Premiéra Audi A6 Avant: Středa 18.5.2011, 20:00 h
Nové kombi vyšší střední třídy nebude mít světovou premiéru na žádném velkém autosalonu. Místo toho jej exkluzivně uvidí několik set pozvaných hostů (převážně média) během premiérového večera.
Stane se tak už tuto středu ve 20:00 v berlínském Humboldt Boxu naproti berlínské katedrále.
Celá událost bude přenášena živě po internetu na stránkách Audi Mediaservices.
Audi A6 Avant
Nový Avant přijde s klasickým několikaměsíčním zpožděním za sedanem. Jeho výstavní premiéru očekáváme na autosalonu ve Frankfurtu.
A6 Avant dostane praktičtější karoserii než sedan. Po B-sloupek jsou obě karosářské verze identické, za ním se začíná tvarové řešení rozcházet. Nové kombi má být o něco sportovnější než současný model, což se má týkat jízdních schopností i tvarů karoserie. Ta dostane zadní výklopné víko připomínající spíše velký hatchback než ryze užitkové kombi.
Nejvíce by z nové karoserie měli mít cestující na zadních místech, kde vznikne více prostoru pro jejich hlavy. Zavazadeník splní 500litrovou povinnost, ale na lámání rekordů to tentokrát spíše nevypadá...
Motorová škála se nebude od sedanu lišit. Čtyřválcový základ 2,0 TDI (105 a 130 kW) doplní šestiválce 3,0 TDI (150 kW, 180 kW) a později snad i špičková verze 3,0 TDI (230 kW). Benzinovou paletu budou tvořit čtyřválce 2,0 TFSI, atmosférický šestiválec 2,8 FSI (150 kW) a přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI (220 kW).
Přeplňovaný osmiválec pro S6
Pod označením 4,0 TFSI se ukrývá přeplňovaný osmiválec, který v listopadu zamíří do modelů S6 quattro a S7 Sportback quattro. Motor se špičkovými parametry 300 kW a 550 Nm bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.
Audi RS6 Avant dostane stejný motor naladěný na více než 360 kW.