reklama


AMG představil řadu V8 KOMPRESSOR

AMG představil řadu V8 KOMPRESSOR

 
 

Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Kompresorem přeplňovaný osmiválec ze stávajícího modelu SL 55 AMG byl dále upraven na výkon 368 kW (500 k) při 6100 ot/min a osazen do dvojice vozů nejvyšší kategorie značky Mercedes. Vznikly tak modely CL 55 AMG a S 55 AMG. Původní motor z modelu SL 55 s 350 kW (476 k) při 6100 ot/min si našel nové působiště v sedanu řady E. Model E 55 AMG se tak stal nejvýkonnějším vozem této třídy v historii a celá trojice nastavuje nová měřítka výkonnosti.

Nový E 55 AMG navazuje na současný, velmi populární model. Nový výkonný motor jej navíc řadí na samotný vrchol nabídky sportovních sedanů. Nejen výkon, ale i točivý moment 700 Nm v rozsahu 2650 až 4500 ot/min, mu propůjčuje dynamické parametry supersportovních vozů. Akceleraci na 100 km/h zvládá za 4,7 sekundy a 200 km/h atakuje za 16,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je jako u všech vozů Mercedes-Benz elektronicky omezena na 250 km/h. Těmto parametrům sekunduje také nastavitelný podvozek, skrývající se za jménem Airmatic DC, umožňující řidiči volit mezi komfortním a velmi sportovním nastavením. Systém se automaticky přizpůsobuje aktuálním podmínkám a navíc disponuje třemi nastavitelnými tuhostmi. Také brzdový systém se přesunul z SL 55 AMG a plně kontroluje výtečnou dynamiku.

Modely S 55 AMG a CL 55 AMG dostaly s novým motorem zcela nový charakter. Pětimetrové luxusní kupé i sedan nabízí luxus v kombinaci s nebývalou dynamikou. Jejich akcelerace jen o málo zaostává za menším Éčkem, 0-100 km/h za 4,8 a z 0-200 km/h za 16,3 sekundy. Nejvyšší rychlost zůstává stejná, 250 km/h. Podvozek obou vozů zůstal téměř nedotčen. Luxusní modely Mercedesu jsou již v sérii vybaveny aktivním podvozkem ABC a ten si dokáže dostatečně poradit i s takovou porcí výkonu jakou disponují verze AMG. Pouze byla poněkud zvýšena jeho tuhost.

Každý motor v úpravě AMG je při montáži svěřen vždy jen jednomu technikovi, který nese odpovědnost za kvalitu. Jeho podpis je poté na štítku umístěném na hotovém motoru. V případě komresorových V8 je tento štítek na kompresoru. Všechny tři novinky jsou osazeny pětistupňovou automatickou převodovkou, vybavenou systémem AMG Speedshift s ovládáním řazení tlačítky na volantu, jako ve F1. Tento systém umožňuje řadit o 35% rychleji a navíc zachovává i automatický režim řazení ve dvou programech – sportovním a komfortním.

Změn doznal také exteriér i interiér všech tří modelů. Aerodynamický kit obsahuje přední nárazník se spoilerem a mlhovkami, nástavce prahů a zadní nárazník s integrovanými čtyřmi oválnými koncovkami výfuku. V blatnících našly své místo nová pětipaprsková kola z lehké slitiny. Paprsky jsou zdvojené a drží ráfek o průměru 18“. V interiéru si našly své místo sportovní sedadla a volant AMG. Před ním je sportovní přístrojový panel s rychloměrem do 320 km/h. Celý interiér je čalouněn kvalitní kůží kombinovanou s dřevěnými prvky.

Nezanedbatelnou skutečností je, že výkonné motory již dnes splňují emisní normu EU4, která vstoupí v platnost v roce 2005. Také svou spotřebou paliva neudělají své majitele nijak smutné, protože přes úctyhodný výkon spotřebují v kombinovaném cyklu 12,9 l/100 km, model E 55 AMG, a 13,9 l/100 km, modely S 55 AMG a CL 55 AMG.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu Tomáše Kafky

CHAT: Ptejte se florbalového brankáře českého týmu…

Výborný vstup! Dvakrát vyhráli, soupeřům nasázeli 17 gólů. Čeští florbalisté zvládli úvod šampionátu na…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama