VW Polo Vivo Maxx: Čtvrté Polo v pohorkách
Volkswagen Polo čtvrté generace dostal na jihu černého kontinentu doplňkové označení Vivo a stal se nástupcem Citi Golfu, což byl Golf pro změnu generace úplně první. Vyrábí se zde pouze necelé tři roky, a to v továrně v Uitenhage nedaleko Port Elizabeth. Přední světla odpovídají evropskému modelu po modernizaci z poloviny minulé dekády. Maska chladiče se dvěma podélnými žebry však připomíná výběhový Golf VI.
Polo Vivo je v Jihoafrické republice poměrně oblíbené a vyrábí se jako tří- a pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Hatchbacky se dodávají s osvědčenými čtyřventilovými zážehovými čtyřválci 1,4/55 a 63 kW, respektive 1,6/77 kW. Doba TSI do JAR zatím nedorazila, všechny motory splňují maximálně emisní normu Euro 2. Vyšší totiž v těchto končinách není třeba.
Verze Maxx má výhradně pětidveřovou karoserii. Není oplastovaná jako starší a nám dobře známé modely Fun a Cross, má ale zvýšenou světlost. Pochopitelně se nejedná o žádné terénní auto s pohonem všech kol, ale pro nezpevněné cesty je přece jen vhodnější. Od obyčejnějších verzí se odlišuje i pětipaprskovými litými koly, standardními střešními nosiči a polepem s nápisem Maxx na bocích. V interiéru najdeme například hliníkové pedály a stříbrný plast na středu přístrojové desky. Volant je na opačné straně, v Jihoafrické republice se jezdí vlevo.
Paletu motorů pro Maxx tamní pobočka VW zatím nezveřejnila, ceny budou jistě o něco málo vyšší než v případě základních verzí. Kromě Pola IV zde vzniká i aktuální generace, sedan ale my Evropané známe pouze z fotografií, respektive z Indie s logem naší Škody a jinou přídí.