AMG představil řadu V8 KOMPRESSOR

AMG představil řadu V8 KOMPRESSOR

 
 

Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Kompresorem přeplňovaný osmiválec ze stávajícího modelu SL 55 AMG byl dále upraven na výkon 368 kW (500 k) při 6100 ot/min a osazen do dvojice vozů nejvyšší kategorie značky Mercedes. Vznikly tak modely CL 55 AMG a S 55 AMG. Původní motor z modelu SL 55 s 350 kW (476 k) při 6100 ot/min si našel nové působiště v sedanu řady E. Model E 55 AMG se tak stal nejvýkonnějším vozem této třídy v historii a celá trojice nastavuje nová měřítka výkonnosti.

Nový E 55 AMG navazuje na současný, velmi populární model. Nový výkonný motor jej navíc řadí na samotný vrchol nabídky sportovních sedanů. Nejen výkon, ale i točivý moment 700 Nm v rozsahu 2650 až 4500 ot/min, mu propůjčuje dynamické parametry supersportovních vozů. Akceleraci na 100 km/h zvládá za 4,7 sekundy a 200 km/h atakuje za 16,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je jako u všech vozů Mercedes-Benz elektronicky omezena na 250 km/h. Těmto parametrům sekunduje také nastavitelný podvozek, skrývající se za jménem Airmatic DC, umožňující řidiči volit mezi komfortním a velmi sportovním nastavením. Systém se automaticky přizpůsobuje aktuálním podmínkám a navíc disponuje třemi nastavitelnými tuhostmi. Také brzdový systém se přesunul z SL 55 AMG a plně kontroluje výtečnou dynamiku.

Modely S 55 AMG a CL 55 AMG dostaly s novým motorem zcela nový charakter. Pětimetrové luxusní kupé i sedan nabízí luxus v kombinaci s nebývalou dynamikou. Jejich akcelerace jen o málo zaostává za menším Éčkem, 0-100 km/h za 4,8 a z 0-200 km/h za 16,3 sekundy. Nejvyšší rychlost zůstává stejná, 250 km/h. Podvozek obou vozů zůstal téměř nedotčen. Luxusní modely Mercedesu jsou již v sérii vybaveny aktivním podvozkem ABC a ten si dokáže dostatečně poradit i s takovou porcí výkonu jakou disponují verze AMG. Pouze byla poněkud zvýšena jeho tuhost.

Každý motor v úpravě AMG je při montáži svěřen vždy jen jednomu technikovi, který nese odpovědnost za kvalitu. Jeho podpis je poté na štítku umístěném na hotovém motoru. V případě komresorových V8 je tento štítek na kompresoru. Všechny tři novinky jsou osazeny pětistupňovou automatickou převodovkou, vybavenou systémem AMG Speedshift s ovládáním řazení tlačítky na volantu, jako ve F1. Tento systém umožňuje řadit o 35% rychleji a navíc zachovává i automatický režim řazení ve dvou programech – sportovním a komfortním.

Změn doznal také exteriér i interiér všech tří modelů. Aerodynamický kit obsahuje přední nárazník se spoilerem a mlhovkami, nástavce prahů a zadní nárazník s integrovanými čtyřmi oválnými koncovkami výfuku. V blatnících našly své místo nová pětipaprsková kola z lehké slitiny. Paprsky jsou zdvojené a drží ráfek o průměru 18“. V interiéru si našly své místo sportovní sedadla a volant AMG. Před ním je sportovní přístrojový panel s rychloměrem do 320 km/h. Celý interiér je čalouněn kvalitní kůží kombinovanou s dřevěnými prvky.

Nezanedbatelnou skutečností je, že výkonné motory již dnes splňují emisní normu EU4, která vstoupí v platnost v roce 2005. Také svou spotřebou paliva neudělají své majitele nijak smutné, protože přes úctyhodný výkon spotřebují v kombinovaném cyklu 12,9 l/100 km, model E 55 AMG, a 13,9 l/100 km, modely S 55 AMG a CL 55 AMG.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili po Praze: Policie je chytila na benzince

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili…

Plánovali, že auto, které ukradli v polovině srpna, prodají v Praze-západ. Do té doby ho však zloději využívali…

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů. Šlo o průkopníka odvětví

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů.…

Kanadská společnost BlackBerry opouští vývoj a výrobu chytrých telefonů, tedy odvětví, ve kterém patřila mezi…

 

iSport.cz

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0, podívejte se na góly

VIDEO: Mladíci Sparty přejeli v LM Podgoricu 4:0,…

Koncert! Mladí fotbalisté Sparty do 19 let vstoupili ve středu do UEFA Youth League jasným triumfem nad…

Jsme pro smích! Anglie řeší odchod kouče, další skandál míří do ligy

Jsme pro smích! Anglie řeší odchod kouče, další…

Šokující vyřazení od Islandu v osmifinále EURO 2016? To nakonec není největší překvapení spojené letos s…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…