reklama


Audi A3 Clubsport Quattro: Modrá střela má kufr a 525 koní

 

Ostré sedany nejsou od střední třídy výše ničím výjimečným, prestižní hráči si takové model nenechají ujít. Ale v menších segmentech? Audi ukazuje, že ani to není žádný problém.

Audi A3 se ve třetí generaci dočkalo i karosářské varianty sedan. Možná jsme si jako malí kreslili auta, která měla „zadeček“, ale v Evropě se jim obchodně moc nedaří. Zato třeba v USA a hlavně v Číně je to jiná káva. Jenže čtyři kruhy z Ingolstadtu naservírují nejčerstvější ostrou lahůdku právě Evropanům. Audi A3 Clubsport Quattro se totiž představí na každoroční a už poměrně věhlasné přehlídce koncernu Volkswagen u rakouského jezera Wörthersee.

Audi už označení Clubsport Quattro (automobilka používá přepis s malými písmeny) uvedlo už v květnu 2007 u spideru TT. O rok později se objevil ve druhé evoluci, ale nezůstalo jen u něj, přišel na řadu i hatchback A3 s dvoulitrovým TDI o 165 kW. V červnu 2011 pak měla premiéru brutální malá pětiválcová A1 s výkonem 370 kW... (Ne)mějte strach. Nový sedan A3 s tímto přídomkem je stejně šílený. Vychází sice konstrukčně z tříprostorové S3, áčko v názvu mu ale zůstalo.

Pod jeho kapotou však rovněž netrůní žádný čtyřválec 2.0 TFSI s 221 kW, ale právě pětiválec 2.5 TFSI přesného objemu 2480 cm3, který najdeme kupříkladu v ne zrovna pomalém crossoveru RS Q3. Jenže v případě sedanu nemá standardních 228 kW, ale - teď se podržte - 386 kW. Ano, 525 koní! Hlavní změnou je větší turbo, které si vyžádalo i jiný mezichladič stlačeného vzduchu. Pracuje s plnicím tlakem až 1,5 baru. Nejde o závoďák, tady konstruktéry nesvazovaly žádné předpisy... Také točivý moment se vyšvihl z původních 420 na rovných šest stovek newtonmetrů. Takovou porci v rozmezí 2300-6000 otáček přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, pochopitelně na všechna kola. Řadit je možné klasicky voličem na středové konzole, páčkami pod volantem, nebo tuto činnost přenechat automatu. Ale kdo by to dělal, že? Quattro použité zde má hydraulickou vícelamelovou spojku vzadu, kterou ovšem ovládá elektronika.

Kratší pružiny a tvrdší tlumiče snížily podvozek platformy MQB s rozvorem 2631 mm o 10 mm, vpředu jsou částečně hliníkové vzpěry McPherson, vzadu víceprvek. Jedenadvacetipalcová kola mají pět dvojitých paprsků. Obouvají pneumatiky šířky 275 mm, slupičky pryže jsou jen pětadvacetiprocentní, takže určitě nehrají na komfortní notu, tady zkrátka dostaly přednost úplně jiné věci. O optimální deceleraci se stará čtveřice kotoučů. Tady ocel nemá místo, jsou karbon-keramické a ty přední mají průměr 370 mm. ESC se dá částečně, nebo úplně vypnout.

4490 mm dlouhá, 1856 mm široká a jen 1382 mm nízká karoserie se chlubí nejen jedovatou modrou barvou Magnetic Blue, ale i nástavci prahů z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, ze stejného materiálu vyrobili v Ingolstadtu i zadní difuzor, přední lízátko a celou kapotu. Přední světla vyznávají techniku Matrix LED v single frame masce je velký nápis „quattro“, na druhé straně zase najdeme dvě oválné koncovky výfuku. Zadní spoiler funguje nad 250 km/h jako vzduchová brzda. Jediná dosud odhalená fotka interiéru ukazuje tříramenný sportovní volant s chromovanými doplňky a tlačítky pro start a vypínání motoru, pedály z nerezové oceli včetně opěrky pro nohu řidiče, nebo sedmipalcový displej informačního systému MMI s navigací. Přední pasažéři sedí ve dvojici opravdu sportovních sedaček s integrovanými opěrkami a čtyřbodovými pásy. Interiér částečně pokrývá Alcantara a nechybí modré prošívání. Do zavazadelníku se určitě vejdou dvě přilby.

Ač auto váží 1527 kg, což ale není v dnešní době až zas tak moc, jeho výkony jsou impozantní. Z klidu na stovku totiž zvládá akcelerovat během 3,6 s, což jej posouvá někam do království supersportů. Aby byl start plynulý, je v záloze připravena launch control. Pokud někdo čeká, že elektronika zasáhne v obligátní dvěstěpadesátce, tak ne! Tady by to byla určitě škoda, modrý bolid umí zrychlit až k hranici 310 km/h.

Sraz u jezera Wörthersee, respektive korutanského Reifnitzu probíhá letos od 28. do 31. května. O sériové výrobě tohoto konceptu se pochopitelně nemluví. Pětiválec 2.5 TFSI však najde určitě své místo v nové RS3 a můžeme s ním počítat i v nejostřejší verzi kupé TT.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A3 třetí generace 8V (přehled všech testů a dalších článků)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
Zdroj: Audi
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video) Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video)

Mezi světové premiéry letošního pařížského autosalonu se…

Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video) Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video)

Vedle světlometů Matrix LED a digitálního přístrojového…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku půjdu už jen na výpomoc

Rosický: Na jaře chci hrát první zápas. Do nároďáku…

Když vše dál poběží podle plánu, letenští fanoušci se brzy dočkají. Tomáš Rosický usilovně pracuje na tom, aby…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama