Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aleš Loprais na Dakaru 2015: Tatrovku vyměnil za MAN

Michal Štěpanovský
Diskuze (3)
Soukromý Loprais Tatra Team vznikl po ukončení činnosti Tatra Marathon Teamu v roce 1999. Baštou Loprais Tatra Teamu je Frenštát pod Radhoštěm. Tým se tradičně zaměřuje zejména na přípravu závodních speciálů TATRA určených pro náročné dálkové soutěže.

Pod hlavičkou týmu Milana Lopraise startoval donedávna i šestinásobný vítěz Rallye Dakar Karel Loprais. Od sezóny 2007 převzal závodní štafetu Karlův synovec Aleš, který si hned při své dakarské premiéře za volantem dojel pro skvělé třetí místo v kategorii kamionů.

Letos došlo k zásadní změně. Ještě při červencové Rallye Breslau v Polsku, kterou vyhrál, startoval se svým speciálem TATRA QUEEN 69, se kterou se již představil na letošním Dakaru a vybojoval v něm 6. místo celkově a 2 etapová vítězství.

Jezdec InstaForex Loprais Teamu však na Rallye Dakar 2015 odstartuje na kamionu značky MAN připravovaném holandskou stájí VEKA. Důvodem přestupu je zamítnutí účasti Královny na Dakaru 2015 technickým komisařem Fabienem Calvetem.

„Vzhledem k tomu, že informace o údajných technických nesrovnalostech a nutnosti přestavět celý speciál Tatra přišla tři měsíce před transportem vozidel do Jižní Ameriky, jsme byli nuceni hledat jiná řešení. Dakar je celoroční projekt. Přestavba takovéhoto kamionu pro nás nebyla možná jak z časových tak i finančních důvodů. Navíc náš kamion má platnou homologaci do roku 2018 a vychází z modifikovaných sériových komponentů, tudíž se ostatních maratonských soutěží jako Silk Way nebo Africa Eco Race může bez problémů účastnit. Jsem velice rád, že se v tak krátkém časovém období podařilo dohodnout s týmem Veka o poskytnutí konkurence schopného kamionu MAN pro Dakar 2015. Chtěl bych poděkovat nejen týmu Veka za tuhle příležitost, ale zároveň týmu Buggyra, se kterým jsme odstartovali alianci Loprais Buggyra Dakar Forces s agregátem Gyrtech,“ podotkl Aleš Loprais.

S ohledem na jinou stavbu vozu Loprais neskrýval, že si bude muset na vůz zvyknout. „Zajímavá je stabilita a překvapením jsou daleké a vysoké skoky. Postupně si ale na sebe budeme zvykat a ladit nastavení tlumení,“ poznamenal Loprais, jehož dakarskou posádku budou tvořit ještě španělský navigátor Ferran Marco Alcayna a nizozemský mechanik Jan Van der Vaet.

Synovec šestinásobného vítěze proslulého dobrodružství přišel nedlouho po oznámení informace o zásadních změnách pro Dakar také s informacemi z prvních testů. „Zajímavý stroj absolutně odlišné koncepce,“ komentoval první svezení se speciálem pro nadcházející ročník náročné soutěže.

Michal Štěpanovský
Diskuze (3)
1. 1. 2015 16:43
MAN
Jsem moc zvědav, jak mu to s manem pojede. Ale škoda že nejede s tatrovkou.
Avatar - Guttalax
30. 12. 2014 13:04
Re: a?
Vyměnil auto,mechaniky. Toho co mu to při přejezdu obrátil na boudu nechal doma.