Audi A5 Cabriolet: Nové kabrio má unikátní mikrofon. K čemu?
Audi pokračuje v mezigenerační výměně řady A5, sportovně laděných modelů střední třídy. Po letním odhalení kupé a podzimní premiéře liftbacku s přídomkem Sportback nyní následuje otevřená varianta, která se tento měsíc představí na autosalonu v Los Angeles. Nové Audi A5 Cabriolet se v Evropě začne prodávat v průběhu března 2017.
Design novinky tolik nepřekvapí, následuje ve stylu nastoleném kupé, největším rozdílem je právě střecha. Ta zůstává látková, přičemž výrobce zdůrazňuje perfektní hlukovou izolaci. Díky elektromotorům se střecha složí za 18 sekund, její otevření je o tři sekundy kratší. Oba procesy přitom mohou probíhat až do rychlosti 50 km/h. Specialitou kabria jsou pak standardně dodávané mikrofony v bezpečnostních pásech předních sedadel, které usnadní komunikaci mezi řidičem a spolujezdcem se složenou střechou.
Oproti předchůdci se novinka natáhla o 47 mm na celkových 4.673 mm. To je stejná hodnota jako u kupé, se kterým kabriolet sdílí také rozvor 2.765 mm. Ten se proti předchůdci prodloužil o 14 mm. Zavazadelník nabídne s nataženou střechou 380 litrů, přičemž k dispozici jsou i sklopná zadní sedadla v poměru 50:50.
Karoserie auta je sice o 40 kilogramů lehčí než u předchůdce, zároveň je ale o 40 % tužší. Podvozek tvoří vpředu i vzadu pětiprvkové zavěšení, což je proti minulé generaci novinka. Vzadu totiž měla lichoběžníky. Zákazníci si pak mohou připlatit za adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení, jehož účinek se liší v závislosti na rychlosti a otočení volantu.
Použité motory se shodují s nabídkou v kupé. Zpočátku budou k dispozici benzinový čtyřválec 2.0 TFSI (185 kW) a duo turbodieselů – 2.0 TDI (140 kW) a 3.0 TDI (160 kW). Později nabídku doplní i slabší verze 2.0 TFSI se 140 kW a silnější 3.0 TDI s 210 kW. V závislosti na motoru bude možné pořídit šestistupňový manuál, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku nebo osmistupňový automat. Vedle pohonu předních kol bude nabízena i čtyřkolka.
Počítá se i s vrcholným modelem S5 Cabriolet. O jeho pohon se postará zážehový šestiválec 3.0 TFSI naladěný na 260 kW, což je o 15 kW více než u minulé generace. Standardem je osmistupňový automat a systém quattro. S5 Cabriolet zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, což je o čtyři desetinky pomaleji než u kupé. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Výbava je též převzata z kupé. To znamená, že i A5 Cabriolet je možné obohatit o digitální přístrojový štít s 12,3“ TFT obrazovkou, head-up displej, Wi-Fi hotspot, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů nebo hudební systém Bang & Olufsen. Samozřejmostí je dnes už bohatá nabídka bezpečnostních asistentů. Mimo jiné je mezi nimi adaptivní tempomat s funkcí stop & go a asistent pro jízdu v koloně, který zvládne sám jet až do rychlost 65 km/h. Prediktivní asistent pro úspornost zase poradí, jak snížit spotřebu paliva, a to na základě dat z GPS.
České ceny A5 cabriolet zatím neznáme, na německém trhu každopádně bude základní cena činit 49.350 eur, což je v přepočtu asi 1,33 milionu korun. Standardní výbava u našich západních sousedů bude čítat xenonové světlomety, sedadla částečně čalouněná kůží nebo MMI radio plus se sedmipalcovým displejem.