Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Polo Vivo Maxx: Čtvrté Polo v pohorkách

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 3. 2013 • 06:34
6
10
Zobrazit náhledy (6)
Volkswagen Polo
Čtvrtá generace Pola stále nezemřela, v Jižní Africe se vyrábí vesele dál a dostala navíc verzi Maxx vhodnou pro nezpevněné cesty.

Volkswagen Polo čtvrté generace dostal na jihu černého kontinentu doplňkové označení Vivo a stal se nástupcem Citi Golfu, což byl Golf pro změnu generace úplně první. Vyrábí se zde pouze necelé tři roky, a to v továrně v Uitenhage nedaleko Port Elizabeth. Přední světla odpovídají evropskému modelu po modernizaci z poloviny minulé dekády. Maska chladiče se dvěma podélnými žebry však připomíná výběhový Golf VI.

Polo Vivo je v Jihoafrické republice poměrně oblíbené a vyrábí se jako tří- a pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Hatchbacky se dodávají s osvědčenými čtyřventilovými zážehovými čtyřválci 1,4/55 a 63 kW, respektive 1,6/77 kW. Doba TSI do JAR zatím nedorazila, všechny motory splňují maximálně emisní normu Euro 2. Vyšší totiž v těchto končinách není třeba.

Verze Maxx má výhradně pětidveřovou karoserii. Není oplastovaná jako starší a nám dobře známé modely Fun a Cross, má ale zvýšenou světlost. Pochopitelně se nejedná o žádné terénní auto s pohonem všech kol, ale pro nezpevněné cesty je přece jen vhodnější. Od obyčejnějších verzí se odlišuje i pětipaprskovými litými koly, standardními střešními nosiči a polepem s nápisem Maxx na bocích. V interiéru najdeme například hliníkové pedály a stříbrný plast na středu přístrojové desky. Volant je na opačné straně, v Jihoafrické republice se jezdí vlevo.

Paletu motorů pro Maxx tamní pobočka VW zatím nezveřejnila, ceny budou jistě o něco málo vyšší než v případě základních verzí. Kromě Pola IV zde vzniká i aktuální generace, sedan ale my Evropané známe pouze z fotografií, respektive z Indie s logem naší Škody a jinou přídí.

Související články

Témata
4. 3. 2013 07:15
Re: EURO 2
Já sem ještě neviděl naftový auto, který by nekouřilo, ale nám co jsme vyrostli v dobách trabantů a warťasů přijdou vyfukované plyny moderních aut jako procházka parkem. ;-)
1. 3. 2013 19:24
Re: EURO 2
Chcel by som vediet, aku normu splnaju nase zanovne naftaky s vylagrovanymi alebo vykuchanymi filtrami? Ked idem za nimy, tak dymia ako zapalene pneumatiky. A potom sup do podzemnej garaze v nakupnom centre. Na zdravie!!!
1. 3. 2013 14:14
EURO 2
Panečku k nim ještě nedorazil ekoterorismus? To tam mají v tomhle ohledu ještě pohodu. Možná by tam Škodovka prorazila s Feldama. Nezničitelný lehce opravitelný auto. Euro 2 to splňuje. To by se jim ta dalo vyvážet ;-)
Avatar - PeterLuk
1. 3. 2013 13:28
Re: Pneu
To tak majú všetky Crossy (VW) a Scouty. V redakciach motoristických redakcí nerozmýšlajú, pretože oplastované autá od VW (Allroad a možno aj Alltrack nemyslím) niesú vhodné ani pre niektoré naše spevnené cesty, nie to potom na nezpevnené. S takýmityo nízkoprofilovkami by som bál ísť do lesa. 8-s :-!
Avatar - Ozzman
1. 3. 2013 11:25
Re: Fešák!
Tohle ale ještě nemá motor od VW >:D
Články odjinud