Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo GTI zmizel z konfigurátoru, vrátí se s výkonnějším motorem

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Automobilka přestala přijímat objednávky na ostrého prcka ze dvou důvodů. Prvním je naprosto vyčerpaná výrobní kapacita, druhým pak chystaná modernizace.

Na tiché zmizení Volkswagenu Golf GTI z konfigurátorů upozornili naši kolegové z webu CarScoops, kteří zrovna o modelu připravovali jiné materiály. Po snaze dostat se ke konfigurátoru na německých stránkách automobilky na ně však čekala zpráva, která oznamovala konec přijímání nových objednávek.

Polo GTI nemůže být dále objednáváno s individuálním vybavením. Nicméně jsou vám dostupná již vyrobené a dokončené vozy. Jednoduše kontaktujte vašeho partnera Volkswagen, nebo si najděte svůj vysněný vůz v online vyhledávání.

Podobná zpráva nikdy neznačí nic dobrého, zvláště u pouze pár let starého modelu. Kolegové z CarScoops proto prošli i další konfigurátory na významných evropských trzích, ovšem vždy se stejným výsledkem. Polo GTI zde jednoduše chybělo. Proto se obrátili na tiskového mluvčího automobilky.

Polo GTI v současnosti nemůže být dále objednáno kvůli vysoké poptávce. Objem plánovaný pro tento rok byl již vyprodán. Proto jsme se rozhodli stáhnout v současnosti model Polo GTI z nabídky,“ uvedl pro CarScoops Christoph Peine, tiskový mluvčí pro produktové řady. Podle jeho slov by přitom GTI mělo být opět dostupné ještě letos.

Zpráva o stažení Pola GTI z konfigurátoru však rychle rozproudila diskuzi, zda nemůže být na pozadí ještě jiný důvod. Tedy konkrétně dva. Tím prvním by mohly být emise, se kterými dnes bojují všechny automobilky – zvláště u výkonných modelů. Druhým důvodem pak může být plánovaná modernizace řady Polo, ke které se nevyhnutelně schyluje.

S dotazem na bližší informace ohledně stažení Pola GTI z konfigurátoru jsme se proto obrátili na české zastoupení značky, odkud jsme se dozvěděli, že vysoká poptávka a s ní související vyčerpaná výrobní kvóta opravdu není jediným důvodem pro dočasné stažení modelu z nabídky.

Druhým důvodem je chystaná úprava motorizace pro model Polo GTI, která bude plnit nejnovější emisní normy a zároveň se zvýší její výkon na 210 koní,“ uvedl David Valenta z českého zastoupení Volkswagenu.

V současnosti se teprve jedná o kvótách, proto zatím není zřejmé, kdy se novinky dočkám na českém trhu. Výroba modernizovaného VW Polo GTI však bude zahájena až v květnu 2021.

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Ronault.
5. 9. 2020 23:28
Re: Můj odhad byl správný...
Bohužel ne ;-\ :-| to je asi největší výtka co mám a kupodivu mě DSG více vadí při každodenní jízdě než ostré, tam v S režimu funguje dobře, stejně tak při manuálním režimu... horší je její ekologické nastavení, kdy si třeba nikdy nepodradi při brzdění nebo před zatáčkou, drží otáčky nesmyslně nízko, jede úplně stejně jajozna eko režim, v něm jen umí vyřadit...to už i to proklínáne řazení robotické převodovky v Picassu je logičtější. No co už...
5. 9. 2020 10:04
Re: Důvod
Jestli to spíš nebude tím, že Polo GTI s manuálem v normovaném provozu vykazuje o pár g/100 km CO2 více! :-( :-( :-(
5. 9. 2020 09:51
Re: Důvod
Taky se mi zdá 1/3 dost, ale VW je to evidentně málo. Kdyby šlo o nový model, tak to ještě docela chápu. Ovšem auto se normálně s manuálem vyrábělo a přesto to zatrhli. Manuálních převodovku vyrobit ještě umí.
5. 9. 2020 08:56
Re: Můj odhad byl správný...
Doufám, že jsi stihl verzi s manuálem? :-)
5. 9. 2020 08:55
Re: Důvod
Jaká "pouhá" 1/3?! To je sakra podstatný díl prodejního koláče! Zdá se, že VW řídí banda totálních ignorantů s vylízaným zeleným mozkem! :-O :-O :-O