Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
43 Fotogalerie

Xiaomi chce vyvíjet auta v Evropě. Přetahuje si na to lidi od BMW

Michal Dokoupil

Xiaomi se do výroby aut vrhlo teprve loni, už ale dokázalo předehnat i zavedené výrobce. Nově se chystá na export a vypadá to, že část vývoje si nechá dělat mimo Čínu. Pomůžou ji v tom zaměstnanci, které si přetáhlo od BMW.

Nedávno jsme psali o zrychlení plánů Xiaomi na export svých elektromobilů do světa. Má se s ním začít v roce 2027 a pravděpodobně u toho bude i Česká republika. Nově se ukazuje, že s Evropou má Xiaomi větší plány. Kromě prodeje by zde chtělo i vlastní vývojové středisko a vybralo si na to lokaci s bohatou tradicí.

Bohužel nejde o Česko, ale o Mnichov, kde sídlí automobilka BMW. A právě tomu Xiaomi začalo ihned přetahovat zaměstnance, jak se ukázalo díky sociální síti LinkedIn. Potvrdilo se tak zaměstnání Rudolfa Dittricha, který v BMW strávil patnáct let a ve Xiaomi se ujme funkce vedoucího plánovaného výzkumného centra.

Dalšími novými zaměstnanci jsou Dusan Sarac, bývalý manažer z bavorské automobilky, který na svém profilu na LinkedIn uvedl, že se tento měsíc připojil k evropskému výzkumnému centru. Jannis Hellwig také přešel z BMW a bude působit jako senior inženýr pro vývoj a integraci výkonu.

Zatím tedy nejde o velká jména, těmi se ale jistě Xiaomi pochlubí samo, pokud na to dojde. Samotný vznik vývojového centra čínská značka potvrdila agentuře Reuters, je prý „v procesu plánování.“ Inzeráty prozrazují i další pozice, kde Xiaomi hledá lidi, včetně designérů exteriéru a interiéru a inženýrů vozové dynamiky.

Xiaomi zatím prodává sedan SU7, o který je v Číně mimořádný zájem. Loni se jej prodalo téměř 140.000 kusů, což je mimochodem více, než kolik elektromobilů prodaly koncerny Ford nebo General Motors za stejné období na celém světě. Letos růst ještě zrychlí, uvedeno totiž bude SUV Xiaomi YU7. Příští rok se má do prodeje dostat i větší SUV zatím neznámého jména, které bude nabízet i spalovací prodlužovač dojezdu.

V Mnichově už má vývojové centrum čínská značka Li Auto, která zatím mimo Čínu oficiálně neprodává. Na domácím trhu jde o jeden z nejúspěšnějších startupů, který stojí právě za popularitou spalovacích prodlužovačů dojezdu. O vstupu Li Auto na evropský trh zatím není nic známo.

Video placeholder
Xiaomi SU7 • Xiaomi