Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zbláznil se Fiat? Chce opustit segment, ve kterém se mu nejvíce daří

David Bureš David Bureš 5. 11. 2019 • 20:18
73
11
Zobrazit náhledy (73)
Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat 500 Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi Fiat Panda Trussardi

Fiat je další ze značek, které chtějí opustit segment nejmenších automobilů. A přitom se mu ve třídě miniaut tolik daří!

V koncernu Fiat Chrysler Automobiles je v posledních dnech opravdu živo. Automobilka přiznala jednání se Skupinou o fúzi, vedení pak odhalilo nové budoucí plány pro Maserati a Alfu Romeo. Zatímco první zahájí elektrifikaci nabídky, druhá seškrtá chystané sportovní modely a raději se zaměří na segmentu, v nichž má šanci vydělat. S budoucí strategií pak přišla řada i na mateřský Fiat.

A generální ředitel automobilky Mike Manley při jednání s investory všechny překvapil. Oznámil totiž, že Fiat postupně opustí segment minivozů, tedy segment, v němž má nyní své klíčové modely a v němž se mu navzdory stáří svých aut tolik daří.

„Ve velmi blízké budoucnosti nás uvidíte, jak se znovu zaměříme na segment B, segment s vyšším objemem prodejů a vyššími maržemi, což bude žádat odklon od segmentu A,“ prohlásil Mike Manley, generální ředitel FCA, který vloni v této funkci nahradil Sergia Marchionneho, a to jen krátce před jeho smrtí.

Miniauta jsou přitom s přehledem nejprodávanější modely Fiatu. 500 i Panda mají v Evropě za první letošní půlrok na svém kontě přes 100.000 registrovaných kusů, zatímco malé SUV 500X za stejnou dobu ani ne 53.000 exemplářů a MPV 500L nedosáhlo ani na 25.000 kousků.

Nejprodávanější miniauta v Evropě
Poř. Model Prodeje 1-6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. Fiat Panda 105.534 +14,5
2. Fiat 500 100.150 -9,1
3. Toyota Aygo 51.479 +1,5
4. Renault Twingo 44.374 -7,6
5. VW Up! 43.732 -14,2
6. Kia Picanto 41.497 +8,9
7. Hyundai i10 38.375 -12,4
8. Peugeot 108 31.349 +0,1
9. Opel Karl/Vauxhall Viva 30.030 +15,4
10. Citroën C1 28.993 +4,0
- CELKEM 603.925 -0,4

Manley krok vysvětluje tím, že na miniautech se kvůli jejich velikosti nedá tolik vydělávat, zvlášť s ohledem na potřebu stále složitější techniku vynucenou přísnějšími emisními normami. I kvůli cenám navíc část zákazníků raději přechází o segment výše, na který se Fiat chce opět zaměřit.

Fiat Chrysler je přitom v třídě malých automobilů na evropských trzích aktuálně zastoupen pouze Lancií Ypsilon, která se přitom prodává pouze na domácím italském trhu. Fiat Punto skončil v roce 2018 bez přímého nástupce, Sergio Marchionne přitom ještě za svého života tvrdil, že v této kategorii se už neprodává tolik aut, aby se na něm dalo vydělat. Zvlášť v tak nabité konkurenci. Jeho nástupce však věc podle všeho vidí jinak.

Cílem je nalákat dnešní zákazníky miniaut od Fiatu (tedy modelů 500 a Panda) právě o třídu výše. Značka chce rovněž oslovit klienty, kteří kupovali Punto.

Manley každopádně nepřiznal, jaký (nebo jaké) model(y) chce Fiat v segmentu malých aut uvést, ani kdy by měl(y) dorazit na trh. Ještě za Marchionneho se však mluvilo o přípravách modelu s pracovním názvem 500 Giardiniera, což měl být malý pětidveřový hatchback s retro designem pětistovky.

Právě v segmentu malých aut by se přitom FCA tolik hodila možná spolupráce se Skupinou PSA, s níž nyní jedná o fúzi. Francouzi mají moderní platformu CMP pro malé vozy, která by se Fiatu jistě náramně hodila – nejen pro nástupce někdejšího Punta, ale také třeba pro náhradu za též stárnoucí 500X.

Jisté není ani to, kdy by Fiat mohl kategorii miniaut opustit. V nejbližší době to ale zřejmě nebude, protože pro příští rok se chystá nástupce Fiatu 500, který patrně nevyroste (a zůstane tedy minivozem), a ten nějaký čas na trhu zůstane.

Pokud se Fiat svých miniaut skutečně zbaví, bude to znamenat další hřebíček do rakve nejmenších aut na trhu. Ford i Opel se svých miniaut už zbavil (Ka+, respektive Karl a Adam), něco podobného patrně chystá i VW Group – VW Up!, Seat Mii a Škoda Citigo se s největší pravděpodobností už nástupců nedočkají. A jisto není ani u kolínských trojčat – Toyota vidí budoucnost jinak než zástupci PSA.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

no nevim
| 10. 11. 2019
Tak horky bych to nevidel. Uz jste nekdo jel italskou podaplskou obci v desti? Bez neceho jako panda nebo cento se pak domu nedostanete. Italovi z techhle oblasti co bydli az na konci pod hradbami pandu 4x4 z ruky nevyrazite - jinak by parkoval na namesti. Fiat nastesti dela auta tak, aby fungovali. Segment A a segment B je od sebe tak daleko jako prd a posrani. Auta proste rostou a tak nova 500vka nebo jak to pojmenujou proste jen malicko preroste svou tridu a budou mit duvod trosku zdrazit. A ono nakonec proc ne. Jsou to jedny z poslednich evropskych solidnich aut. A navic se neboji udelat neco jinak a lepe - 500L, Idea, nakonec i ta hnusoba Multipla ac vypada odporne funguje totalne skvele. Neposuzujte to z pohledu cechystanu svet je vetsi >:-) A predsudky nechte taky doma - stejne stara panda a skodovka vypadaji opacne nez skodovkari kecaji. Fabie +/- 2005> shnile prahy, vrata, pravidelny potize s elektrikou i v motoru, natoz p interieru. Panda bez problemu (pizza pandy neposuzuju, to je 2x rocne boreny).
Re: Soumrak nad Apeninským poloostrovem
| 5. 11. 2019
No.. já bych nepropadal panice - zatím je to jen výplod na ACZ.. stejný výplod, který uvádí jako příklad B auta Lancii Y, zatím co 500 a Panda jsou prý A auta...

Uvidíme.
Re: miniauta
| 5. 11. 2019
U nás... v normálním světě už to tak docela pravda není.
Pro jízdu uličkami starých měst.. ale i hustým provozem moderních měst je malé auto výhodou, prostě proto, že je malé.. a nemusí u toho být levné.
Re: Re: Myslím, že dobrý
| 5. 11. 2019
PFCA by bylo asi nejlogičtější. Ale možná zvolí úplně jiný nový název, třeba United Motors. nebo tak něco takového.
Re: Myslím, že dobrý
| 5. 11. 2019
PSA v doslovnem prekladu znamena Akciova spolecnost Peugeot. Takze se nebudou urcite jmenovat PSFCA ani FCPSA. To druhe by pripadalo v uvahu pokud by to byla ciste francouzska spolecnost, tedy S.A. Nejpravdepodobneji tedy budou PFCA. Peugeot Fiat Crysler Automobiles. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku