Walter Röhrl a výběr toho nejlepšího ze závodních vozů Porsche pro sériové modely
Seriál Porsche Top 5 již mimo jiné nabídl výběr nejvzácnějších vozů značky Porsche, ty s nejlepším zvukem a nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi.
V tomto výběru připomíná slavný závodní jezdec Walter Röhrl materiály a technická řešení, které automobilky uvedla do svých sériových vozů až po jejich otestování v náročných podmínkách nasazení na závodních tratích.
Páté místo bylo přiděleno Porsche 911 GT1, resp. uhlíkovými vlákny vyztuženým plastům (CFRP), které je zde uváděno jako první závodní automobil značky s podvozkem, v jehož konstrukci bylo využito právě tohoto materiálu. V případě sériových modelů se s ním můžeme setkat u modelu 911 GT3 RS.
Čtvrtou pozici obsadil přepínač jízdních režimů na volantu, kterým disponuje hypersportovní Porsche 918 Spyder. V případě tohoto modelu může řidič volit jedno ze čtyř nastavení od čistě elektrického provozu až po extrémní Race Hybrid, využívající výkonu všech motorů.
Třetí místo je vyhrazeno pro úspěšný prototyp skupiny C z osmdesátých let dvacátého století, jimž je Porsche 962. Právě na tomto voze byly při vytrvalostních závodech za nejrůznějších podmínek vyzkoušeny karbon-keramické brzdové kotouče, které jsou dnes vnímány u nejvýkonnějších sportovních vozů značky téměř jako samozřejmost.
Druhou pozici obsadilo turbodmychadlo, které je se automobilkou Porsche spojeno od první poloviny sedmdesátých let. Na závodních tratích jej důkladně otestovaly speciály Porsche 917/10 určené pro závody série Can-Am, zatímco mezi sériovými modely je proslavilo Porsche 911 Turbo.
První místo nakonec obsadilo Porsche 919 Hybrid a jeho hybridní pohonný systém, který kombinuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem. Právě tento vytrvalostní speciál je uváděn jako významná výjová laboratoř pro sériový model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.