Ženeva živě: Volkswagen Golf GTI Cabrio na vlastní oči
Volkswagen přivezl do ženevského Palexpa sériovou verzi Golfu GTI Cabrio. Vůz je na stánku automobilky umístěn mezi vozy na bázi malého Upu, mezi kterými se doslova ztrácí. Naživo je totiž Golf GTI Cabrio velice nenápadný kabriolet.
Koncept tohoto automobilu Volkswagen představil již loni na pravidelném setkání příznivců zkratky GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee. Studie však díky bodykitu působila velmi dynamicky, přičemž sériový Golf GTI Cabrio tak agresivně nevypadá.
Jen díky několika detailům je patrné, že daný Golf Cabrio je GTI. Ať už červený lak (typický pro Volkswageny), logo GTI, 17palcová kola Denver, upravený přední nárazník či maska chladiče se dvěma vodorovnými červenými pruhy. Na zádi je difuzor se dvěma malými chromovanými koncovkami výfuku po stranách.
Vnitřek se shoduje s Golfem GTI až na drobnou změnu. Na středovém panelu před loketní opěrkou se nachází tlačítka pro stažení všech oken najednou a pro složení/natažení střechy. Složení trvá 9 sekund, natažení zpět pak 11 sekund. Během celého procesu je nutné toto tlačítko držet.
Pro Golfy GTI typická řadicí páka ve tvaru golfového míčku zde – stejně jako v běžné verzi aktuální generace Golfu GTI – chybí, použitá páka má běžný tvar.
Čtyřmístný interiér nabízí své posádce dostatek prostoru. Ani pasažéři na zadních sedadlech nebudou trpět, v podélném směru je zde dostatek místa, zúžení interiéru kompenzuje vynechání prostředního místa k sezení. Zadní sedadla jsou mimoto vhodně tvarovaná a dovolují usadit se do přirozené pozice s mírně dozadu opřenými zády.
Malý problém byl s předními sedadly, které se po nastoupení dozadu nechtěly vrátit do své původní polohy. Přítomná slečna z Volkswagenu však rychle přistoupila a sedačku jednoduchým zatažením páky u opěrky hlavy bez problémů vrátila na původní pozici. S kolegou jsme se její „grif“ snažili následovat, nicméně jsme se sedadlem chvilku „bojovali“. Intuitivně se tak sedadlo do své původní polohy rozhodně nevrací.
Automobil vystavený v Ženevě má pro GTI typické kostkované čalounění Jacky, které dodává trochu hravosti jinak relativně strohému interiéru.
Vstup do zavazadlového prostoru je s ohledem na proporce auta malý, tvoří jej výklopné zadní čelo. Samotný zavazadelník je možné tak jako v sériovém Golfu Cabrio zvětšit díky sklopným zadním sedadlům.