Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW spustil v Bratislavě sériovou výrobu modelu Touareg Hybrid

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Nový Touareg se v Bratislavě vyrábí od začátku roku 2010, včera oficiálně začala výroba nejsložitější - hybridní - verze.

Bratislavský závod německé automobilky Volkswagen včera spustil sériovou výrobu nové generace VW Touareg s hybridním pohonem. Podíl automobilů vybavených spalovacím i elektrickým motorem na celkové produkci modelu Touareg dosáhne zhruba pěti procent, řekl novinářům při prezentaci nového vozu předseda představenstva společnosti VW Slovakia Andreas Tostmann.

Koncern VW vyrábí model Touareg exkluzivně v Bratislavě. Nová verze s označením Hybrid je vůbec prvním sériovým hybridním vozidlem automobilky. Vůz bude mít svou premiéru na německém trhu, kde se začne prodávat již koncem tohoto měsíce.

První generace Volkswagenu Touareg se v Bratislavě vyráběla od konce června 2002 do 23. března 2010. Druhá generace se zde vyrábí od začátku roku 2010.

Volkswagen ve slovenském závodě montuje rovněž další luxusní SUV - Audi Q7 a Porsche Cayenne. Z linek závodu nyní sjíždí také vozy Škoda Octavia, jejich výroba by však měla být příští měsíc ukončena. Závod se chystá na produkci menších automobilů New Small Family, jež se začnou vyrábět v příštím roce pod třemi značkami Škoda, VW a Seat.

Bratislavský závod VW v loňském roce vyrobil přibližně 106.000 vozů, v roce 2008 sjelo z výrobních linek továrny 188.000 aut. Čistý zisk závodu loni prudce klesl na 57 milionů eur (1,4 miliardy Kč) z 282 milionů eur v předchozím roce. Obrat se snížil o více než dvě pětiny na 2,94 miliardy eur. Výsledky podniku byly zasaženy poklesem poptávky po automobilech v důsledku světové hospodářské krize. Firma koncem loňského roku na Slovensku zaměstnávala celkem 6500 lidí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Avatar - Andromeda
9. 4. 2010 18:48
Re: Kvalita
>:D :yes:
Avatar - Dinar
9. 4. 2010 14:23
Re: Kvalita
Nový touareg tento motor mít nebude, a na jiný se tvé zobecňující hodnocení o mizerné kvalitě nevztahují. Nebo ano? Říkáš, že je to nekvalitní model, protože se ten váš konkrétní kus třikrát pokazil?

Skutečnost je taková, že jako u každého nového modelu byly první ročníky nevypočitatelné, a tady specielně V10 tdi, což byl ve své době unikát, problematický, jak on samotný, tak spojení jeho obrovského krouťáku se soudobým tiptronicem. Ale i u něj platilo, že po pár letech výroby se problémy odladily. Touareg jako model obecně, kvalitou provedení resp. počtem výskytu závad nijak nevybočuje z mezí mezi srovnatelnými modely konkurence. Nový model, přestože nový, bude mít situaci lehčí, přece jen osm let zkušeností s výrobou SUV bude znát, budou teď navíc použity už dostatečně prověřené motorizace, ale pro ty, kteří se chtějí vyhnout problémům, přesto platí staré zlaté pravidlo, první ročník nebrat.
9. 4. 2010 11:42
Re: "Eko" Touareg?
Tomu druhému niet za čo tlieskať.Dá sa akurát tak prejaviť uznanie, že je opatrný.
O starom Touaregu viem svoje, aj o tom, ako dokáže potrápiť svojho majiteľa, za výdatného prispenia servisu. Aký bude nový Touareg, ešte sa uvidí. Je na ňom dosť starých dielov, aj dosť nových, ako bude tá kombinácia fungovať v reáli, si ešte chvíľu počkáme. Bez ohľadu na komfort je menej elektroniky určite plusom k spoľahlivosti.
9. 4. 2010 11:07
Re: Kvalita
Ale za ty prachy by alespoň ta převodovka mohla fungovat...
9. 4. 2010 09:51
Re: "Eko" Touareg?
To je ako brať výpočet trajektórie meteoritu odborníkom ako samozrejmosť, a na druhej strane tlieskať * za brilantný výpočet problému 1+1... >:D

Inak súhlas, že nový Touareg sa vydaril. Toho konzervatizmu je už dosť, treba to trochu oživiť, Všetkého veľa škodí, aj držania sa pri zemi. ;-)