Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

 
 

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned napadá BMW. Jenže v Bavorsku je také Ingolstadt – rodné město vozů Audi. Z prodejních statistika víme, že Češi mají Audi rádi. Jak si vede po letech, kdysi revoluční Audi A6?

Automobily Audi byly dlouho v prémiovém souboji německých značek považovány jen za „třetího vzadu“, za Mercedesy a BMW. Modely A8 a A6, prodávané v devadesátých letech, posunuly čtyři kruhy mnohem výše. V Německu zůstává králem Mercedes-Benz, ale statistiky českého trhu říkají, že Audi je zde nejoblíbenějším luxusním vozem. Ceny předposlední generace řady A6, interně označované kódem 4B, už klesly hluboko pod úroveň nových Fabií, takže je čas podívat se na to, zda se opravdu vyplatí investovat do několik let starého zástupce prestižního segmentu.

Audi přejmenovalo řadu 100 již v polovině devadesátých let, jenže tehdy se prakticky nic dalšího nezměnilo. Revoluce přišla až v roce 1997, když byl v březnu představen nový model A6, nejprve jako sedan. Odvážný design s proudnicově tvarovanou siluetou ostře kontrastoval s tehdy obvyklými konzervativními tvary konkurenčních Mercedesů a BMW. Luxusní automobilová moderna reprezentovaná novou limuzínou vyšší střední třídy byla mnohem větší (4796 x 1810 x 1479 mm, rozvor 2760 mm) než předchůdce a v mnoha směrech také kvalitnější a spolehlivější.

V prvním roce výroby byly zavedeny zážehové pětiventilové motory 1,8 (92 kW), 2,4 V6 (121 kW), 2,8 V6 (142 kW) a vznětové 1,9 TDI (81 kW) a 2,5 V6 TDI (110 kW), ve druhém roce výroby následovalo kombi Avant se shodnou paletou motorů. Později se v nabídce objevily také agregáty 1,8 T (110 kW), šestiválec 2,7 T (169 kW) a osmiválec 4,2 V8 (220 kW resp. 250 kW), který byl dodáván s karosérií o několik centimetrů delší a širší.

Motorová paleta se během osmi let výroby řady A6 postupně měnila, takže se dnes na trhu ojetých vozů můžete setkat také s novějšími variantami: 2,0 (96 kW), 2,4 V6 (125 kW), 3,0 V6 (162 kW), 2,7 T (184 kW), 4,2 V8 (331 kW), 1,9 TDI (96 kW), 2,5 TDI (114, 120 a 132 kW). V roce 2001 absolvoval model omlazovací kúru, při které byla pozměněna maska, nově integrující do stylingu přídě také tvary v nárazníku.

obrázek [300 x 246] Naprostá většina motorů byla v nabídce jak s předním pohonem, tak s pohonem všech kol quattro, u kterého je rozdělení momentu na kola řešeno tradičním mezinápravovým diferenciálem TorSen. Standardem menších motorů byla klasická pětistupňová manuálně řazená převodovka, u silných verzí byla k dispozici čtyř nebo pětistupňová automatická převodovka, resp. v případě šestiválce TDI a zážehových osmiválců také šestistupňová manuální převodovka. Netradičním převodovým ústrojím se v této třídě stala bezestupňová převodovka Multitronic, určená výhradně pro modely s pohonem přední nápravy.

Audi A6 patří mezi spolehlivé vozy, které však na evropských trzích poměrně rychle v prvních letech provozu ztrácely na hodnotě. Plně pozinkovaná karoserie je prostá jakýchkoliv náznaků koroze v případě, že nebyla poškozena nehodou a neodborně opravována. Podobně robustní je také výfuková soustava, která vydrží dlouhá léta, ale pokud vás už její výměna postihne, jde o poměrně nákladnou položku. Na trhu je již dostatek náhradních dílů z druhovýroby, takže by neměl být problém sehnat díl, který bude lépe odpovídat ceně, za kterou jste ojetý automobil koupili. Jestli skutečně ušetříte však není jisté. Originální díly jsou prakticky vždy dražší, ale s vyšší cenou je svázáno nejen logo automobilky, ale často také kvalita.

obrázek [300 x 206] Přes obecně dobré hodnocení tohoto vozu se ani jemu nevyhýbají problémy. Německý TÜV uvádí časté problémy s vůlí v řízení. K nejčastěji uváděným závadám patří problémy s hlučnou přední nápravou (čepy, uložení v silentblocích), netěsnými olejovými vanami, poškozeními manžet hnacích hřídelů (a z toho plynoucími následky). Někteří majitelé využívají své Audi jako lehký terénní automobil, ale quattro nequattro, i á-šestka je jen silničním vozidlem se všemi poháněnými koly. Na životnosti podvozku se horší zacházení zákonitě projeví.

