Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba automobilů v ČR v říjnu kvůli odstávkám klesla meziročně o 47 procent

ČTK
Diskuze (17)

Výroba automobilů v Česku se v říjnu kvůli odstávkám způsobeným nedostatkem čipů propadla meziročně o 47 procent, vyrobeno bylo 68.202 osobních vozidel. V tiskové zprávě to uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.

Celkově podle něj bylo letos vyrobeno 899.855 automobilů, což je o čtyři procenta méně než ve stejném období loňského roku, který byl dosud nejhorší od roku 2014.

Kvůli nedostatku čipů několikrát zastavila výrobu Škoda Auto, naposledy zde stály výrobní linky v říjnu. Kolínská Toyota obnovila výrobu 21. září, výroba zde stála s týdenní přestávkou od 15. srpna, předtím byli zaměstnanci na celozávodní dovolené. Sdružení uvedlo, že kvůli přetrvávajícím omezením a výpadků ve výrobě automobilový průmysl apeluje na vládu, aby urychleně schválila systém dočasné podpory zaměstnanosti z programu Antivirus.

"Aktuální statistiky sdružení sice sledují jen výkonnost automobilek, nicméně propad domácí i evropské produkce vozidel působí násobné ztráty především na straně dodavatelských firem. Ohroženy jsou tak zejména firmy malé a střední. Ačkoliv některé zprávy z posledních týdnů naznačují mírné zlepšení, situace zůstává nadále extrémně napjatá," uvedl výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.

Sdružení uvedlo, že jako jediné v ČR se čipové krizi přes zpomalení daří odolávat automobilce Hyundai. "Od ledna do konce října vyrobila 231.600 vozidel, tedy o 21,8 procenta více než v loňském roce. V říjnu bylo v Nošovicích vyrobeno 24.300 automobilů, meziročně o 8,8 procenta méně," sdělilo. Škoda Auto, která během října musela výrazně omezit produkci v tuzemských závodech, proti tomu podle něj vyrobila od začátku roku do konce října 547.174 vozidel, meziročně o 11 procent méně.

"V říjnu se výroba Škody Auto propadla o 59,2 procenta na 32.865 automobilů. Také na produkci kolínské Toyoty se výrazně podepsala čipová krize. V říjnu bylo vyrobeno 11.037 automobilů, meziročně o 49 procent méně. Od začátku roku vyrobila Toyota celkově 121.081 vozidel, proti stejnému období loni o 8,5 procenta méně," uvedlo sdružení.

Upozornilo, že roste podíl elektrických vozidel. "V dosavadním průběhu roku bylo vyrobeno 100.856 elektrických vozidel, to činí podíl na celkové výrobě 11,2 procenta, v samotném říjnu dokonce 14,7 procenta. Bateriových elektromobilů bylo od začátku roku vyrobeno 58.163, plug-in hybridů 42.693," sdělilo sdružení.

Produkce autobusů klesla. Do konce října jich bylo vyrobeno 3747, meziročně o 7,2 procenta méně. Tradičně největším výrobcem je vysokomýtské Iveco CR, které letos vyrobilo 3410 autobusů. Růst proti tomu hlásí Jawa Moto vyrábějící motocykly. Letos vyrobila 862 strojů, dvojnásobek toho, co loni, vyplývá z dat sdružení.

ČTK
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
24. 11. 2021 10:46
Re: Škoda je v loji
když je nalákali počáteční prodeje a nízká cena práce.....ale holt nic nevydrží věčně....

Ono stejně dopadli američani když pomáhali němců po válce. Někdy se holt ta pomoc nevyplácí z dlouhodobého hlediska.
23. 11. 2021 11:22
Re: Škoda je v loji
jj
to se vyplati postavit si fabriku v chine
a venovat jim svoji technologii a zkusenosti nekolika generaci
kdyz chinan musi mit nadpolovicni podil
takze jsi jen kusem hadru ve svy vlastni fabrice
a chinan nakonec bude vesele vyrabet ve tvoji fabrice tvoji technologii na zaklade tvych zkusenosti
ale uz ve svy rezii a do svy kapsy
nekdo tomu rika riziko podnikani, ja tomu rikam blbost a to kolosalni

tahle politika jednoho sveta (globalizace) se nam krute msti
a chinan politiku jednoho sveta prizpusobil sobe a rika tomu politika jedny chiny a pritom mysli na celej svet
podobne jako kdyz andrej prisel s heslem "ridit stat jako firmu"
a pritom myslel na agrofert
23. 11. 2021 10:29
Re: Tak fajn
Takže, ještě jednou pro ty, kdo neumí číst:

"pro porovnání DVOU (= skutečně "2") NEJVĚTŠÍCH (ano, jsou největší) automobilek světa"


A aby to pochopili, ti, kteří neumí pochopit souvislosti. Porovnávám 2 rivaly v největších prodejích (logicky) a vztah k dění na burze.
Avatar - Barrichello
23. 11. 2021 10:00
Škoda je v loji
pokled 50% v říjnu na evropských trzích hovoří za vše, v číně jsou na tom ještě hůř.

Holt každej chvílku tahá pilku :-)
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 19:53
Střemhlav dolů
Největší COVID průšvihář
Nejhorší dopad COVIDU
Největší zdražování
Největší pád ve výrobě automobilů

Ano, bude líp!!!
Jednoznačný důkaz toho, jak dokázal pan podnikatel řídit stát jako firmu!!!