Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf vývoje softwaru Volkswagenu je na odchodu. Důvod nepřekvapí

David Bureš
Diskuze (3)

Ve skupině Volkswagen Group probíhá rozsáhlá rošáda ve vedení. Změna na postu šéfa softwaru s ohledem na nedávné potíže automobilky nepřekvapí.

V koncernu Volkswagen Group je v posledních týdnech opravdu živo. Herbert Diess přišel o funkci šéfa značky Volkswagen, aby se mohl plně soustředit na vedení koncernu. Andreas Renschler odešel z funkce šéfa divize Traton zaměřené na nákladní vozidla, Stefan Sommer zase z pozice vedoucího nákupu. Minulý týden pak Škoda Auto oznámila, že končí i její předseda představenstva Bernhard Maier. A není to poslední výměna v čele koncernu.

Německá média totiž píší o další personální změně, která v tomto případě dává smysl. Christian Senger má podle těchto zpráv opustit pozici šéfa vývoje softwaru. Přestože automobilka tyto spekulace nechce komentovat, důvod tohoto odchodu je zřejmý; nová generace infotainmentu pro Golf a další modely se zkrátka moc nepovedla.

Volkswagen řešil vážné potíže už během vývoje nové generace multimediálního systému, které odsunuly zahájení prodeje osmé generace Golfu. Když už se zdálo, že je problém vyřešen, u prvních sériových kusů se problémy opakovaly, majitelé si stěžovali na nefunkčnost infotainmentu. Automobilka následně dokonce přerušila dodávky vozu, což vysvětlila tím, že kvůli nespolehlivému přenosu dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity (OCU3) nemůže garantovat plnou funkčnost v Evropské unii povinného systému nouzového volání (ecall). Stejný problém se navíc týkal rovněž technicky spřízněné Škody Octavia a Seatu Leon.

Christian Senger přitom přišel do koncernu jako jeden z externích specialistů povolaných Herbertem Diessem na pomoc s vývojem platformy MEB určené výhradně pro elektromobily. S Diessem se znal z jejich působení u BMW, konkrétně Senger se podílel na vývoji elektrického BMW i3, tudíž byl považován za odborníka přes elektromobilitu.

Nejprve začal v roce 2016 pracovat u Volkswagenu jakožto šéf produktové řady elektromobilů, od března 2019 se však stal rovnou členem představenstva značky zodpovědným za digitalizaci aut a služeb a zároveň vedoucím vývoje softwaru celého koncernu. Nyní má z obou těchto pozic odejít, byť se hovoří o tom, že si ho Diess chtěl nechat aspoň ve funkci člena představenstva značky Volkswagen.

Další personální změna v managementu Volkswagenu nicméně naznačuje, že automobilka skutečně čelí krizi ve vedení, jak nedávno upozornil odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhöffer. Ta navíc přichází v hodně náročném období, kdy automobilky nejenže řeší nákladný vývoj elektromobilů, ale také následky pandemie koronaviru.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

21. 7. 2020 06:33
Inžinieri z Nemecka niekde urobili chybu...
Mali to dať urobiť Číňanom ;-)
Už by to bolo v cajku a za polovičné peniaze!
13. 7. 2020 21:29
Kamarádi
Takže si tam DieSS natáhl kamarády a ono to stojí za prd. Nepřekvapivě.