VW prý opět trápí software, některé prémiové modely se mohou výrazně zpozdit
Podle německých médií by se některé připravované prémiové elektromobily značek Audi, Porsche a Bentley mohly výrazně zpozdit.
Problémy se software, které trápily VW ID.3, nový VW Golf a jejich koncernové sourozence, snad netřeba připomínat. Automobilka je však dokázala překonat a v poslední době se zdálo, že už snad k podobnému incidentu nedojde. Nyní je ale možná na obzoru další problém, jehož strůjcem má být společnost Cariad, kterou si koncern VW založil speciálně pro vývoj software.
Podle nejmenovaného zdroje německého magazínu Automobilwoche má být situace se zpožděním vývoje natolik vážná, že nová vlajková loď značky Audi, vyvíjená v rámci projektu Artemis, by se mohla opozdit dokonce až o tři roky.
Prémiový elektromobil, který měl být postaven na nové luxusní platformě, měl být podle původních očekávání představen již v roce 2024. V jeho útrobách přitom měly běžet nové systémy druhé generace palubního software, schopné umožnit například i autonomní jízdu na 4. úrovni. Kvůli problémům ve společnosti Cariad nicméně existuje obava, že se představení vozu nedočkáme před rokem 2026. Ještě pravděpodobnější ale může být představení až v roce 2027.
Kvůli hrozícímu zpoždění se tak prý prémiové automobilky spadající pod německý koncern rozhodly zaměřit svou pozornost na méně ambiciózní projekty a stroje, které mohou být představeny v roce 2025 a nabídnou sofistikovanější software ve verzi 1.2 (namísto 2.0). Ona pokročilejší verze SW přitom měla být dokončena již v roce 2021, podle dostupných spekulací je však její vývoj rovněž pozadu.
Problém s vývojem software přitom může ohrozit plány automobilky Bentley, která chtěla od roku 2030 prodávat už jen čistě elektrické modely. V případě automobilky Porsche by se pak problémy s vývojem software mohly týkat dokonce už chystaného čistě elektrického Macanu EV. Automobilka už totiž měla zahájit jeho předsériovou produkci, nicméně podle zdrojů citovaných kolegy z Carscoops je hardware sice skvělý, nicméně pořád chybí software.
Společnost Cariad přitom již v lednu letošního roku uzavřela spolupráci se společností Bosch, přičemž cílem měl být společný vývoj software pro autonomní řízení. Už tuto spolupráci mnozí považovali za náznak problémů pod povrchem, v květnu se pak mělo představenstvo koncernu Volkswagen dožadovat od společnosti Cariad přepracovaní plánů.
Samozřejmě je potřeba si pamatovat, že se bavíme pouze o spekulacích. Pokud se ale potvrdí, bude to další rána pro Volkswagen a jeho schopnosti na poli software, který je u moderních automobilů stále důležitější, a v jehož vývoji tradiční výrobci výrazně ztrácí na inovátory, jako je například Tesla.