Alfa Romeo Giulietta dostane i 1,4T (77 kW)
Alfa Romeo rozšíří nabídku motorizací pro model Giulietta o zážehový motor 1,4 T o výkonu 77 kW. Ten se tím pádem stane základní motorizací pro tento hatchback nižší střední třídy.
Nová zážehová jednotka nabídne výkon 77 kW (105 k) a maximální točivý moment 206 Nm. Díky této síle vůz s tímto motorem zrychlí z 0-100 km/h za 10,9 s a pojede maximální rychlostí 186 km/h.
Vůz přitom spotřebuje v kombinovaném cyklu 6,4 l/100 km, což odpovídá 149 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. V městském provozu má spotřeba paliva vzrůst na 8,6 l/100 km. To jsou hodnoty totožné s nabízeným motorem 1,4 T (88 kW), který je v současné době základní benzinovou motorizací pro Giuliettu.
Z uvedených parametrů tedy vyplývá, že se bude jednat o ten samý motor 1,4 T (který nedisponuje rozvodem MultiAir), avšak naladěný na nižší výkon. Stejným výkonem v Giuliettě disponuje také základní vznětová jednotka 1,6 JTDM se vstřikováním MultiJet II a turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek.
Nový motor bude k dispozici pro Giuliettu modelového roku 2012, která se pravděpodobně představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Podle italských serverů se možná dočkáme i dalších nových motorů.
Nabídka benzinových čtrnáctistovek je v koncernu Fiat bohatá. V současné době je však většina těchto motorů vybavena rozvodem MultiAir. To je příklad atmosférického 1,4 16v MultiAir o výkonu 77 kW a maximálním točivém momentu 130 Nm, který je k dispozici pro Alfu Romeo MiTo či Fiat Punto Evo.
Koncern Fiat motor 1,4 16v MultiAir nabízí i v dalších výkonových variantách, tentokrát s přeplňováním. Ve Fiatu Bravo a Lancii Delta disponuje také výkonem 103 kW, v Alfě Romeo Giulietta zase 125 kW.
Motor 1,4 T s výkonem 88 kW je vedle Giulietty k dispozici také pro další modely nižší střední třídy koncernu Fiat, jmenovitě se jedná o Fiat Bravo a Lancii Delta.
Od loňského roku je v nabídce rovněž 1,4 16v MultiAir Turbo o výkonu 99 kW. Vedle Alfy Romeo MiTo se dodává například pro Fiat Punto.
Alfa Romeo Giulietta - technické údaje zážehových motorů | |||||
Motor | 1,4T | 1,4T | 1,4T MultiAir | 1,4T MultiAir TCT | 1750 TBi |
Převodovka | - | 6M | 6M | 6DS | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1368 | 1368 | 1368 | 1742 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/- | 88/5000 | 125/5500 | 125/5500 | 173/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 206/- | 206/1750 | 230(250)/2500 | 230(250)/2500 | 300(340)/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 186 | 195 | 218 | 218 | 242 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 9,4 | 7,8 | 7,7 | 6,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 6,4 | 5,8 | 5,2 | 7,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | - | 1280 | 1290 | 1310 | 1320 |