Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW prý opět trápí software, některé prémiové modely se mohou výrazně zpozdit

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Podle německých médií by se některé připravované prémiové elektromobily značek Audi, Porsche a Bentley mohly výrazně zpozdit.

Problémy se software, které trápily VW ID.3, nový VW Golf a jejich koncernové sourozence, snad netřeba připomínat. Automobilka je však dokázala překonat a v poslední době se zdálo, že už snad k podobnému incidentu nedojde. Nyní je ale možná na obzoru další problém, jehož strůjcem má být společnost Cariad, kterou si koncern VW založil speciálně pro vývoj software.

Podle nejmenovaného zdroje německého magazínu Automobilwoche má být situace se zpožděním vývoje natolik vážná, že nová vlajková loď značky Audi, vyvíjená v rámci projektu Artemis, by se mohla opozdit dokonce až o tři roky.

Prémiový elektromobil, který měl být postaven na nové luxusní platformě, měl být podle původních očekávání představen již v roce 2024. V jeho útrobách přitom měly běžet nové systémy druhé generace palubního software, schopné umožnit například i autonomní jízdu na 4. úrovni. Kvůli problémům ve společnosti Cariad nicméně existuje obava, že se představení vozu nedočkáme před rokem 2026. Ještě pravděpodobnější ale může být představení až v roce 2027.

Video se připravuje ...

Kvůli hrozícímu zpoždění se tak prý prémiové automobilky spadající pod německý koncern rozhodly zaměřit svou pozornost na méně ambiciózní projekty a stroje, které mohou být představeny v roce 2025 a nabídnou sofistikovanější software ve verzi 1.2 (namísto 2.0). Ona pokročilejší verze SW přitom měla být dokončena již v roce 2021, podle dostupných spekulací je však její vývoj rovněž pozadu.

Problém s vývojem software přitom může ohrozit plány automobilky Bentley, která chtěla od roku 2030 prodávat už jen čistě elektrické modely. V případě automobilky Porsche by se pak problémy s vývojem software mohly týkat dokonce už chystaného čistě elektrického Macanu EV. Automobilka už totiž měla zahájit jeho předsériovou produkci, nicméně podle zdrojů citovaných kolegy z Carscoops je hardware sice skvělý, nicméně pořád chybí software.

Společnost Cariad přitom již v lednu letošního roku uzavřela spolupráci se společností Bosch, přičemž cílem měl být společný vývoj software pro autonomní řízení. Už tuto spolupráci mnozí považovali za náznak problémů pod povrchem, v květnu se pak mělo představenstvo koncernu Volkswagen dožadovat od společnosti Cariad přepracovaní plánů.

Samozřejmě je potřeba si pamatovat, že se bavíme pouze o spekulacích. Pokud se ale potvrdí, bude to další rána pro Volkswagen a jeho schopnosti na poli software, který je u moderních automobilů stále důležitější, a v jehož vývoji tradiční výrobci výrazně ztrácí na inovátory, jako je například Tesla.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - N6600
15. 7. 2022 08:45
Re: Re: Nevím co překonali...
Naprosto uprimne - taky me sere, ze Lexus nedela kombiky a v hodne oblastech si Toyota jede svy. Nekdy nevim, jestli neumi, nebo ma tech starsich dilu na sklade az moc a upgrade bude, az dojdou. Na druhou stranu ale to, co nabizi funguje a dovolim si rict temer bez problemu.
V konecnem dusledku je to jenom o tom, jestli chces byt high tech a riskovat nefunkcnost, nebo pujdes o generaci dozadu, ale nebudes nic resit. Je to jenom o preferenci. I kdyz ano, rozumim Ti a moc dobre.
15. 7. 2022 07:52
Re: Nevím co překonali...
Ta ma taky svoje a pristup v servisu, uplna radost... To co je jinde na den v Toyote mesic
14. 7. 2022 20:06
Re: a copato?
Tak to je. Ten neuvěřitelný chaos vyhovuje většině. Schová se pod něj snadno neschopnost, korupce i intriky.
Avatar - Mokrous
14. 7. 2022 18:08
Re: a copato?
Nejlepší je jejich nápad vytvořit pro každou značku koncernu jiný IT team, který pak outsourcuje od desítek firmiček tu kousek a tam kousek. Levá ruka neví, co dělá pravá, nikdo za nic nemůže a jede se dál.
Hlavně, že to stojí miliardy a výsledkem jsou nas.raný statisíce zákazníků.
Bravo VW!!!

Přitom by stačilo mít jeden tým a 4 layouty. 1 zodpovědnou osobu a ta pod sebou opravdu špičky oboru a dát jim prostor dělat svou práci dobře.

Čím větší firma, tím větší trapas. V jednom koncernu jsem kdysi dělal. Taky největší na světě ve svém oboru. A když nám pak na meetingu představovali svoje vize na webovky a jejich tým "specialistů", tak člověk nevěděl, zda se smát a nebo brečet. Samozřejmě vše tak 10 let s křížkem po funuse.

Přitom dneska umí "každej garážovej trouba" napsat za pár dní funkční software, ale v koncernech asi nikdo z nich dělat nechce, nebo ho nepustí...

To je jak u de...lů z T-MOBILE. Člověk si platí TV pro webový prohlížeč a sleduje ji roky. Pak se udělá tzv. vylepšení (update) a od té doby (cca rok a půl) TV nefunguje ani v Safari, ani v Chrome, prostě nijak. Další korporace s miliardami na účtu, neschopná zprovoznit debi.lní přehrávač svých vlastních placených služeb. Technické oddělení neví co s tím. Jedině přejít na Windows, nebo ke konkurenci. Opět bravo!!!

A tak je to dnes všude.
Avatar - Mokrous
14. 7. 2022 17:56
Re: Nevím co překonali...
Viz níže...