Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

 
 

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned napadá BMW. Jenže v Bavorsku je také Ingolstadt – rodné město vozů Audi. Z prodejních statistika víme, že Češi mají Audi rádi. Jak si vede po letech, kdysi revoluční Audi A6?

Automobily Audi byly dlouho v prémiovém souboji německých značek považovány jen za „třetího vzadu“, za Mercedesy a BMW. Modely A8 a A6, prodávané v devadesátých letech, posunuly čtyři kruhy mnohem výše. V Německu zůstává králem Mercedes-Benz, ale statistiky českého trhu říkají, že Audi je zde nejoblíbenějším luxusním vozem. Ceny předposlední generace řady A6, interně označované kódem 4B, už klesly hluboko pod úroveň nových Fabií, takže je čas podívat se na to, zda se opravdu vyplatí investovat do několik let starého zástupce prestižního segmentu.

Audi přejmenovalo řadu 100 již v polovině devadesátých let, jenže tehdy se prakticky nic dalšího nezměnilo. Revoluce přišla až v roce 1997, když byl v březnu představen nový model A6, nejprve jako sedan. Odvážný design s proudnicově tvarovanou siluetou ostře kontrastoval s tehdy obvyklými konzervativními tvary konkurenčních Mercedesů a BMW. Luxusní automobilová moderna reprezentovaná novou limuzínou vyšší střední třídy byla mnohem větší (4796 x 1810 x 1479 mm, rozvor 2760 mm) než předchůdce a v mnoha směrech také kvalitnější a spolehlivější.

V prvním roce výroby byly zavedeny zážehové pětiventilové motory 1,8 (92 kW), 2,4 V6 (121 kW), 2,8 V6 (142 kW) a vznětové 1,9 TDI (81 kW) a 2,5 V6 TDI (110 kW), ve druhém roce výroby následovalo kombi Avant se shodnou paletou motorů. Později se v nabídce objevily také agregáty 1,8 T (110 kW), šestiválec 2,7 T (169 kW) a osmiválec 4,2 V8 (220 kW resp. 250 kW), který byl dodáván s karosérií o několik centimetrů delší a širší.

Motorová paleta se během osmi let výroby řady A6 postupně měnila, takže se dnes na trhu ojetých vozů můžete setkat také s novějšími variantami: 2,0 (96 kW), 2,4 V6 (125 kW), 3,0 V6 (162 kW), 2,7 T (184 kW), 4,2 V8 (331 kW), 1,9 TDI (96 kW), 2,5 TDI (114, 120 a 132 kW). V roce 2001 absolvoval model omlazovací kúru, při které byla pozměněna maska, nově integrující do stylingu přídě také tvary v nárazníku.

obrázek [300 x 246] Naprostá většina motorů byla v nabídce jak s předním pohonem, tak s pohonem všech kol quattro, u kterého je rozdělení momentu na kola řešeno tradičním mezinápravovým diferenciálem TorSen. Standardem menších motorů byla klasická pětistupňová manuálně řazená převodovka, u silných verzí byla k dispozici čtyř nebo pětistupňová automatická převodovka, resp. v případě šestiválce TDI a zážehových osmiválců také šestistupňová manuální převodovka. Netradičním převodovým ústrojím se v této třídě stala bezestupňová převodovka Multitronic, určená výhradně pro modely s pohonem přední nápravy.

Audi A6 patří mezi spolehlivé vozy, které však na evropských trzích poměrně rychle v prvních letech provozu ztrácely na hodnotě. Plně pozinkovaná karoserie je prostá jakýchkoliv náznaků koroze v případě, že nebyla poškozena nehodou a neodborně opravována. Podobně robustní je také výfuková soustava, která vydrží dlouhá léta, ale pokud vás už její výměna postihne, jde o poměrně nákladnou položku. Na trhu je již dostatek náhradních dílů z druhovýroby, takže by neměl být problém sehnat díl, který bude lépe odpovídat ceně, za kterou jste ojetý automobil koupili. Jestli skutečně ušetříte však není jisté. Originální díly jsou prakticky vždy dražší, ale s vyšší cenou je svázáno nejen logo automobilky, ale často také kvalita.

obrázek [300 x 206] Přes obecně dobré hodnocení tohoto vozu se ani jemu nevyhýbají problémy. Německý TÜV uvádí časté problémy s vůlí v řízení. K nejčastěji uváděným závadám patří problémy s hlučnou přední nápravou (čepy, uložení v silentblocích), netěsnými olejovými vanami, poškozeními manžet hnacích hřídelů (a z toho plynoucími následky). Někteří majitelé využívají své Audi jako lehký terénní automobil, ale quattro nequattro, i á-šestka je jen silničním vozidlem se všemi poháněnými koly. Na životnosti podvozku se horší zacházení zákonitě projeví.

K problematickým místům vozu Audi A6 patří elektronická a elektrická zařízení. Nejedno Audi této řady vůbec nenastartovalo kvůli závadám na imobilizéru nebo startéru, zlobívá nefunkční elektrické vyhřívání sedadel, ovládání oken a řada dalších prvků, kde často špatný kontakt v konektoru zabrání správné funkci.

Vedle problémů s podvozkem a elektronikou bychom neměli zapomenout ani na potíže s motory. V případě oblíbených TDI jde o typické defekty měřičů množství nasávaného vzduchu, závady vstřikovacích čerpadel (citlivost na používání kvalitní nafty), zanedbání pravidelné a nákladné údržby (výměna rozvodového řemene) končí velmi často havárií agregátu, jejíž následky se odstraňují velmi draze. Vznětové motory TDI nabízí pochopitelně lákavou výhodu nízké spotřeby paliva, ale zájemce by si měl spočítat, zda se skutečně tato investice vyplatí. Pořizovací cena dieselu bývá vyšší a značný počet najetých kilometrů je předzvěstí nákladných servisních prohlídek. Zážehové vidlicové šestiválce obvykle žádají deset a více litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy, ale jejich konstrukce je robustní, životnost značná a údržba jednodušší.

obrázek [300 x 181] Audi A6 jsou vozy s dobrou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti. Tu první zajišťuje nejen pohon všech kol, ale také propracovaný podvozek, který je bohužel citlivý na zacházení. Když už se nehoda stane, máte jistotu, že vás tento německý automobil bude chránit jak nejlépe dovede. Ke standardní výbavě všech modelů patří čtveřice airbagů, ty hlavové byly zaváděny postupně od roku 1999. Před osmi lety udělilo sdružení Euro NCAP Audi A6 tři hvězdy za bezpečnost posádky.

Luxusní, prostorný a dobře vybavený interiér s výborným odhlučněním a standardní klimatizací jsou důležité argumenty pokud zvažujete zda nové malé nebo ojeté velké auto. Na druhou stranu nesmírná popularita značky v ČR se projevuje ve značném riziku krádeže a z toho plynoucí výše pojistek.

Další informace najdete také na odkazech:

Přednosti

  • vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti
  • velmi dobré dílenské zpracování
  • prostorný interiér
  • pohodlná sedadla
  • dobrá antikorozní ochrana
  • úsporné motory TDI

Nedostatky

  • hlučná přední náprava
  • za mokra špatná odezva od brzd
  • silné zahřívání interiéru na slunci
  • menší zavazadlový prostor u verzí quattro

Nejčastější závady

  • netěsnosti motorů a převodovek
  • typické závady na motorech TDI (měřič množství nasávaného vzduchu, vstřikovací čerpadla)
  • závady elektrických komponent (startér, imobilizér, navigace)
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…