Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Walter Röhrl a výběr toho nejlepšího ze závodních vozů Porsche pro sériové modely

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Porsche se v tomto výběru zaměřilo na materiály a konstrukční řešení, které nejprve důkladně vyzkoušelo na svých závodních vozech a následně je využilo i pro své sériové modely.

Seriál Porsche Top 5 již mimo jiné nabídl výběr nejvzácnějších vozů značky Porsche, ty s nejlepším zvukem a nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi.

V tomto výběru připomíná slavný závodní jezdec Walter Röhrl materiály a technická řešení, které automobilky uvedla do svých sériových vozů až po jejich otestování v náročných podmínkách nasazení na závodních tratích.

Páté místo bylo přiděleno Porsche 911 GT1, resp. uhlíkovými vlákny vyztuženým plastům (CFRP), které je zde uváděno jako první závodní automobil značky s podvozkem, v jehož konstrukci bylo využito právě tohoto materiálu. V případě sériových modelů se s ním můžeme setkat u modelu 911 GT3 RS.

Čtvrtou pozici obsadil přepínač jízdních režimů na volantu, kterým disponuje hypersportovní Porsche 918 Spyder. V případě tohoto modelu může řidič volit jedno ze čtyř nastavení od čistě elektrického provozu až po extrémní Race Hybrid, využívající výkonu všech motorů.

Třetí místo je vyhrazeno pro úspěšný prototyp skupiny C z osmdesátých let dvacátého století, jimž je Porsche 962. Právě na tomto voze byly při vytrvalostních závodech za nejrůznějších podmínek vyzkoušeny karbon-keramické brzdové kotouče, které jsou dnes vnímány u nejvýkonnějších sportovních vozů značky téměř jako samozřejmost.

Druhou pozici obsadilo turbodmychadlo, které je se automobilkou Porsche spojeno od první poloviny sedmdesátých let. Na závodních tratích jej důkladně otestovaly speciály Porsche 917/10 určené pro závody série Can-Am, zatímco mezi sériovými modely je proslavilo Porsche 911 Turbo.

První místo nakonec obsadilo Porsche 919 Hybrid a jeho hybridní pohonný systém, který kombinuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem. Právě tento vytrvalostní speciál je uváděn jako významná výjová laboratoř pro sériový model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - vabis
21. 3. 2017 09:16
Re: moj velky obdiv
Walter je pan ridic, tim se bud narodis nebo ne. Mas pro to smysl, prijimas za sva spravna technicka reseni. A druhym krokem je za tim x let jit. Mozna je okolo nas vic takovych, ale zustanou utajeni. Tady vsechny podminky meli ano, tak se to povedlo. Tezko popisovat slovy, bud Mozart jsi, nebo skaces v kostymu po podiu ...
Avatar - Uživatel_5340709
21. 3. 2017 08:46
Re: moj velky obdiv
Neví co raňajkuje, ale patří mezi ty, co mají závodnickou hrdost a za sportovní označí jen sportovní vozy, nebo se podílí na vývoji sportovních vozů. Nikdy by neoznačil kvuli prachům za sporťák i30. To se ti pak lépe žije, lépe usínáš, hanba tě nefackuje, ...... méně stárneš. ;-)
Avatar - maxi!
21. 3. 2017 08:09
moj velky obdiv
Walter Röhrl a jeho praca s Porsche ( a zavodna kariera - napriklad Audi etccc....) ma moj velky obdiv.
Co ten chlap ranajkuje, ze je stale tak mlady, aktivny a rychly!?

:-!