Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volkswagen Golf GTI Cabrio na vlastní oči

David Bureš
Diskuze (9)
Golf GTI se stahovatelnou střechou, který Volkswagen začne prodávat během letošního léta, působí při osobním setkání nenápadně. Možná až příliš.

Volkswagen přivezl do ženevského Palexpa sériovou verzi Golfu GTI Cabrio. Vůz je na stánku automobilky umístěn mezi vozy na bázi malého Upu, mezi kterými se doslova ztrácí. Naživo je totiž Golf GTI Cabrio velice nenápadný kabriolet.

Koncept tohoto automobilu Volkswagen představil již loni na pravidelném setkání příznivců zkratky GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee. Studie však díky bodykitu působila velmi dynamicky, přičemž sériový Golf GTI Cabrio tak agresivně nevypadá.

Jen díky několika detailům je patrné, že daný Golf Cabrio je GTI. Ať už červený lak (typický pro Volkswageny), logo GTI, 17palcová kola Denver, upravený přední nárazník či maska chladiče se dvěma vodorovnými červenými pruhy. Na zádi je difuzor se dvěma malými chromovanými koncovkami výfuku po stranách.

Vnitřek se shoduje s Golfem GTI až na drobnou změnu. Na středovém panelu před loketní opěrkou se nachází tlačítka pro stažení všech oken najednou a pro složení/natažení střechy. Složení trvá 9 sekund, natažení zpět pak 11 sekund. Během celého procesu je nutné toto tlačítko držet.

Pro Golfy GTI typická řadicí páka ve tvaru golfového míčku zde – stejně jako v běžné verzi aktuální generace Golfu GTI – chybí, použitá páka má běžný tvar.

Čtyřmístný interiér nabízí své posádce dostatek prostoru. Ani pasažéři na zadních sedadlech nebudou trpět, v podélném směru je zde dostatek místa, zúžení interiéru kompenzuje vynechání prostředního místa k sezení. Zadní sedadla jsou mimoto vhodně tvarovaná a dovolují usadit se do přirozené pozice s mírně dozadu opřenými zády.

Malý problém byl s předními sedadly, které se po nastoupení dozadu nechtěly vrátit do své původní polohy. Přítomná slečna z Volkswagenu však rychle přistoupila a sedačku jednoduchým zatažením páky u opěrky hlavy bez problémů vrátila na původní pozici. S kolegou jsme se její „grif“ snažili následovat, nicméně jsme se sedadlem chvilku „bojovali“. Intuitivně se tak sedadlo do své původní polohy rozhodně nevrací.

Automobil vystavený v Ženevě má pro GTI typické kostkované čalounění Jacky, které dodává trochu hravosti jinak relativně strohému interiéru.

Vstup do zavazadlového prostoru je s ohledem na proporce auta malý, tvoří jej výklopné zadní čelo. Samotný zavazadelník je možné tak jako v sériovém Golfu Cabrio zvětšit díky sklopným zadním sedadlům.


David Bureš
Diskuze (9)
7. 3. 2012 22:19
Re: důkaz
Mně osobně se to károvaní líbí. Jde krásně k červenému obšití. Působí to stylově a nenásilně. U GTI mi kvůli nim přijde až škoda kupovat kůži. :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 3. 2012 20:41
Re: důkaz
Přesně, ale já například nevidím nic dobrého na až moc "vyšperkovaných" verzích některých aut. Často jsou úpravy nepovedené a modelu spíš uškodí, navíc to rychleji stárne a je moc nápadné. Tenhle přístup VW je mi o hodně sympatičtější.
Avatar - white label
7. 3. 2012 19:21
Re: důkaz
Jj a ani jeho majitelé (mám na mysli originální nevytuzené verze) zpravidla nemají potřebu dokazovat si něco, nápadným/výstřednějším vzhledem svého hh, právě naopak, "efekt" vlka v rouše beránčím s bonusem relativní uživatelské přívětivosti/praktičnosti/schopnosti být i autem na každý den, to je základ už původní nečekaně úspěšné filosofie Golfu GTI. ;-)
Avatar - white label
7. 3. 2012 19:16
Re: důkaz
Jasně, tradiční prvek zejména I. (ale i u II.) generace Golfu GTI a klasický "retroprvek" jeho V. a VI. generace. Dyť to by mohlo být téma na samostatný článek, o čem by se dalo psát podobně třeba u H/K netuším... ;-)

GTI mk I:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
GTI mk II:
[odkaz]
GTI mk III:
[odkaz]
GTI mk V:
[odkaz]
[odkaz]
GTI mk VI:
[odkaz]
...a na závěr perlička pro GTI MK VI:
[odkaz]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 3. 2012 17:45
Re: důkaz
Jaká tragedie?! To je ten styl, ta tradice, na kterou navazuje a kterou můžou všichni kolem závidět, proto je taky GTI x let etalon této třídy. A právě takové detaily, jako červená linka nebo kárované sedačky tvoří legendu. A už vůbec nechápu redakci, proč se jí zdá GTI cabrio nenápadné? Jak by se mělo GTI odlišovat více? Tuzingovými radlicemi a žehlícími prkny vzadu? Právě ty detaily, o nichž hovořím výše to vy víc než vynahrazují a podle nich znalec pozná, s kým má čest. GTI není auto, jež by mělo někomu něco dokazovat.