Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Up! si pořád můžete koupit nový. V Česku je k mání základ i sportovní GTI

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Nejmenší spalovací Volkswagen moderní éry se přestal prodávat už před rokem, ale i dnes jej můžete najít v českých skladových zásobách. A rozhodně není zadarmo.

Během loňského října se Volkswagen definitivně rozloučil s malými městskými vozy se spalovacími motory, když oficiálně ukončil výrobu maličkého Volkswagenu Up!. Ten byl posledním přeživším modelem z trojice malých sourozenců, k nimž patřila i „česká“ Škoda Citigo a „španělský“ Seat Mii. Evropské automobilky se malých spalovacích modelů v obchodně nezajímavém segmentu A zbavují hlavně v reakci na zpřísňující se emisní legislativu.

V Česku byl prodej Volkswagenu Up! oficiálně ukončen už před rokem, přesněji 20. ledna 2023, a bratislavská automobilka v následujících měsících dokončovala výrobu objednaných vozů. A dokonce i dnes si můžete koupit nový Volkswagen Up! ze skladových zásob, ale pokud váháte, měli byste se rozhodnout opravdu rychle.

Na oficiálních internetových stránkách českého Volkswagenu jsme ve skladových zásobách našli dvojici Upů! z obou extrémů nabídky. V Česku jsou aktuálně dostupné modely se základním atmosférickým i vrcholným přeplňovaným tříválcem. Zatímco ten první je racionální volbou z rozumu, ten druhý potěší hlavně benzinové nadšence se zálibou v řízení. Už teď však říkáme, že ani jeden z nich není za pakatel.

Video se připravuje ...

Prvním nabízeným vozem je bílý Up! se základním atmosférickým tříválcem 1.0 MPI s maximálním výkonem 48 kW (65 koní) a pětistupňovým manuálem. Největšími lákadly ve výbavě jsou automatická klimatizace Climatronic a zimní paket s vyhříváním předních sedadel. Bohužel, i ten levnější Up! v českých skladových zásobách stojí balík – po slevě bezmála 16 tisíc korun je výsledná cena prodejce 379.900 Kč.

Druhým kouskem k dispozici je vrcholný sportovní Up! GTI s přeplňovaným tříválcem 1.0 TSI s nejvyšším výkonem 85 KW (115 koní) a šestistupňovým manuálem. Je ideální volbou pro zájemce o stylovky a sportovní jízdu, protože po vzoru výrazně většího Golfu GTI má i charakteristický tartanový interiér. Stejně jako levnější sourozenec je k dispozici v pětidveřovém provedení.

S nejlepší výbavou vůbec je však pořádně drahý, protože za něj zaplatíte ceníkových 501.700 Kč. Pro srovnání uvádíme, že aktuálně nejlevnější a nejmenší Volkswagen, pětidveřový hatchback Polo, se u nás prodává za cenu od 499.900 Kč. Ve zvýhodněné akční výbavě Life jej pak můžete mít za 504.900 Kč, přičemž jej bude pohánět přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o 70 kW (95 koních) s pětistupňovým manuálem.

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

7. 2. 2024 18:34
Re: Up...
Tenhle prcek měl být max "již od 299tis Kč" ;-)
Avatar - Jamme
7. 2. 2024 13:12
Re: Up!
:D :D :D
Avatar - Lenka Čížková
7. 2. 2024 12:33
Up!
Mela jsem Upa s ASG prevodovkou, s tim trivalalcem byla to tragedie :'-(
Avatar - 3_diamanty
7. 2. 2024 10:51
Up...
Skoncil zbytocne skoro...jednoduche miniauta vydrzia v predaji aj viac ako dekadu... f500 space star panda lancia y.. a pod ... a up nebolo vobec spatne auto aby muselo uz tak skoro skoncit... navyse tych miniaut je dnes uz fakt ako safranu a tak svojim odchodom len podporil konkurentov ako su panda space star ci i10 ktore tazia prave z coraz mensej konkurencie pritom od Upu vlastne ani nie su nijako lepsimi autami... ale tak taka posahana doba... lepsie je asi vyrabat nepredajne id3ky co tam po sikovnom Upe... vw mal kedysi fakt perfektne portfolio a robil sikovne rozumne rozhodnutia ... ale posledne roky akoby vo vw rozmyslali miesto hlavy uz zadkom ... ale tak tymto len prichadzaju o zakaznikov...