Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba aut do října klesla o 21,4 % na 937.033 vozidel

ČTK
Diskuze (7)

Výroba osobních aut v Česku za deset měsíců klesla o 21,4 procenta na 937.033 vozidel. Je to o téměř tři procentní body nižší propad, než za tři čtvrtletí.

V říjnu byla i přes příchod druhé vlny pandemie koronaviru produkce poprvé od února vyšší, když meziročně stoupla o 2,8 procenta na 128.754 aut. Oznámilo to dnes Sdružení automobilového průmyslu.

Produkce ve Škodě Auto od ledna do konce října klesla o 17,8 procenta na 614.669 vozů, automobilka Hyundai vyrobila 190.089 aut, což je o 27,9 procenta meziročně méně a propad o 27 procent hlásí i kolínská TPCA s produkcí 132.275 vozů.

Podle zástupců sdružení je zřejmé, že i přes mohutný finiš se celkovou ztrátu v tomto roce již nepodaří dohnat a tento dramatický pokles bude mít výrazné negativní finanční dopady na firmy i českou ekonomiku.

"Automobilový průmysl na podzim přes všechny těžkosti táhne českou ekonomiku. Projevuje se to nejen u finálních výrobců, ale také v dodavatelském sektoru. Firmy se však často nacházejí ve velmi složité situaci, kdy jim hrozí odvolávky, a tedy další ekonomické ztráty. Důvodem je nedostatek pracovníků kvůli nařízeným karanténám, nutnosti péče o děti, či hygienickým opatřením v provozu,“ dodává Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení.

Také segment autobusové výroby zmírňuje ztrátu způsobenou jarními odstávkami. Do října se v tuzemsku vyrobilo 4037 autobusů, tedy o 6,3 procenta meziročně méně. V samotném říjnu ale byla produkce o 5,7 procenta vyšší. Iveco vyrobilo 3652 vozidel (- 4,6 procenta), SOR Libchavy dodala na trh 365 autobusů (- 19,3 procenta) a firma KH Motor Centrum Opava celkem 20 autobusů, tedy o osm méně než loni.

Jediný výrobce motocyklů, týnecká Jawa, vyrobil letos 416 strojů. Ve srovnání s předchozím rokem tak zaznamenal pokles produkce o 59,3 procenta. V říjnu na trh dodal 37 motocyklů, což je o polovinu meziročně více.

"S obavou sledujeme postup druhé vlny pandemie napříč EU, která s sebou opět nese zásadní omezení ekonomického života. Apelujeme proto na vládu ČR, aby mimo jiné obnovila chod bezpečných provozů, jako jsou dealerství a ve stejném duchu působila na evropské úrovni i na ostatní státy," dodal prezident sdružení Bohdan Wojnar.

ČTK
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - kuk
23. 11. 2020 12:06
To je ale neštěstí.
Nic se neprodává, všichni kňučej a proto Škoda chytře zařízla jedinej hit co se dobře prodával a to bylo elektrické Citigo. To prostě nevymyslíš. Ha ha ha. :D :D :D
23. 11. 2020 10:34
Re: Jaká bude budoucnost...
No u nás se jistě bude zase lépe dýchat (myslím ironicky), pokud opravdu dojde k snížení spotřební daně nafty o korunu. Následovat bude zvýšená poptávka po levných dieselech, kterých se na západě zbavují díky různým omezením.
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2020 19:41
Stále se řeší
Kolik klesla výroba.

Nikdo se ale neptá - kdo to zaplatí???

A náš stát? Momentálně ho řídí banda naprostých diletantů. Rozhazují ne miliardy, ale desítky miliard absolutně bez sebemenší známky odpovědnosti a sebereflexe. Takovýto postup chápu snad jedině od ČSSD, kteří ž zřejmě počítají s tím že ve velké politice končí a tak to mají ve stylu "po nás potopa". ANO je nejspíš tolik zahleděné do své lži o blahobytu, že té lži sami věří. A zbytek??

Kdo by to byl řekl, že Kalousek snad bude vykazovat nakonec nejvyšší míru inteligence z těch břídilů.
22. 11. 2020 18:07
Re: No a půjde to ještě dolů a po spirále
A za ten tovar zaplatime emisnymi povolenkami? Lebo nic ine nam uz nezostane.
Avatar - kaa
22. 11. 2020 17:30
Jaká bude budoucnost...
Evropa je poněkud slepě zahleděná do jakési uhlíkové revoluce odmítá cokoli, co na papíře nevypadá jako zelený grál, ať už to reálně dělá cokoli. Před místními předpisy projde v podobných cenových hladinách leda malý přeplňovaný, nejlépe elektrifikovaný benzin, nebo rovnou elektrický pohon. Tím ale zájem o nová auta nezvýší. Spíš naopak. Navíc některé modely se už do Evropy ani nedostanou, jelikož nenabízí ten správný pohon.