Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Ford Kuga na vlastní oči

David Bureš
Diskuze (12)
Nová Kuga je sice vystavena na stánku Fordu v ženevském Palexpu, prohlédnout si ji je však možné pouze zčásti.

Nová generace Kugy je evropským zákazníkům poprvé k vidění na probíhajícím ženevském autosalonu. Vůz se má začít prodávat v druhé polovině letošního roku, do zahájení prodeje je daleko, a tak Kuga v Palexpu zůstává zamčena a do jejího interiéru je možné nahlédnout jen zvenku.

Automobil na pohled působí mnohem mohutněji než minulá generace. Tak jako předchůdce je nová Kuga bohatě oplastována. I díky tomu působí na pohled velice robustně, čemuž dále pomáhá hranatá karoserie a v případě v Ženevě vystaveného exempláře také vojenská zelená metalíza. Záď auta se pak dá doslova nazvat krabicoidní.

Na karoserii jsou použity podobné detaily jako na minulé generaci tohoto malého SUV – úzký chladicí otvor mezi hlavními světlomety, střešní ližiny elegantně navazující na linii A sloupku či plastový trojúhelník na boku karoserie, na něž navazuje boční prosklení. Právě tvary bočního prosklení mají předchůdci designově nejblíže.

Mohutné trojúhelníky na přídi, do nichž jsou zakomponována mlhová světla, zdálky vypadají jako chladicí otvory, ve skutečnosti jsou však jen designovým doplňkem přídě.

Podobně jako u současného Focusu pronikají koncové světlomety hluboko do boku auta, u Kugy až do poloviny kulatého víčka palivové nádrže. Zadní svítilny se svými tvary při pohledu zezadu podobají těm na Mondeu. Celkově pak krabicově tvarovaná záď vypadá přeci jen zastarale.

Interiér jsme si mohli prohlédnout pouze zvenku, použité plasty zdálky působí tvrdě a lacině. Oproti předchozí generaci je však vnitřek malou revolucí, vypadá totiž mnohem futurističtěji. Středový panel se v mnohém podobá těm z Fiesty, Focuse či B-Maxu. Netradičním detailem jsou výdechy ventilace na stranách palubní desky ve tvaru nepravidelných mnohoúhelníků.

Jak je na tom Kuga s ergonomií a vnitřním prostorem, si ještě musíme počkat. Zvláštnosti má být příplatkové bezdotykové otevírání a zavírání pátých dveří. K ovládání dveří bude stačit udělat pohyb připomínající kopnutí pod zadní nárazník.


David Bureš
Diskuze (12)
8. 3. 2012 12:24
Re: Otřes...
Pravda.. první co mě napadlo, že je to stejná krabice jako asijská SUV :-( první Kuga byla alespoň nějak odlišná a měla sportovní vzhled, tahle nová verze je typická bedna s neoslnivým designem a skutečně nejhorší kousek Fordu :-( inu škoda..
8. 3. 2012 12:03
Re: Otřes...
Přeplácáno, přeprolisováno a navíc naprosto katastrofální barva, tohle je zatím snad nejškaredější ford poslední doby, který se se stávající generací nemůže vůbec rovnat.
Připadá mi to jako nějaká čínská kopírka všeho možného, že bude mít lepší motory, techniku a prvky Hi-tech mu nepomůže, v poslední době snad jediný auto do kterýho bych si nechtěl sednout.
Přitom pokud se pamatuji, tak skica a studie vypadaly zajímavě, design Fordu který se mi líbil je asi nenávratně pryč. :no:
8. 3. 2012 08:50
Re: Otřes...
Škoda, že toho o své oblíbené značce moc nevíš, když už se rozhodneš vynášet soudy, hYeno...
8. 3. 2012 08:38
Re: Otřes...
no to ani ne...kuga i ceed jsou nahrazeny plus minus po stejne dobe.
S tim ze Kuga vypada dost dobre i ted..kdez to Ceed hnusne >:D a lacině.

U Kugy se mění model zejména s novou strategii one Ford a protoze USA model stejne velikosti Escape...potreboval uz nahradit, tak to delaji zaraz.

Zaroven se zbavi toho co se nejvíce na Kuze nelíbilo...to je maly prostor pro posadku a zavadla.
8. 3. 2012 08:33
Re: REdakce redakce....
S tím zapnutím navigace.....(spiše celého displeye) nebylo to tím, že to někdo před tebou ručně vypl? Treba jen bez zapnuteho motoru, kdyz si chces pustit radio...pak ho zas vypnes...tak se samo nespusti pri nastartovani.