Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Asistenční služba OnStar končí. Co to znamená pro majitele vozů Opel?

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Německá automobilka uvedla, že od ledna příštího roku nenabídne ve svých modelech službu OnStar. Vlastníci opelů ale nemusí mít strach, o asistenci nepřijdou.

Asistenční služba Opel OnStar má v USA dlouholetou tradici, do vozů na evropských trzích se ale začala propracovávat teprve nedávno. První vlna zemí se dočkala v roce 2015, namátkou šlo o Německo, Velkou Británii, Itálii či Francii. Česká republika se společně se Slovenskem přidala až o rok později.

Německá automobilka službu prezentovala jako asistenta, který je vám k dispozici 24 hodin každý den. Nešlo přitom o spojení s naprogramovaným robotem, na druhé straně s vámi hovořil kvalifikovaný český operátor. Stěžejní je pro tohoto asistenta tlačítko OnStar na stropnici, po jehož zmáčknutí se vám dostalo takřka okamžitého spojení s Opelem. Službu však šlo ovládat třeba i přes mobilní aplikaci a kromě strastí při technických problémech vám operátor rád poradil i s aktuálním provozem na základě cílové destinace v navigaci, ale i rezervací hotelu.

Pro první rok užívání nabízel Opel službu zcela zdarma, po dvanácti měsících jste si museli připlatit necelých 250 korun za měsíc, případně 2499 Kč ročně. Součástí systému byl i režim SOS, jenž zavolal pomoc v případě dopravní nehody. Takový systém je však již od března letošního roku povinen ve všech nových vozech a nese jméno eCall.

O ukončení provozu systému OnStar prvně informovalo britské zastoupení, které vozy prodává pod značkou Vauxhall. To uvedlo, že OnStar zmizí z nových aut od ledna 2019, stávajícím zákazníkům bude k dispozici do posledního prosincového dne roku 2020.

To samé platí pro zákazníky ve zbytku Evropy. Nemusí se ale bát, že by o asistenci Opelu přišli. OnStar v jeho službách sice končí (technologie jako taková je ve vlastnictví koncernu GM, bývalého majitele značky), ale německá automobilka dostane konektivní službu od skupiny PSA. Opel Connect se v autech objeví od roku 2019, prvním modelem bude Corsa včetně čistě elektrické verze. Chybět nebude navigace s připojením k internetu, dálková diagnostika vozidla či dálkový přístup do auta. Do roku 2024 chce mít značka službu Connect ve všech modelech napříč portfoliem.

„Opel převzal roli lídra v oblasti služeb automobilové konektivity. Nová technologie nám umožní udržet si tuto pozici i v budoucnosti,“ uvedl Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení.

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
27. 5. 2018 22:58
Opelgate
Nejdříve dělají reklamu, jak je onstar důležitá věc a jak spolehlivě funguje a když zákazník koupí a hlavně zaplatí tak to zaplatí. Budou vyplácet kompenzace? Budouto zákazníkům demontovat z aut? Neměli by z toho udělat e-call?