Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru Prodrive P25
Subaru Prodrive P25
Subaru Prodrive P25
Subaru Prodrive P25
136 Fotogalerie

Vzácný restomod Prodrive P25 je na prodej. Tahle impreza ztrapní supersporty

Lukáš Volšický

Exkluzivní restomod Prodrive P25 se oficiálně představil v roce 2022 má pod kapotou silnější 2,5litrový boxer o 444 koních.

Vzpomínáte si, když Prodrive před téměř třemi lety představil restomod legendárního Subaru Impreza STi 22B? Moderní novinka zakládá na originálních imprezách STi 22B z roku 1998, jimiž automobilka oslavovala své čtyřicáté výročí i třetí titul konstruktérů v řadě v rallye šampionátu FIA WRC. V Japonsku se 400 kusů vyprodalo za necelých 48 hodin a dalších 24 aut vzniklo pro exportní trhy, díky čemuž je 22B sběratelskou klasikou.

Pětadvacet z nich si v posledních letech vzala do parády britská společnost Prodrive, specializující se na rallye závodní speciály, aby z nich udělala limitovanou sérii vylepšených imprez s oficiálních pojmenováním Prodrive P25. Jak už název napovídá, vzniklo jich jen 25. A dostat se k nim není zase tak jednoduché, protože končí i v rukách sběratelů, kteří nemají moc důvodů je prodávat dál.

Teď se však objevila vzácná příležitost, jak si imprezu Prodrive P25 koupit, protože se objevila v online dražbě aukčního domu Bonhams. Údajně se jedná o jediný vyrobený kousek v šedé barvě a doteď se pořádně neprojel, protože má najeto pouhých 190 mil, tedy přibližně 305 kilometrů. Očekává se, že se prodá za 475 až 575 tisíc britských liber, tedy 14,3 až 17,3 milionu korun.

To se může zdát jako velká spousta peněz, ale musíme připomenout, že se jedná o exkluzivní zboží. Většina exteriérových panelů karoserie je z uhlíkových vláken, včetně kapoty, střechy nebo velkého zadního křídla, a interiér kombinuje kůži s alcantarou. Prodrive legendární 22B modernizoval natolik že jí vybavil i digitálním přístrojovým štítem a dotykovým infotainmentem.

Váš však nepochybně zajímá hlavně technika. Původní 2,2litrový boxer s přeplňováním je pryč a nahrazuje jej nová větší 2,5litrová plochá jednotka, zakládající na produkčním motoru EJ25, s turbodmychadlem Garrett o 444 koních. Je spojena se šestistupňovou sekvenční převodovkou X-Shift a čtyřkolkou s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem, který si řidič může nastavit podle svého jízdního stylu.

Se systémem anti-lag, pro udržení roztočeného turbodmychadla, a launch controlem tohle kupé zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy umí si namazat na chleba i supersporty. I přesto na něm prodejce zřejmě trochu prodělá, protože tenhle restomod se jako nový prodával za minimálně 600 tisíc liber, tedy 18 milionů korun.

Video placeholder
Legendární Subaru Impreza pro rallye byla prodána • YouTube