Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra Audi A6 Avant: Středa 18.5.2011, 20:00 h

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Audi potvrdilo termín pro světovou premiéru nového kombi A6 Avant.

Nové kombi vyšší střední třídy nebude mít světovou premiéru na žádném velkém autosalonu. Místo toho jej exkluzivně uvidí několik set pozvaných hostů (převážně média) během premiérového večera.

Stane se tak už tuto středu ve 20:00 v berlínském Humboldt Boxu naproti berlínské katedrále.

Celá událost bude přenášena živě po internetu na stránkách Audi Mediaservices.

Audi A6 Avant

Nový Avant přijde s klasickým několikaměsíčním zpožděním za sedanem. Jeho výstavní premiéru očekáváme na autosalonu ve Frankfurtu.

A6 Avant dostane praktičtější karoserii než sedan. Po B-sloupek jsou obě karosářské verze identické, za ním se začíná tvarové řešení rozcházet. Nové kombi má být o něco sportovnější než současný model, což se má týkat jízdních schopností i tvarů karoserie. Ta dostane zadní výklopné víko připomínající spíše velký hatchback než ryze užitkové kombi.

Nejvíce by z nové karoserie měli mít cestující na zadních místech, kde vznikne více prostoru pro jejich hlavy. Zavazadeník splní 500litrovou povinnost, ale na lámání rekordů to tentokrát spíše nevypadá...

Motorová škála se nebude od sedanu lišit. Čtyřválcový základ 2,0 TDI (105 a 130 kW) doplní šestiválce 3,0 TDI (150 kW, 180 kW) a později snad i špičková verze 3,0 TDI (230 kW). Benzinovou paletu budou tvořit čtyřválce 2,0 TFSI, atmosférický šestiválec 2,8 FSI (150 kW) a přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI (220 kW).

Přeplňovaný osmiválec pro S6

Pod označením 4,0 TFSI se ukrývá přeplňovaný osmiválec, který v listopadu zamíří do modelů S6 quattro a S7 Sportback quattro. Motor se špičkovými parametry 300 kW a 550 Nm bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.

Audi RS6 Avant dostane stejný motor naladěný na více než 360 kW.

Audi A4 vs. A6 vs. A8: Designový trojboj

Audi A6: První jízdní dojmy

Audi A6: Druhé jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (19)
17. 5. 2011 22:21
Re: Jasná volba
Snad ve všem, když pominu pseudoekologický přístup EU. Raději z mého pohledu. Diesel je možná úspornější při podobném výkonu, ale nikoliv výhodnější a už vůbec ne charakterní. A pokud člověk nechce přeplňovaný motor, může si vybrat i atmosférický.
Avatar - white label
17. 5. 2011 18:23
Re: Jasná volba
Tak se klidně rozepiš v čem dnes dává v Evropě, v kombi vyšší střední třídy, větší smysl benzínový kompresorový 3.0 TFSI, proti dieselovému turbu 3.0 TDI (180kW), nemluvě o na podzim připravované ještě silnější 3.0 (bi)TDI verzi.
17. 5. 2011 14:23
Re: Jasná volba
Porovnávejme porovnatelné, takže v této třídě raději benzínový šestiválec, ostatně o něm byla na začátku řeč. ;-)
17. 5. 2011 13:59
Re: Jasná volba
Zatím ne ;-) Radši než 2,0TFSi ale naftový šestiválec v této třídě.
17. 5. 2011 12:18
Re: Jasná volba
Tušil jsem, že to někdo vytáhne. Ale určitě lepší čtyřválcový benzín než naftový. V tomto případě to byla spíše řečnická otázka, když jsme se bavili o prodávaných motorizacích. Zda je to novinářský šotek nebo opravdu budou i motory 2,0 TFSI , protože v sedanu se zatím neprodávají. :-)