím za sebou. Teď už se bude situace jen zlepšovat a díky dieselgate ta změna ještě urychlí.
11. 11. 2015 08:54
Re: Nemá to logiku
Správně nebudeme si ho zamořovat dieselama a myslíš, že zamořují víc EURO5 dýzly nebo 20 let starý vergly?
Avatar - R32
10. 11. 2015 19:57
Re: Vraj bonus...
Tak v tom je koncern majster s veľkým M... Pár dobrých reklám, článok v AutoBilde a samozrejme na auto.cz. Ktorá ína značka pri zvolávačke dala zimné gumy a nejaké salónky ako bonus? >:D
10. 11. 2015 19:12
Re: zakaznik uveden v omyl
topten má všetko nejak opačne...