Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 Carrera 2,7 RS
Porsche 911 Carrera 2,7 RS
Porsche 911 Carrera 2,7 RS
Porsche 911 Carrera 2,7 RS
33
Fotogalerie

Výjimečné Porsche 911 Carrera 2,7 RS v úpravě RUF je připraveno změnit majitele

Porsche 911 Carrera 2,7 RS je vzácným zástupcem své značky a exemplář upravený u RUF Automobile GmbH je ještě vzácnější. Jedinečný vůz je nyní na prodej v Los Angeles.  

 

Porsche 911 Carrera 2,7 RS, které dnes patří k nejvyhledávanějším a nejcennějším zástupcům devětsetjedenáctky, mělo premiéru na podzim roku 1972. Za svou popularitu vděčí tento model svému vzhledu a samozřejmě jízdním výkonům. Nad všemi ostatními verzemi vyniká díky svému malému přednímu spoileru, charakteristickým nápisům Carrera na bocích a samozřejmě spoileru na kapotě motoru se známou přezdívkou kachní ocas.

 

Důkladně odlehčená karoserie s hmotností těsně pod nebo lehce nad 1000 kg podle provedení ve své zádi ukrývala atmosférický vzduchem chlazený šestiválce o objemu 2687 cm3 naladěný na 154 kW (210 k) při 6300 min-1 a točivý moment 255 N.m při 5100 min-1. Pětistupňová manuální převodovka byla samozřejmostí. Nízká hmotnost spolu s výkonnou pohonnou jednotkou stojí za maximální rychlostí přes 240 km/h a akcelerací z 0 na 100 km/h za 5,8 s.

 

 

 

Kupé se zkratkou RS (RennSport) v názvu bylo v nabídce ve skutečně spartánské verzi Sport, určené primárně pro účast v závodech, a pak jako Touring s rozšířenou výbavou vhodné pro běžný provoz.

 

Prostřednictvím aukce na Bring a Trailer nabízený vůz je zástupcem druhého zmíněného provedení. Porsche mělo vyrobit 1580 vozů v provedení Carrera 2,7 RS a tento exemplář vznikl jako 1248. Brány mateřské automobilky měl opustit v dubnu roku 1973 v barevné kombinaci, v níž nabízen k prodeji.

 

 

 

Porsche 911 Carrera 2,7 RS v jeho sériové podobě s příplatkovými sportovními sedadly a elektrickým ovládáním oken využíval jeho původní majitel po celá sedmdesátá letá dvacátého století. V osmdesátých letech se však rozhodl pro změnu, kterou provedl ve své firmě jeho osobní přítel Alois Ruf, specialista na ladění vozů značky Porsche.

 

RUF Automobile GmbH zachovala původní vzhled vozu, ale pohrála si s pohonnou jednotkou, jejíž objem vzrostl na 2,8 l. Navýšen byl i výkon, ale o kolik není uvedeno. Další změny se odehrály v oblasti nastavení podvozku, což odhalují i nižší světlá výška vozu a odlehčené nárazníky stojí za mírným snížením hmotnosti.

 

 

Porsche po provedených úpravách brázdilo evropské silnice až do konce devadesátých let dvacátého století a v roce 2000 zamířilo do Spojených států amerických, kde je dodnes. Zde bylo o vůz dobře postaráno a poslední důkladnou revizí prošel v březnu letošního roku.

 

Nyní je výjimečné Porsche 911 Carrera 2,7 RS na prodej s původním nářadím i kompletní historií a certifikátem od automobilky Porsche, potvrzujícím jeho pravost. Zájemci o tento vůz je mohou získat prostřednictvím aukce na Bring a Trailer, kde měl osm dní před jejím koncem cenu 200.000 amerických dolarů (zhruba 4.700.000 Kč).  

 

Zdroj: Bring A Trailer, Carscoops