Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi a Porsche se hádají o platformy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Automobilky Audi a Porsche sice v minulosti již mnohokrát předvedly, že si umí vyjít vstříc, ale tentokrát nemohou najít společnou řeč.

Důvodem sváru dvojice značek, patřících pod křídla koncernu Volkswagen, jsou údajně neshody ohledně využití platformy MSB (Modularer Standardantrieb-Baukasten). Ta představuje konvenční platformou s motorem vpředu a pohonem zadních kol s možností verze s pohonem všech kol, za jejímž vývojem stojí Porsche.

Původně se s touto platformou počítalo pro novou generaci Porsche Panamera, Bentley Continental GT a také řadu modelů značky Audi v čele s vlajkovou lodí v podobě limuzíny A8. Podle nejnovějších informací, které zveřejnil Automobile Magazine, ale v Ingolstadtu právě o tuto platformu příliš nestojí.

Platforma MSB mohla být použita pro příští generace modelových řad A6, A7 a A8 a rovněž pro crossovery a SUV řad Q5, Q6, Q7 a Q8. V Audi se ovšem hodlají vydat vlastní cestou a použít i pro své velké sedany, liftbacky a kombíky svou platformu MLB Evo, kterou vyvíjejí pro všechna velká koncernová SUV a crossovery.

To se příliš nelíbí Porsche, protože podle jejich zástupců má tato platforma ve srovnání s MSB řadu konstrukčních i rozměrových omezení a nenabízí dostatečnou proměnlivost pro elektronickou architekturu a montáž nejrůznějších pohonných jednotek. V případě použití MSB pro širší řadu modelů pak Porsche vyzdvihuje její variabilitu spolu s racionalizací výroby a montáže, díky čemuž tato platforma může koncernu ušetřit významné finance.

Další nepříjemnou řevnivost mezi automobilkami Porsche a Audi má na svědomí rozhodnutí o vývoji platformy pro budoucí sportovní a supersportovní vozy, které má na svědomí vedení koncernu Volkswagen. Kromě Audi se právě toto nelíbí ani Lamborghini.

Tato nová platforma od Porsche má být základem pro nástupce Lamborghini Huracán, jehož uvedení je plánováno na rok 2021 a také další generaci Audi R8, jejíž premiéra má proběhnout v roce 2022. Italové se údajně tomuto kroku hodlají bránit vlastním vývojem a chtějí si navrhnout vlastní platformu z uhlíkových vláken.

Neshody mezi výše zmíněnými značkami, pak dělají těžkou hlavu vedení koncernu, protože Audi a Porsche spolu stále více soupeří, což se ve výsledku nepříjemně odráží i v nákladech na vývoj a výrobu. Ty se přitom v případě spolupráce a rozdělení jednotlivých úkolů mohou naopak snižovat.

Cílem Volkswagenu je tedy zastavení soupeření v oblasti techniky, kterou konečný zákazník v podstatě ani nevidí a naopak nastartování další snahy o co největší odlišnosti mezi modely těchto značek z pohledu designu, provedení interiéru, nastavení jízdních výkonů a vlastností a samozřejmě dosažení co největšího rozdílu v dojmu, jímž vozy Audi a Porsche působí na své okolí i své majitele.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
24. 7. 2014 12:02
Re: Lamborghini
Jde mi především o ujasnění si terminologie.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2014 15:18
Re: Lamborghini
Mluvil si vo Renaultu, jen ať si ujasníme pojmy ;-)
23. 7. 2014 13:11
Re: Lamborghini
Cely vyvoj Huracanu probihal spolu s R8 v Neckarsulmu, samotne testovaci prototypy jezdily na NS s nemeckou RZ. Role Lamborghini spocivala jen ve vyslani nekolika svych zamestnancu do SRN, kteri meli predkladat navrhy, v cem by mel byt Huracan specificky, a v provadeni zaverecnich silnicnich testu.

V12 Aventadoru vyuziva technologie Audi (FSI, CoD), ciste italsky je tak maximalne blok motoru.
23. 7. 2014 12:16
Re: Lamborghini
Takový GM taky požírá nebo ten jenom normálně kupuje podíly? Jenom ať si ujasníme pojmy.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2014 10:11
Re: Lamborghini
Tak v požírání dalších značek teda určitě >:-[]