K problematickým místům vozu Audi A6 patří elektronická a elektrická zařízení. Nejedno Audi této řady vůbec nenastartovalo kvůli závadám na imobilizéru nebo startéru, zlobívá nefunkční elektrické vyhřívání sedadel, ovládání oken a řada dalších prvků, kde často špatný kontakt v konektoru zabrání správné funkci.

Vedle problémů s podvozkem a elektronikou bychom neměli zapomenout ani na potíže s motory. V případě oblíbených TDI jde o typické defekty měřičů množství nasávaného vzduchu, závady vstřikovacích čerpadel (citlivost na používání kvalitní nafty), zanedbání pravidelné a nákladné údržby (výměna rozvodového řemene) končí velmi často havárií agregátu, jejíž následky se odstraňují velmi draze. Vznětové motory TDI nabízí pochopitelně lákavou výhodu nízké spotřeby paliva, ale zájemce by si měl spočítat, zda se skutečně tato investice vyplatí. Pořizovací cena dieselu bývá vyšší a značný počet najetých kilometrů je předzvěstí nákladných servisních prohlídek. Zážehové vidlicové šestiválce obvykle žádají deset a více litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy, ale jejich konstrukce je robustní, životnost značná a údržba jednodušší.

obrázek [300 x 181] Audi A6 jsou vozy s dobrou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti. Tu první zajišťuje nejen pohon všech kol, ale také propracovaný podvozek, který je bohužel citlivý na zacházení. Když už se nehoda stane, máte jistotu, že vás tento německý automobil bude chránit jak nejlépe dovede. Ke standardní výbavě všech modelů patří čtveřice airbagů, ty hlavové byly zaváděny postupně od roku 1999. Před osmi lety udělilo sdružení Euro NCAP Audi A6 tři hvězdy za bezpečnost posádky.

Luxusní, prostorný a dobře vybavený interiér s výborným odhlučněním a standardní klimatizací jsou důležité argumenty pokud zvažujete zda nové malé nebo ojeté velké auto. Na druhou stranu nesmírná popularita značky v ČR se projevuje ve značném riziku krádeže a z toho plynoucí výše pojistek.

Další informace najdete také na odkazech:

Přednosti

  • vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti
  • velmi dobré dílenské zpracování
  • prostorný interiér
  • pohodlná sedadla
  • dobrá antikorozní ochrana
  • úsporné motory TDI

Nedostatky

  • hlučná přední náprava
  • za mokra špatná odezva od brzd
  • silné zahřívání interiéru na slunci
  • menší zavazadlový prostor u verzí quattro

Nejčastější závady

  • netěsnosti motorů a převodovek
  • typické závady na motorech TDI (měřič množství nasávaného vzduchu, vstřikovací čerpadla)
  • závady elektrických komponent (startér, imobilizér, navigace)
Spolupracujeme s TipCars.com
„Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů „Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů

Americký prezident Donald Trump na summitu obhajoval…

ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík

Zástupci pražského ANO se dnes s premiérem a předsedou…

Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v moderní historii, tvrdí Bloomberg Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v moderní historii, tvrdí Bloomberg

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se…

U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy

Západně od hlavního města vyroste již druhý velký sklad…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Včera

Jaká je budoucnost aut s třícípou hvězdou ve znaku? Mercedes nás vzal do svého designového oddělení a nechal nás nahlédnout pod pokličku.




Blesk.cz

Snažíte se otěhotnět? 4 rady, které zaberou: Zázrakem je kyselina listová, cvičení i správná poloha

Snažíte se otěhotnět? 4 rady, které zaberou:…

Léto je přímo ideální pro plánování rodiny. Pokud jste se rozhodli s partnerem založit rodinu, máme pro několik…

Ženu zabila „voňavka smrti“. Novičok byl nejspíš v lahvičce od parfému

Ženu zabila „voňavka smrti“. Novičok byl nejspíš v…

Novičok, kterým se na konci června otrávili Charlie Rowley (45) a Dawn Sturgessová (†44), byl ve flakonku od…

 

iSport.cz

Francie v euforii! Mistry světa vítalo na Champs-Elysée tři sta tisíc lidí

Francie v euforii! Mistry světa vítalo na…

Paříž přivítala své mistry světa! Příjezd party trenéra Didiera Deschampse si nenechalo ujít na Champs-Elysée…

Největší letní posila Slavie? Coufal. U ostatních je zamotanější situace

Největší letní posila Slavie? Coufal. U ostatních je…

Tři. Tolik letních posil zatím získala Slavia. Na konci přípravy se zdá, že nejblíž do ligové sestavy má pravý…

 

Reflex.cz

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Ruský prezident Vladimir Putin se dnes na tiskové konferenci v Helsinkách překvapivě obsáhle zabýval americkým…

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila a boří zavedené politické standardy

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila…

Jacinda Ardernová nastoupila do úřadu premiérky 26. října roku 2017. Tedy šest dní poté, co zjistila, že je…