Audi a Porsche se hádají o platformy

 

Automobilky Audi a Porsche sice v minulosti již mnohokrát předvedly, že si umí vyjít vstříc, ale tentokrát nemohou najít společnou řeč.

Důvodem sváru dvojice značek, patřících pod křídla koncernu Volkswagen, jsou údajně neshody ohledně využití platformy MSB (Modularer Standardantrieb-Baukasten). Ta představuje konvenční platformou s motorem vpředu a pohonem zadních kol s možností verze s pohonem všech kol, za jejímž vývojem stojí Porsche.

Původně se s touto platformou počítalo pro novou generaci Porsche Panamera, Bentley Continental GT a také řadu modelů značky Audi v čele s vlajkovou lodí v podobě limuzíny A8. Podle nejnovějších informací, které zveřejnil Automobile Magazine, ale v Ingolstadtu právě o tuto platformu příliš nestojí.

Platforma MSB mohla být použita pro příští generace modelových řad A6, A7 a A8 a rovněž pro crossovery a SUV řad Q5, Q6, Q7 a Q8. V Audi se ovšem hodlají vydat vlastní cestou a použít i pro své velké sedany, liftbacky a kombíky svou platformu MLB Evo, kterou vyvíjejí pro všechna velká koncernová SUV a crossovery.

To se příliš nelíbí Porsche, protože podle jejich zástupců má tato platforma ve srovnání s MSB řadu konstrukčních i rozměrových omezení a nenabízí dostatečnou proměnlivost pro elektronickou architekturu a montáž nejrůznějších pohonných jednotek. V případě použití MSB pro širší řadu modelů pak Porsche vyzdvihuje její variabilitu spolu s racionalizací výroby a montáže, díky čemuž tato platforma může koncernu ušetřit významné finance.

Další nepříjemnou řevnivost mezi automobilkami Porsche a Audi má na svědomí rozhodnutí o vývoji platformy pro budoucí sportovní a supersportovní vozy, které má na svědomí vedení koncernu Volkswagen. Kromě Audi se právě toto nelíbí ani Lamborghini.

Tato nová platforma od Porsche má být základem pro nástupce Lamborghini Huracán, jehož uvedení je plánováno na rok 2021 a také další generaci Audi R8, jejíž premiéra má proběhnout v roce 2022. Italové se údajně tomuto kroku hodlají bránit vlastním vývojem a chtějí si navrhnout vlastní platformu z uhlíkových vláken.

Neshody mezi výše zmíněnými značkami, pak dělají těžkou hlavu vedení koncernu, protože Audi a Porsche spolu stále více soupeří, což se ve výsledku nepříjemně odráží i v nákladech na vývoj a výrobu. Ty se přitom v případě spolupráce a rozdělení jednotlivých úkolů mohou naopak snižovat.

Cílem Volkswagenu je tedy zastavení soupeření v oblasti techniky, kterou konečný zákazník v podstatě ani nevidí a naopak nastartování další snahy o co největší odlišnosti mezi modely těchto značek z pohledu designu, provedení interiéru, nastavení jízdních výkonů a vlastností a samozřejmě dosažení co největšího rozdílu v dojmu, jímž vozy Audi a Porsche působí na své okolí i své majitele.


Lamborghini Huracán LP 610-4
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra Zeman se sejde s Pochem. Vyzve ho, aby zvážil kandidaturu na post ministra

Prezident Miloš Zeman požádá europoslance Miroslava…

 
Zdroj: Automobile Magazine

Štítky Audi Porsche

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…