Audi a Porsche se hádají o platformy

 

Automobilky Audi a Porsche sice v minulosti již mnohokrát předvedly, že si umí vyjít vstříc, ale tentokrát nemohou najít společnou řeč.

Důvodem sváru dvojice značek, patřících pod křídla koncernu Volkswagen, jsou údajně neshody ohledně využití platformy MSB (Modularer Standardantrieb-Baukasten). Ta představuje konvenční platformou s motorem vpředu a pohonem zadních kol s možností verze s pohonem všech kol, za jejímž vývojem stojí Porsche.

Původně se s touto platformou počítalo pro novou generaci Porsche Panamera, Bentley Continental GT a také řadu modelů značky Audi v čele s vlajkovou lodí v podobě limuzíny A8. Podle nejnovějších informací, které zveřejnil Automobile Magazine, ale v Ingolstadtu právě o tuto platformu příliš nestojí.

Platforma MSB mohla být použita pro příští generace modelových řad A6, A7 a A8 a rovněž pro crossovery a SUV řad Q5, Q6, Q7 a Q8. V Audi se ovšem hodlají vydat vlastní cestou a použít i pro své velké sedany, liftbacky a kombíky svou platformu MLB Evo, kterou vyvíjejí pro všechna velká koncernová SUV a crossovery.

To se příliš nelíbí Porsche, protože podle jejich zástupců má tato platforma ve srovnání s MSB řadu konstrukčních i rozměrových omezení a nenabízí dostatečnou proměnlivost pro elektronickou architekturu a montáž nejrůznějších pohonných jednotek. V případě použití MSB pro širší řadu modelů pak Porsche vyzdvihuje její variabilitu spolu s racionalizací výroby a montáže, díky čemuž tato platforma může koncernu ušetřit významné finance.

Další nepříjemnou řevnivost mezi automobilkami Porsche a Audi má na svědomí rozhodnutí o vývoji platformy pro budoucí sportovní a supersportovní vozy, které má na svědomí vedení koncernu Volkswagen. Kromě Audi se právě toto nelíbí ani Lamborghini.

Tato nová platforma od Porsche má být základem pro nástupce Lamborghini Huracán, jehož uvedení je plánováno na rok 2021 a také další generaci Audi R8, jejíž premiéra má proběhnout v roce 2022. Italové se údajně tomuto kroku hodlají bránit vlastním vývojem a chtějí si navrhnout vlastní platformu z uhlíkových vláken.

Neshody mezi výše zmíněnými značkami, pak dělají těžkou hlavu vedení koncernu, protože Audi a Porsche spolu stále více soupeří, což se ve výsledku nepříjemně odráží i v nákladech na vývoj a výrobu. Ty se přitom v případě spolupráce a rozdělení jednotlivých úkolů mohou naopak snižovat.

Cílem Volkswagenu je tedy zastavení soupeření v oblasti techniky, kterou konečný zákazník v podstatě ani nevidí a naopak nastartování další snahy o co největší odlišnosti mezi modely těchto značek z pohledu designu, provedení interiéru, nastavení jízdních výkonů a vlastností a samozřejmě dosažení co největšího rozdílu v dojmu, jímž vozy Audi a Porsche působí na své okolí i své majitele.


Lamborghini Huracán LP 610-4
 

Spolupracujeme s TipCars.com
V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent

Zaměstnancům nošovické automobilky Hyundai vzrostou s…

V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy

V areálu bývalé tovární haly firmy Praga má vzniknout…

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

 
Zdroj: Automobile Magazine
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s Noidem! Rozvod a drsný vzkaz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s…

Ani druhé manželství mu dlouho nevydrželo. Muzikant Vašek Noid Bárta (36) definitivně přišel o manželku Gabrielu…

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí tu podíl v jedničce na trhu

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí…

Americká letecká společnost American Airlines Group koupí podíl v největších čínských…

 

iSport.cz

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče, sudí ukončil zápas

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče,…

Přípravné fotbalové utkání v Paříži mezi africkými rivaly Senegalem a Pobřežím slonoviny zůstalo v pondělí…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž al-Arab, nejslavnějším hotelu Dubaje

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž…

Hotel Burdž al-Arab patří nejenom k nejluxusnějším hotelům světa, ale stal se i ikonou překotně se rozvíjející…

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou zlatou minci, má cenu 112 milionů korun

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou…

Jednu z největších a nevzácnějších zlatých mincí světa, které se říká „Big Maple Leaf“, ukradli v pondělí…