AMG představil řadu V8 KOMPRESSOR

AMG představil řadu V8 KOMPRESSOR

 
 

Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Kompresorem přeplňovaný osmiválec ze stávajícího modelu SL 55 AMG byl dále upraven na výkon 368 kW (500 k) při 6100 ot/min a osazen do dvojice vozů nejvyšší kategorie značky Mercedes. Vznikly tak modely CL 55 AMG a S 55 AMG. Původní motor z modelu SL 55 s 350 kW (476 k) při 6100 ot/min si našel nové působiště v sedanu řady E. Model E 55 AMG se tak stal nejvýkonnějším vozem této třídy v historii a celá trojice nastavuje nová měřítka výkonnosti.

Nový E 55 AMG navazuje na současný, velmi populární model. Nový výkonný motor jej navíc řadí na samotný vrchol nabídky sportovních sedanů. Nejen výkon, ale i točivý moment 700 Nm v rozsahu 2650 až 4500 ot/min, mu propůjčuje dynamické parametry supersportovních vozů. Akceleraci na 100 km/h zvládá za 4,7 sekundy a 200 km/h atakuje za 16,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je jako u všech vozů Mercedes-Benz elektronicky omezena na 250 km/h. Těmto parametrům sekunduje také nastavitelný podvozek, skrývající se za jménem Airmatic DC, umožňující řidiči volit mezi komfortním a velmi sportovním nastavením. Systém se automaticky přizpůsobuje aktuálním podmínkám a navíc disponuje třemi nastavitelnými tuhostmi. Také brzdový systém se přesunul z SL 55 AMG a plně kontroluje výtečnou dynamiku.

Modely S 55 AMG a CL 55 AMG dostaly s novým motorem zcela nový charakter. Pětimetrové luxusní kupé i sedan nabízí luxus v kombinaci s nebývalou dynamikou. Jejich akcelerace jen o málo zaostává za menším Éčkem, 0-100 km/h za 4,8 a z 0-200 km/h za 16,3 sekundy. Nejvyšší rychlost zůstává stejná, 250 km/h. Podvozek obou vozů zůstal téměř nedotčen. Luxusní modely Mercedesu jsou již v sérii vybaveny aktivním podvozkem ABC a ten si dokáže dostatečně poradit i s takovou porcí výkonu jakou disponují verze AMG. Pouze byla poněkud zvýšena jeho tuhost.

Každý motor v úpravě AMG je při montáži svěřen vždy jen jednomu technikovi, který nese odpovědnost za kvalitu. Jeho podpis je poté na štítku umístěném na hotovém motoru. V případě komresorových V8 je tento štítek na kompresoru. Všechny tři novinky jsou osazeny pětistupňovou automatickou převodovkou, vybavenou systémem AMG Speedshift s ovládáním řazení tlačítky na volantu, jako ve F1. Tento systém umožňuje řadit o 35% rychleji a navíc zachovává i automatický režim řazení ve dvou programech – sportovním a komfortním.

Změn doznal také exteriér i interiér všech tří modelů. Aerodynamický kit obsahuje přední nárazník se spoilerem a mlhovkami, nástavce prahů a zadní nárazník s integrovanými čtyřmi oválnými koncovkami výfuku. V blatnících našly své místo nová pětipaprsková kola z lehké slitiny. Paprsky jsou zdvojené a drží ráfek o průměru 18“. V interiéru si našly své místo sportovní sedadla a volant AMG. Před ním je sportovní přístrojový panel s rychloměrem do 320 km/h. Celý interiér je čalouněn kvalitní kůží kombinovanou s dřevěnými prvky.

Nezanedbatelnou skutečností je, že výkonné motory již dnes splňují emisní normu EU4, která vstoupí v platnost v roce 2005. Také svou spotřebou paliva neudělají své majitele nijak smutné, protože přes úctyhodný výkon spotřebují v kombinovaném cyklu 12,9 l/100 km, model E 55 AMG, a 13,9 l/100 km, modely S 55 AMG a CL 55 AMG.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky

Lidé z okruhu Kroměřížské výzvy zakládají novou…

Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky

Při vzpomínce na masakr Arménů za první světové války se…

Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu

Jeden z někdejších lídrů v prodeji aut na tuzemském trhu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 






 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli záběrům násilí v Kašmíru

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli…

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírském území.…

 

iSport.cz

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým do šestnácti let

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým…

Trenér David Holoubek se vrací ke sparťanské mládeži. 36letý kouč, který byl na začátku jarní sezony odvolaný od…

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý, netáhnou ani Češi s Kanadou

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý,…

Francie je sice spolupořadatelem letošního světového šampionátu v hokeji, ale většinu jejích obyvatel tento…

 

Reflex.cz

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a Chovancem stojí největší český zločinec

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a…

Úspěšný podnikatel v dopravě Radim Jančura často zasahuje do veřejného dění. Vliv má: jeho vlaky a autobusy…

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Za profesní dráhou dospělého může někdy stát trauma z dětství. Michaela Fokta coby pětiletého caparta vyděsila…