Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývojem softwaru pro koncern VW bude pověřeno Audi

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 7. 2020 • 03:30
21
8
Zobrazit náhledy (21)
Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Audi Q3 Sportback 45 TFSI S tronic Audi Q3 Sportback 45 TFSI S tronic Audi Q3 Sportback 45 TFSI S tronic Audi Q3 Sportback 45 TFSI S tronic Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro

Automobilku Volkswagen v nedávné minulosti potrápilo hned několik větších problémů se softwarem, což bude mít rozsáhlé důsledky.

Značku Volkswagen měly nejprve trápit problémy s multimediálním systémem v novém Golfu, což nakonec vedlo k odložení premiéry na pozdější termín. Poté se objevily zprávy, že software trápí i prvního zástupce elektrické rodiny ID.3.

Podle únorových vyjádření některých zaměstnanců se totiž během prvních testovacích jízd objevovalo v průměru dokonce až 300 problémů se softwarem denně. Důvodem měla být až příliš narychlo vyvíjená architektura software, ve které si jednotlivé komponenty vozu příliš nerozuměly.

A když už se zdálo, že je vše vyřešeno, vrátily se problémy s multimediálním systémem Golfu. Automobilka kvůli tomu dokonce zastavila dodávky modelu s vysvětlením, že kvůli nespolehlivému přenosu dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity nemůže garantovat plnou funkčnost v Evropské unii povinného systému nouzového volání (eCall). Jenže problémy Golfu se kvůli spřízněné technice dotkly i nové generace Škody Octavia a Seatu Leon.

Nikdo se tedy příliš nedivil, když německá média upozornila na informaci, podle které má Christian Senger opustit pozici šéfa vývoje softwaru. Automobilka sice situaci nekomentovala, přesto nebylo příliš o čem pochybovat. Jenže tím změny v oblasti vývoje software nekončí.

Jak totiž Herbert Diess, CEO společnosti Volkswagen, uvedl v rozhovoru pro Autonews Europe, jeho plánem je nyní přesunout vývoj software pod vedení značky Audi. „Centrum vývoje softwaru se přesune z Wolfsburgu do Ingolstadtu,“ uvedl Diess během virtuální konverzace pořádané v úterý společností PwC v Německu.

Přenesení vývoje softwaru na bedra prémiové značky Audi přitom není nijak překvapivý krok, neboť značka z Ingolstadtu již mnoho let působí jako jeden z pilířů vývoje a testování nových technologií pro koncern Volkswagen.  Navzdory komplexnosti jejích multimediálních systémů v nových modelech se jí přitom problémy se software úspěšně vyhýbají.

Související články

Témata
16. 7. 2020 17:20
Re: Good.
Tak QNX pouziva leckdo, ale ne kazdy na nem dokaze postavit dobre UI/UX... :-) Ale pokud pak usetri na vykonu a daji tam nejakou pomalou mrchu, tak to nezachrani nic, to mas pravdu...
16. 7. 2020 17:13
Re: Good.
AMD RYZEN RULERZ !!! :-[] :-[] :-[]
16. 7. 2020 17:11
Re: Potěš Koště !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tady se mluví o softwaru ty propaganďo…


fauvéčkáři jinak vymysleli i EV Gatě a to je dost evidentní s iDčkama… takový zkarby…


Však si to užijte !!! RS za milijony… kdo z Vás na TO má ???
16. 7. 2020 17:10
Re: Koncern
vy byste furt sjednocovali - komunisti... :D počkejte na Africu… sluníčko, eco race, upal a prázdná peněženka, babiš Vám na škodovku nedá ani halíř... hoveda… HLAVNE ZE BUDE LEVNEJSI NAFTA !!! TO VITAM !!! :-!
16. 7. 2020 16:40
Koncern
Nechápu, proč v rámci koncernu má každá značka svůj SW, od desítek různých dodavatelů. Můžou ušetřit obrovské peníze, pokud to nějak modulárně sjednotí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku