Williams spolupracuje na vývoji největšího elektrického důlního sklápěče
Williams Advanced Engineering ve spolupráci s těžební společností Anglo American pracuje na vývoji důlního sklápěče, k jehož pohonu má sloužit systém, který bude využívat vysokonapěťové baterie a palivové články.
Největším důlním sklápěčem s čistě elektrickým pohonným systémem se má stát vozidlo, na jehož vývoji s globální těžební společností Anglo American spolupracuje Williams Advanced Engineering.
Toto vozidlo vzniká v rámci programu FutureSmart Mining první jmenované společnosti, zaměřeného na využití inovativních projektů a moderních technologií při řešení hlavních problémů udržitelnosti těžby. Cílem společnosti Anglo American je snížení jejich globálních emisí skleníkových plynů o 30 % do roku 2020.
Dosažení tohoto ambiciózního cíle má pomoci i uvedení elektrifikovaných vozidel do služeb těžební společnosti a to od osobních automobilů přes lehká užitková vozidla a autobusy pro dopravu zaměstnanců až po nejtěžší důlní sklápěče.
Základem pro důlní sklápěč s čistě elektrickým pohonným systémem se stane vozidlo z flotily společnosti Anglo American. Vznětový motor tohoto vozidla nahradí pohonný systém s lithium-iontovými bateriemi a vodíkovými palivovými články s kapacitou 1000 kWh. Součástí pohonného systému bude i rekuperace kinetické energie, umožňující dobíjení baterií při sjezdech do spodních pater povrchových dolů.
Williams Advanced Engineering se postará o vývoj pohonného systému, kombinujícího lithium-iontové baterie s palivovými články a rekuperaci kinetické energie pro potřeby těžkého důlního nakladače. Tato společnost se mimo jiné podílela na vývoji elektrického hypersportu Lotus Evija a v roce 2018 představila plně funkční koncept podvozku FW-EVX pro elektromobily, do nějž se promítly dosavadní zkušenosti divize s vývojem pro monoposty Formule 1 a Formule E.
Elektrický pohonný systém pro důlní sklápěč bude navržen a postaven u Williams Advanced Engineering v Grove v Oxfordshire. Následně proběhne zástavba do již existujícího a v dolech pracujícího vozidla. Testovací provoz pak má být spuštěn koncem roku 2020 v Jižní Africe.
Zdroj: Williams Advanced Engineering Limited