Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za volantem nového Suzuki Swift Sport. Turbo svišť vás bude bavit!

David Bureš David Bureš 13. 4. 2019
96
10
Zobrazit náhledy (96)
Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport býval vždycky zábavným hot hatchem. Po prvních jízdách s novou generací na českých silnicích už víme, že to platí pořád!

Značka Suzuki je na českém trhu oblíbená hlavně pro svoje SUV – 45 % jejích tuzemských prodejů tvoří Vitara, 30 % připadá na S-Cross – v její nabídce ale bývá i malý hot hatch lákající zákazníky hledající zábavu za volantem. A právě ten přichází ve své nejnovější generaci, nové Suzuki Swift Sport jsme poprvé vyzkoušeli na silničkách v okolí Dolních Břežan, nedaleko Prahy.

Vyzkoušený Swift Sport je v pořadí už třetí generace. Ta první, nahrazující Ignis Sport, přišla v roce 2006, druhá následovala v roce 2012. Trojka přichází na český trh letos, za úplnou novinku ji ale považovat nelze – světu se představila již v roce 2017. Jak jsme ale při prvních jízdách na českých silnicích zjistili, čekání se vyplatilo!

Svišť je čipera

Suzuki Swift Sport je totiž ve svém třetím vydání pořád zábavným a neskutečně obratným autem. Základem je jako u výchozího hatche nová platforma Heartect, která je navzdory zvýšené tuhosti (díky většímu počtu bodových svarů) lehčí – novinka tak zvládla zhubnout 80 kilogramů. Pohotovostní hmotnost jen 3,9 metru dlouhého hatche se tak povedlo srazit pod tunu, konkrétně na 975 kilogramů. Vedle lehčí konstrukce mají na to vliv i lehčí sedačky nebo lehká pohonná jednotka.

Nízká hmotnost v kombinaci s kompaktními rozměry pomáhá agilnímu charakteru motorového sviště, Swift Sport se s neskutečnou radostí vrhá do zatáček. Okamžitě reaguje na pokyn volantem a zvládá i rychlé změny směru. Výhodou je v tomto ohledu i zmenšený poloměr otáčení o 0,45 metru na 4,8 metru. Jen v utažených obloucích už přestávají stíhat vnitřní kola – samosvorný diferenciál by v tomto ohledu neuškodil.

360p720p

Poctivou práci odvádí i podvozek, byť pravda, jezdili jsme hlavně po silnicích s hladkým povrchem, a tak si na vyzkoušení chování na rozbitých cestách zatím počkáme. Zbytečně tvrdý se však podvozek nezdá, dokonce musíme říci, že se karoserie auta na poměry hot hatchů v oblouku až povážlivě naklání. Po pár zatáčkách vás to však bude bavit a budete to považovat za součást charakteru. Swiftu Sport mimochodem nechybí tlumiče Monroe s revidovanou strukturou ventilů a optimalizovanou charakteristikou tlumících sil, masivnější stabilizátor včetně spojovacích tyčí, s uložením vyztužených teflonem.

Místo atmosféry turbo

Lehká konstrukce navíc znamená, že Swift Sport nemusel dostat nějak přemotorovaný agregát. K navýšení síly však v mezigeneračním srovnání došlo, a to k citelnému. Swift Sport totiž v nejnovější generaci nahradil atmosférickou šestnáctistovku předchůdce za přeplňovaný čtyřválec 1.4 BoosterJet. Motor známý z ostatních modelů značky využívá turbodmychadlo pracující až s tlakem 1 bar s obtokovým ventilem a blow-off ventilem, přímé vstřikování se sedmiotvorovými tryskami pracujícími až s tlakem 200 barů nebo sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy.

Výkon možná proti minulé generaci tolik nevyrostl, z rovných 100 kW na 103 kW, točivý moment se ale vyšvihl o 44 % na 230 N.m. Ano, ve světě malých hot hatchů to možná nejsou dech beroucí hodnoty, při první jízdě s novým sportovním svištěm jsme ale neměli pocit, že by nám výkon někdy chyběl. Zkrátka další výhoda lehké konstrukce.

Motor má síly dost a když překonáte hranici 2000 otáček, rychle reaguje na pokyn plynovým pedálem. Pravdou však je, že by mohl mít šťavnatější zvuk.

Suzuki Swift Sport – srovnání s dalšími rychlými hatchbacky
Model Suzuki Swift Sport Ford Fiesta ST 5dv. VW Polo GTI
Motor 1.4 BoosterJet 1.5 EcoBoost 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1373 1497 1984
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5500 147/6000 147/-
Točivý moment [N.m/min]  230/2500-3500 290/1600-4000 320/1500-4350
Převodovka 6M 6M 6M (6DS)
Max. rychlost [km/h] 210 232 240 (238)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 6,5 ? (6,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 6,0 6,3 (6,1)
Základní cena [Kč] 479.900 540.900* 534.900 (574.900)
*S třídveřovou karoserií Fiesta ST stojí 525.900 Kč

Přeplňovaná čtrnáctistovka přitom pracuje výhradně s šestistupňovým manuálem, nějaký automat k dispozici není, proč taky, v takové zábavné hračce. Jedná se o vylepšenou převodovku z předchozí generace, úpravy se zaměřily na plynulejší chod řadicí páky, výraznější zpětnou vazbu nebo zkrácení drah v kulise (o 10 %). Spojka je pak robustnější, aby odolala i při prudkých rozjezdech.

A jedním dechem dodáváme, že je manuál prostě skvělý. Řazení je naprosto přesné, dráhy jsou krátké, a tak si celou dobu užíváte mechanické sepjetí s vozem. Já osobně bych jen ocenil nějakou zajímavější hlavici volicí páky.

Žluťásek

Když už jsme u toho interiéru, ještě jedna věc by se tu našla. Tvrdé plasty na palubní desce a lacinější vzezření nechme být, to u hot hatche řešit nemusíme, výhrady mám k sedadlům. Mají sice poctivé boční vedení, které dobře podrží tělo, osobám s poněkud prostorově náročnější postavou však přijdou úzká. A co víc, jsou ukotvena vysoko, a tak navzdory mohutným bočnicím máte v rychle projetých zatáčkách občas nepříjemný pocit, že z nich musíte vypadnout. A ani se kvůli tomu uvnitř nesedí moc pohodlně.

Ocenil bych i lépe čitelné budíky. Hlavně otáčkoměr s červeným pozadím je občas nepřehledný, když se blížíte k červenému poli, hůře se vám kvůli té záplavě červené odhaduje, kde vlastně omezovač leží. Volant se zploštělým věncem se každopádně drží dobře.

Hodně se mně pak nejnovější Swift Sport líbí zvenku. Upravená maska autu dodává dravý výraz, na rozdíl od běžných „svišťů“ jsou tu i jiné boční prahy, střešní spoiler nebo odlišný zadní nárazník s kulatými koncovkami výfuku. Kola jsou standardně 17palcová.

Karoserie stejně jako u výchozího auta zůstává výhradně pětidveřová, zakryté kliky zadních dveří ale znamenají, že Swift vypadá šik. Skvělý je pak žlutý odstín Champion Yellow odkazující na závodní Suzuki z juniorského mistrovství světa, jeden ze sedmi nabízených pro tento hot hatch. Nad jiným bych ani neváhal!

Závěr

Suzuki Swift Sport vždy bývalo zábavným hot hatchem a na tom se nic nemění ani v třetí generaci, byť místo atmosférické šestnáctistovky najdeme v útrobách přeplňovanou jedna čtyřku. Jízda se Swiftem Sport je neskutečná zábava, je možná pomalejší než některé jiné malé hot hatche, to ale dohání právě tím, jak dokáže řidiče rozesmát od ucha k uchu. Tenhle vůz totiž zvládnete ždímat na běžných silnicích ještě v relativně bezpečných rychlostech, čehož si budete do sytosti užívat.

