Vyprodáno na rok dopředu. O Rolls-Royce Spectre je v Česku zájem
Elektrický Rolls-Royce Spectre v loňském roce stál za téměř desetinou prodejů české divize automobilky. A když si ho objednáte dnes, dostanete ho nejdřív v roce 2025, prozradili zástupci značky.
Automobilka Rolls-Royce už před několika dny svět zpravila o tom, že s 6.032 globálně prodanými auty byl rok 2023 nejúspěšnější v její historii. Největší zájem o nové rollsy je ve Spojených státech následovaných Čínou, v Evropě, kde automobilka zaznamenala v loňském roce velký nárůst, přichází nejvíc objednávek z domovské Velké Británie.
V Česku máme jediný showroom Rolls-Royce, a to v Praze. V roce 2016 otevřel své brány v budově hotelu InterContinental v Pařížské ulici, nyní se staví nové prostory v nové vizuální identitě ve Strašnicích. Otevření je plánováno na druhý kvartál letošního roku.
Potřebuje Česko vlastní showroom nejluxusnější automobilky na světě? Nechme hovořit čísla – od roku 2016 v pražské prodejně našlo zákazníky přes 300 aut, z čehož většina byly nové vozy. Zhruba 30 % jich bylo ojetých – jakkoliv toto slovo zní u značky Rolls-Royce trochu nepatřičně – v rámci vlastního programu s názvem Provenance.
Auta u nás nekupují jen čeští zákazníci, ale také Slováci a lidé z jiných částí Evropy. Poměr slovenských zákazníků k českým je asi 30:70, ovšem první elektrický spectre, který v Praze prodali, zamířil k zákazníkovi právě na Slovensko. Doručen byl v listopadu loňského roku.
Spectre je pro značku obecně poměrně důležité auto, a to z jednoho důvodu. Jak české zastoupení prozradilo na pražské tiskové konferenci, pro 40 % zákazníků spectre je to první vůz značky Rolls-Royce, který si kupují.
Zájem o něj také očividně není malý. Rok 2024 sotva začal a zákazník, který by dnes přišel si nový spectre objednat, by ho dostal až v roce 2025. Kolik kusů rukama showroomu v letošním roce projde, však zástupci automobilky neprozradili.
„Je velmi potěšující vidět, že dokážeme naplnit i překonávat neustále se zvyšující očekávání klientů, což vede k prodeji na tak vysoké úrovni jako nikdy dříve,“ říká Pavel Kalouš, brand manager Rolls-Royce Motor Cars Prague, jak zní celé jméno dealerství. „I nadále zůstává naše obchodní aktivita velmi exkluzivní, stejně jako jsou velmi vzácné automobily Rolls-Royce. Přesně to zákazníci naprosto právem očekávají a důkazem jsou jedinečné a na zakázku stavěné projekty, které jsme měli tu čest uvést do reality,“ dodává.
Podle starších informací značka v Česku loni zaznamenala 43 registrací nových aut, což bylo meziročně o 6 více. Téměř polovina z toho – 19 kusů – připadá na SUV Cullinan, následuje sedan Ghost s 13 vozy a po čtyřech se u nás objevilo kupé Spectre a Wraith. Konečně, kabriolet Dawn byl registrován jeden. Všechna auta, která se v Česku loni prodala, nesla nějaké prvky z individualizačního programu Bespoke,