Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývojem softwaru pro koncern VW bude pověřeno Audi

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Automobilku Volkswagen v nedávné minulosti potrápilo hned několik větších problémů se softwarem, což bude mít rozsáhlé důsledky.

Značku Volkswagen měly nejprve trápit problémy s multimediálním systémem v novém Golfu, což nakonec vedlo k odložení premiéry na pozdější termín. Poté se objevily zprávy, že software trápí i prvního zástupce elektrické rodiny ID.3.

Podle únorových vyjádření některých zaměstnanců se totiž během prvních testovacích jízd objevovalo v průměru dokonce až 300 problémů se softwarem denně. Důvodem měla být až příliš narychlo vyvíjená architektura software, ve které si jednotlivé komponenty vozu příliš nerozuměly.

A když už se zdálo, že je vše vyřešeno, vrátily se problémy s multimediálním systémem Golfu. Automobilka kvůli tomu dokonce zastavila dodávky modelu s vysvětlením, že kvůli nespolehlivému přenosu dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity nemůže garantovat plnou funkčnost v Evropské unii povinného systému nouzového volání (eCall). Jenže problémy Golfu se kvůli spřízněné technice dotkly i nové generace Škody Octavia a Seatu Leon.

Nikdo se tedy příliš nedivil, když německá média upozornila na informaci, podle které má Christian Senger opustit pozici šéfa vývoje softwaru. Automobilka sice situaci nekomentovala, přesto nebylo příliš o čem pochybovat. Jenže tím změny v oblasti vývoje software nekončí.

Jak totiž Herbert Diess, CEO společnosti Volkswagen, uvedl v rozhovoru pro Autonews Europe, jeho plánem je nyní přesunout vývoj software pod vedení značky Audi. „Centrum vývoje softwaru se přesune z Wolfsburgu do Ingolstadtu,“ uvedl Diess během virtuální konverzace pořádané v úterý společností PwC v Německu.

Přenesení vývoje softwaru na bedra prémiové značky Audi přitom není nijak překvapivý krok, neboť značka z Ingolstadtu již mnoho let působí jako jeden z pilířů vývoje a testování nových technologií pro koncern Volkswagen.  Navzdory komplexnosti jejích multimediálních systémů v nových modelech se jí přitom problémy se software úspěšně vyhýbají.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

16. 7. 2020 17:20
Re: Good.
Tak QNX pouziva leckdo, ale ne kazdy na nem dokaze postavit dobre UI/UX... :-) Ale pokud pak usetri na vykonu a daji tam nejakou pomalou mrchu, tak to nezachrani nic, to mas pravdu...
16. 7. 2020 16:40
Koncern
Nechápu, proč v rámci koncernu má každá značka svůj SW, od desítek různých dodavatelů. Můžou ušetřit obrovské peníze, pokud to nějak modulárně sjednotí.
Avatar - Martin911Turbo
16. 7. 2020 16:21
Re: Good.
Tak je perfektní protože jede na Nvidia Tegra + sw od BlackBerry QNX :*)
16. 7. 2020 16:12
Good.
Audi MMI je slusny (i kdyz iDrive je mozna jeste lepsi), ostatnim konzernovym modelum urcite neuskodi. Pral bych si ale navrat kruhoveho ovladace s touchpadem, ktery z poslednich modelu Audi rychle mizi. Touchscreen klidne nechat, ale ovladac zase pridat...
Avatar - WinDiesel
16. 7. 2020 15:26
Potěš Koště !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ti co "vyrobili" Dieselgate nyní vymyslí nějaký EVgate? :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: