Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zajímavé detaily (2.díl): Renault Modus - víko zavazadelníku

Ondřej Láník Ondřej Láník 28. 10. 2004 • 04:04
15
5
Zobrazit náhledy (15)
Renault Modus Renault Modus Renault Modus Renault Modus Renault Modus Renault Modus Renault Modus Renault Modus Renault Modus Renault Modus
Ve druhém dílu našeho seriálu se opět podíváme na nový francouzský produkt. Renault se zase ukázal jako tvůrce automobilu, kterému nejsou jednoduché inovace cizí. Na tři neobvyklé detaily upozorňujeme v článku, zbytek v testu Modusu již příští týden.

Renault se opět ukázal jako tvůrce automobilu, kterému nejsou jednoduché inovace cizí. Jeho novinka na podvozku budoucího Clia, je vybavena několika zajímavými řešeními, která zvašují užitnou hodnotu tohoto mikro-MPV, přesně tak, jak by se to mělo dělat: jednoduše a vtipně.

Největší novinkou je zadní výklopné víko. Modus navržený s ostře ukončenou zádí má sice malý zadní převis, ale když zaparkujete ve městě do řady vozidel, může nastat problém s nakládáním věcí do zavazadlového prostoru. To řeší mnoho automobilek (včetně Renaultu) u vozů kombi, samostatně otevíraným horním dílem víka, resp. samostatně otevíratelným zadním sklem. Modus také přichází s druhým vstupem do zavazadelníku. Neotvírá se ale sklo, nýbrž spodní díl, který je součástí výklopného víka. V případě, že potřebujete naložit něco malého, stačí otevřít tlačítkem na kraji lišty nad registrační značkou menší otvor. Nouzově lze otvor využít i pro přepravu delších nákladů (dovolené zatížení činí 40 kg).

Druhá zajímavost na nás čeká v interiéru. zadní řada sedadel nenabízí vzhledem k rozvoru 2482 mm právě královský prostor pro cestující. Vylepšit to lze jednoduchým trikem. Prostřední dík sedáku se zvedne a rozdělí tak opěradlo na dvě samostatná místa, dva zbývající díly sedáku se přisunou k sobě a zadní lavice se posune vzad. Boční polštáře, pevně spojené s čalouněním najednou netvoří opěradlo, ale jakési pseudo-boční vedení, resp. opěrku pro loket.

Posledním detailem, na který chceme upozornit je provedení vnějšího zpětného zrcátka. Na směrové světlo v těle zrcátka jsme si již zvykli, ale designér Modusu chytře přemístil směrovku jen do nohy, na které je celé zrcátko umístěno. Směrové světlo je tak méně náchylné k poškození, ale přitom je velmi dobře vidět a to i zezadu.

Naše další postřehy a zkušenosti zveřejnímě již brzy v pravidelném redakčním testu Renaultu Modus 1.5 dCi.





komerční sdělení:

Výhodné nákupy pneumatik v e-obchodech

E-obchody vám dnes nabízejí dodání objednaných pneu do 24 hodin či přímo kompletní přezutí v partnerských pneuservisech. Při objednání kompletní

sady kol s disky montáž zdarma a samozřejmě velmi výhodné "internetové"

ceny. Jedním z nich je i úspěšný specializovaný obchod Pneuexpert.cz.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku