Ženevský autosalon v letošním roce nabídl řadu exkluzivních premiér na stáncích slavných automobilových značek a vedle nich i řadu více či méně zajímavých novinek méně známých firem. Mezi nejzajímavější z nich rozhodně patří silniční čtyřkolka Engler F.F. Superfquad, za níž stojí Victor Engler původem ze Slovenska se svou společností Engler Automotive Limited.
Tento stroj, o němž se první zprávy objevily zhruba v roce 2017, prakticky nemá obdoby a srovnávat jej lze snad jen s kreacemi francouzské společnosti Lazareth Auto-Moto, ale vedle nich působí mnohem sofistikovanějším dojmem.
Engler F.F. Superquad má hliníkový podvozek, který doplňují komponenty z hořčíku a titanu, z nějž je například vlastní systém řízení ve stylu monopostů F1. Srdcem čtyřkolky je před její zadní nápravou uložený 5,2litrový vidlicový desetiválec, jehož dodavatelem je automobilka Audi. Vše pak kryje dynamicky tvarovaná karoserie z karbonu.
Čtyřkolka s rozvorem 2650 mm má celkovou délku 4670 mm, šířku 1950 mm, výšku 950 mm a hmotnost 850 kg. Na každý kilogram této hmotnosti pak připadá jeden kůň z výkonu přeplňovaného desetiválce naladěného na 625 kW, resp. 850 koní.
Engler F.F. Superquad má zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,5 s a jeho maximální rychlost se má pohybovat kolem 350 km/h. Se zkrocením tohoto extrémního stroje pak pomáhají karbon-keramického brzdy a za zmínku stojí i jeho zakázkový titanový výfukový systém nebo laser-LED osvětlení.
Společnost Engler Automotive Limited prozatím neuvádí cenu své extrémní čtyřkolky, ale s ohledem na použité materiály a komponenty i jízdní výkony je jasné, že nebude nijak nízká. Produkce se má s ohledem na zájem ze strany zákazníkům pohybovat v desítkách exemplářů a teprve po uspokojení poptávky má být odhalen další model značky Engler, jejíž logo odkazuje na jednoho z nejslavnějších dostihových koní, jímž byl Secretariat.