Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan vstupuje na český trh, zatím jen se dvěma motory

David Bureš
Diskuze (89)
Zájemci o nový Tiguan mají zatím výběr mezi dvěma dvoulitry – zážehovým se 132 kW a vznětovým se 110 kW.

Druhá generace Volkswagenu Tiguan debutovala na podzim ve Frankfurtu nad Mohanem a nyní se konečně dočkala odhalení českých cen. Při zahájení předprodeje je možné vybírat pouze mezi dvěma agregáty. První kusy nového Tiguanu se u nastávajících majitelů objeví v průběhu druhého čtvrtletí roku.

České ceny nového Tiguanu v tuto chvíli začínají na 735.900 Kč. Za tuto částku zákazník dostane dvoulitrový turbodiesel o výkonu 110 kW, který je kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek 127.000 korun je pak k tomuto motoru možné dokoupit kombinaci sedmistupňové dvouspojkové převodovky a pohonu všech kol.

Alternativou ke vznětovému dvoulitru je benzinové 2.0 TSI se 132 kW, které spolupracuje se sedmistupňovým DSG. Jeho cena činí 838.900 korun. Později se nabídka významně rozšíří. Od 6. týdne 2016 bude obohacena o 1.4 TSI (110 kW), 2.0 TDI (140 kW) a dosud nenabízené kombinace motorů, převodovek a pohonu všech kol, a to včetně výbavové linie R-Line a nové základní verze Trendline.

Další vlna přijde v 10. týdnu, to se dočkáme 1.4 TSI (92 kW) a opět dalších kombinací. V tu dobu nabídku rozšíří i základní verze za 560.900 Kč. Bude se jednat o provedení Trendline s 1.4 TSI (92 kW), manuálem a pohonem předních kol. Ve 14. týdnu bude následovat vrcholný turbodiesel 2.0 TDI (176 kW) a od 23. týdne si budou moci zákazníci objednávat 2.0 TSI (162 kW). Obě tyto varianty budou standardně spjaty s pohonem všech kol a DSG. Počítá se i s plug-in hybridem Tiguan GTE, který použije kombinaci elektromotoru s benzinovou čtrnáctistovkou.

Zákazníci mohou v tuto chvíli vybírat mezi dvěma stupni výbavy. Před příchodem Trendline je základem Comfortline, který už nabízí množství prvků. Mimo jiné parkovací senzory vpředu i vzadu, asistent pro jízdu v pruzích, automatické přepínání dálkových světel, sedm airbagů, třízónovou automatickou klimatizaci, tempomat nebo 17palcová kola. V základu nechybí ani mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, kožený multifunkční volant nebo dešťový a světelný senzor.

Za Highline se připlácí 92.000 korun, k dispozici je však aktuálně výhradně s turbodieselem. V tomto případě výbavu rozšíří i 12,3“ digitální displej v kapličce s přístroji, bezklíčové odemykání, zpětná parkovací kamera, adaptivní tempomat, 18palcová kola nebo diodové světlomety.

V nabídce je zatím šest laků karoserie. Bez příplatku je pouze šedá Urano, za bílou Pure se připlácí 3.200 korun, metalické laky a černá perleť Deep přijdou na 15.000 Kč.

Z příplatkové výbavy zmiňme adaptivní podvozek (+27.800 Kč), elektricky otevírané víko zavazadelníku (+19.200,- pro Comfortline, +9.800,- pro Highline), hasicí přístroj (+1.400,-), head-up displej (+13.900,-), vyhřívané přední a zadní sedačky (+27.100,-) nebo asistent pro parkování s přívěsem (+16.300 Kč).

Volkswagen Tiguan – ceny druhé generace na českém trhu
Motor2.0 TSI2.0 TDI2.0 TDI 4x4
Zdvihový objem [cm3]198419681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]132/-110/3500-4000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]320/1500-3940340/1750-3000340/1750-3000
Převodovka7DS6M7DS
Max. rychlost [km/h]208198191
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,79,89,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,35,05,7
Cena Comfortline [Kč]838.900735.900862.900
Cena Highline [Kč]-827.900954.900

V nabídce nadále zůstává i první generace. Její ceny začínají na částce 544.900 Kč za benzinové 1.4 TSI s 92 kW.

David Bureš
Diskuze (89)
Avatar - Sumi2000
26. 1. 2016 11:03
Re: Cena
Každý má nějakou prioritu , místo řidiče je dost stísněné , proti VW.
ŠÍBR CHCI PROTOŽE NEMÁM RÁD KLIMU..JEN VYVĚTRÁM A JEZDÍM S VENTILAČKOU.
Zavazadelník má prostě proti Tiguanovi o 100 l méně.
Taky ztrácí na X-Trail , Rav-4 atd..
CX5 skvěle jezdí , mám vyzkoušeno , ale to bohužel není vše.
Být jen se ženou , bez dětí ..tak Mazda vítězí. :-)
Avatar - Sumi2000
26. 1. 2016 11:00
Re: Cena
CX5 je dost dlouhá a pěkná , bohužel japonci upřednostnili design před praktickou obestavěností prostoru.
Zadek je skoro jako kupé , kufr menší..
Krabička Yeti být o 15-20cm delší by byla hitem..i pro rodiny s dětmi.
Tiguan je zajímavá varianta , se slušným zavazadelníkem..kdo má v této velikosti větší kufr z SUV?
Zcela jistě bude výborně naladěný u VW podvozek a skvělá sedadla.
Vyšší cena tam je , jako vždy u VW..slevy u dealera by měly jít uhádat ..uvidíme.
Avatar - Sumi2000
26. 1. 2016 10:54
Re: tento dizajn
Taky myslím :yes: ;-)
Avatar - BIGPAPA
26. 1. 2016 09:45
Re: Starý Tiguan...
Jednotlivé verze nového Tiguanu budou do konfigurátoru vkládány postupně. V první fázi, od 25. ledna, jsou k dispozici tyto varianty:
Comfortline 2.0 TSI 4MOTION 132 kW (180 k) 7DSG,
Comfortline 2.0 TDI 110 kW (150 k) 6MT,
Comfortline 2.0 TDI 4MOTION 110 kW (150 k) 7DSG,
Highline 2.0 TDI 110 kW (150 k) 6MT,
Highline 2.0 TDI 4MOTION 110kW (150k) 7DSG.

Od 6. týdne 2016 bude nabídka rozšířena o následujících sedm verzí, a to včetně výbavové linie R-line dostupné pro Comfortline (R-line exteriér) a Highline (R-line exteriér + interiér):
Trendline 2.0 TDI 4MOTION 110 kW (150 k) 6MT,
Comfortline 1.4 TSI 4MOTION 110 kW (150 k) 6MT,
Comfortline 2.0 TDI 4MOTION 110 kW (150 k) 6MT,
Comfortline 2.0 TDI 4MOTION 140 kW (190 k) 7DSG,
Highline 2.0 TDI 110 kW (150 k) 7DSG,
Highline 2.0 TDI 4MOTION 110 kW (150 k) 6MT,
Highline 2.0 TDI 4MOTION 140 kW (190 k) 7DSG.

Další velká vlna přijde v 10. týdnu, a to včetně základní verze:
Trendline 1.4 TSI 92 kW (125 k) 6MT,
Trendline 2.0 TDI 85 kW (115 k) 6MT,
Comfortline 1.4 TSI 110 kW (150 k) 6MT,
Comfortline 1.4 TSI 110 kW (150 k) 6DSG,
Comfortline 2.0 TDI 110 kW (150 k) 7DSG,
Highline 1.4 TSI 4MOTION 110 kW (150 k) 6DSG.

Ve 14. týdnu bude následovat vrcholný turbodiesel 2.0 TDI 4MOTION 176 kW (240 k) 7DSG a od 23. týdne si budou moci zákazníci objednat Tiguan s nejvýkonnějším zážehovým poháněcím ústrojím 2.0 TSI 4MOTION 162 kW (220 k) 7DSG.
Avatar - Merrill
25. 1. 2016 22:09
jenom krátce
vw je starý křáp v novém kabátě.. opravdové novinky u němců nehledejte, od toho tu jsou jiní - například toyota mirai https://www.youtube.com/watch?v=oOU…