Výhrady mám vlastně jen dvě – za volantem se sedí neskutečně vysoko, což v kombinaci s většími náklony v zatáčkách (na poměry hot hatchů) znamená, že máte v oblouku občas pocit, že přece ze sedačky musíte vypadnout.

Naopak cena mně přijde výhodná, za 479.900 korun dostanete nejen skvěle jezdící auto, ale také dobře vybavené. V základu nechybí navigace, zadní parkovací kamera, vyhřívání předních sedadel, diodové světlomety ani adaptivní tempomat. Tak co, přidáte se k těm 26 českých zákazníkům, kteří si nový Swift Sport zatím objednali?

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - lamal
Re: CENA
lamal
| 14. 4. 2019
Mne ta cena prisla vysoko vzhladom na celok, pokial je to v poriadku s tou vybavou tak fajn.. aj tak si myslim, ze by aspon mohli nejako vyladit zvuk, predchodca sa atmosferou bola píla tam to vyfukom netreba nahnat ;-)

Zvhladom na krutiak a hmotnost to musi byt rychle auto, 0-100 straca radenim a tym, ze motor nie je uplne tocivy, pruznost vsak musi byt vyborna aj v kopcoch..
Re: Re: Nevím, nevím....
Machbuster
| 14. 4. 2019
Přijde mne, že porcuješ medvěda a ještě si jím nejel ;-) :yes: Testni urcite, jestli si jel a nebavi, tak chapu... Nevim, ale co vic by malinky hatch mohl nabidnout pri cene pod 500 tisic... Realisticky v dnesnim svete a trhu v EU.
Další úpravy v pohodě možné, ale i ten základ je překvapivě dobrý a funkční. Jak píšeš 400 je neralisticky málo, za to co vůz má. Nějaká sleva ukecáš a 475 třeba no s DPH. Není to levné, ale je to realisticky ještě ke zvážení. Mne překvapilo, že i přes ten posez (poloha, jinak sedadla dobrá) je to celkově víc sportovní než jsem čekal.
CENA
Machbuster
| 14. 4. 2019
Swift Sport je plně vybaven, max dokoupíte koberečky do interiéru a nášlapné hrany nastupovacího prostoru s logem atd. za pár tisíc.
Fiestu musíte hodně dovybavit, a většina věcí je potřeba, tj. musíte. A pak je rozdíl jasně 150.000+ korun minimalne. Je to takové to typické porovnávání startovací ceny v cenníku, ale SWIFT má vše a Fiesta velmi málo až nic (která je jinak dobrá samozřejmě, to uznávám plně).
Koupil jsem Swift, abych šetřil supersedan ve městě a okolí a ušetřil i za palivo. Auto je velmi zábavné, solidní a hezky vybavené. Navíc v ČR je cena nižší než jinde v Evropě. Tj. Mohu jen doporučit zkusit. Je i dost velké, respektive větší než Swoft dříve. :yes:
Jediné co chybí je LSD (diferencial by se hodil, auto jede překvapivě rychle). A 0-100 cca 0.5-0,7 sekundy rychleji než píšou v prospektu :-) a navíc řadíte 3 ještě před 100 kmh tj. 0-100 pomalejší, ale pro okresky lepší a zábavnější zpřevodování. Mám bílou.
Avatar - CHerokee
Palec hore
CHerokee
| 13. 4. 2019
Je dobře, že tu i taková auta jsou. Nejdou v zástupu unifikátů, jsou originální a ještě je s nimi zábava!
Avatar - xxc
Re: Re: Re: svistovnie
xxc
| 13. 4. 2019
Staci si pozriet cenniky. Porovnaval som 5 dverove, aj Suzuki je 5 dverove.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku