Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat 500 už se rýsuje. Bude mít elektropohon a začne se vyrábět v roce 2020

David Bureš
Diskuze (6)

Jestliže dnešní Fiat 500 se vyrábí v Polsku, nová generace s elektrickým pohonem se přestěhuje zpět do domovské Itálie.

U Fiatu je z hlediska novinek v poslední době ticho po pěšině, pokud nepočítáme nové edice 500 nebo loni modernizované SUV 500X s novými motory. Pro rok 2020 nicméně v Turíně chystají klíčovou novinku, novou generaci populárního modelu 500. Automobilka již uvolnila první informace o tomto voze.

Fiat oznámil, že se nová elektrická 500 bude vyrábět v turínském závodě Mirafiori, do něhož v této souvislosti investuje na 700 milionů eur (17,9 miliardy korun). Výroba je zpočátku projektována na 80.000 aut ročně, do budoucna by však v případě zájmu mohla vzrůst. „Záleží, jak se bude vyvíjet zájem o elektromobily,“ přiznává evropský šéf FCA Pietro Gorlier.

Oproti dnešní 500 s konvenčními motory je to však nízké číslo, vždyť pětistovky se ročně v Evropě prodá přes 180.000 kusů ročně. Fiat nicméně počítá s tím, že výroba stávající generace se spalovacími motory bude pokračovat, a to nadále v polské továrně Tychy. Obě varianty se tak mají minimálně nějaký čas prodávat bok po boku. Výrobce zkrátka nemůže riskovat přijít o populární model, který zůstává nejprodávanějším miniautem v Evropě, přestože se prodává už od roku 2007.

Výroba nové elektrické pětistovky odstartuje v druhém čtvrtletí roku 2020. Bude se jednat o první Fiat s čistě elektrickým pohonem, oficiálně prodávaným v Evropě. Elektrická verze 500 je odvozena už od dnešní generace, prodává se však primárně v USA. Navíc šlo o z nouze ctnost kvůli emisním normám v Kalifornii, dojezd 500e využívající elektromotor o výkonu 83 kW činí kvůli 24kWh lithium-iontovým bateriím jen nějakých 135 kilometrů. Někdejší šéf Fiatu, již zesnulý Sergio Marchionne dokonce zákazníkům kdysi vzkázal, ať 500e nekupují, protože na něm výrobce prodělává.

Nový elektrický Fiat 500 využije novou platformu, speciálně vyvinutou pro bateriové elektromobily. Design nicméně bude nadále retro, přesně tak, jak ho zákazníci milují. Auto bylo navrženo v Turíně, kde je i vyvíjeno.

Nový elektrický Fiat 500 je součást investičního plánu ve výši pěti miliard eur pro roky 2019 až 2021, v rámci něhož vedle miniaturního elektromobilu koncern Fiat Chrysler Automobiles představí též plug-in hybridní varianty Maserati Levante, Ghibli a Quattroporte a začne prodávat již prezentované plug-in hybridní verze Jeepu Renegadee a Compass.

Pro následující tři roky společnost chystá hned 13 nových produktů (nových modelů i faceliftů), které nabídnou 12 elektrifikovaných variant. Počítá se i s dvěma novými pohonnými jednotkami. Elektrické platformy budou k dispozici hned čtyři, jedna pro městská auta (Fiat 500 a další), jedna pro mainstreamové vozy, pro sporťáky (pro připravované Maserati Alfieri) a luxusní vozy.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

14. 7. 2019 09:53
Re: Fiat 500 "zkratomobil"....
Souhlas. Klidně ať je prodávají vedele sebe a ať si každý koupí variantu, která mu vyhovuje. Rozdíl bude dále víc než drastický, pochybuju, že Fiat prodá 80tis ks 500e, byť nové generace. Bude rád, když to bude 8tis ks. Auto do města má být jednoduché malé auto s benzinem za rozumný peníz a ne předražený malý, ale težký krám za 3x tolik ;-)

Klasická F500 stojí v základu cca 250k Kč a F500e stála v US 32k USD, 730k Kč a to se při dojezdu cca 150km vážně vyplatí, i ojetá je víc jak 300k :-[]
Avatar - 3_diamanty
13. 7. 2019 22:24
no hlavne
ze sa uz bude vyrabat doma v italii... tu davam palec hore :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
13. 7. 2019 18:13
Re: Fiat 500 "zkratomobil"....
Dokud budou existovat i verze s klasickým spalovacím motorem, tak mi "šaliny" nevadí.
Jen... ať mi je nikdo nevnucuje.
A ať si je zaplatí ti, co si je chtějí koupit.
;-)
Avatar - pradeda777
13. 7. 2019 16:55
Fiat 500 "zkratomobil"....
Ok. Takové "šaliny" dávají smysl. Protože jsou určeny primárně do města. A tam máme ten problém se zamořeným vzduchem který dýcháme, že?
Ale protože ne každý může mít 2 auta a kde je zaparkovat, tak se automobilky zaměřily na dojezd a začaly vznikat předražené univerzály. To vidím jako fundamentální problém se "zkratomobily"....můj názor...dovolte mi odejít....