reklama


Audi R8: Manuální převodovku a vidlicový osmiválec zákazníci nechtěli

 

Nový supersport od Audi má výhradně dvouspojkovou převodovku a vidlicový desetiválec ve dvou výkonových verzích. Proč? O manuál a V8 nebyl zájem...

Ke sportovnímu autu přece patří tři pedály. Pro konzervativní automobilové nadšence je to jasná věc, jak vyždímat z vozu co nejvíce a do nějakého automatu by nešli ani zanic. Jenže moderní dvouspojkové skříně už přímo řazené převodovky předčí i v rychlosti řazení, proto jim dali u Audi přednost. Litujete toho? Šéf sportovní divize Quattro GmbH Heinz Hollerweger to vidí trochu jinak. Ani při vývoji auta, které nemá trhat prodejní rekordy, se totiž neobejdete bez marketingového průzkumu. A ten má dnes hlavní slovo...

A co zisky? Čtyři kruhy samozřejmě nechtějí prodělávat ani na pomyslné třešničce na dortu ve své nabídce, i když by její případné ztráty dokázal kompenzovat prodej masovějších modelů. Zákazníci však přímo řazené ústrojí nevyžadovali, poptávka po něm i ve staré dobré Evropě byla prakticky nulová. A pokud ho někdo nechce, nemá smysl jej pro pár (možná desítek) kupců nabízet, to je přece logické. Dvouspojka navíc předčí manuál při hrátkách na okruhu. „Musíte se podívat na časy,“ řekl podle Automobile Magazine šéf na autosalonu v Ženevě a dodal, že vůz s ručním řazením nezprostředkuje řidiči poutavější zážitek. Vážně?

Na druhou stranu se stačí podívat třeba do Maranella. S produkcí vzpínajícího se koníka se R8 srovnávala už v minulé generaci. Možná jste viděli docela vtipnou reklamu, jak se německý supersport, pochopitelně v rudé barvě, projíždí po domově Ferrari a místní patrioti nad ním ohrnují nos. Jenže proslulá automobilka byla průkopníkem polosamočinných převodovek ve formuli 1 (1989) a do sériové produkce je uvedla o osm let později v modelu F355 F1. A dnes si ferrari s chromovanou pákou a odkrytou kulisou řazení vůbec nekoupíte...

Zajímavé je to, že v případě nové R8 jde Audi trochu proti proudu downsizingu a vyškrtlo vidlicový osmiválec. „Nemáme zájem ho vyrábět,“ řekl Hollerweger. Poptávka po kultovní V10 původem od Lamborghini totiž podle něj překonala už v „jedničce“ veškerá očekávání. V8 prostě nebyl tak populární. Novinka je tedy poháněna výhradně větším atmosférickým agregátem FSI objemu 5,2 l s výkony 397 a 449 kW ve verzi Plus. Do kusové produkce zamíří konečně i e-tron se dvěma elektromotory o celkovém výkonu 340 kW, lithium-iontovými bateriemi ve tvaru T a dojezdem 450 km.

První generace R8 vybavená přímo řazenou převodovkou a vidlicovým osmiválcem se tak již dnes stává docela vzácnou záležitostí. Kdo ví, třeba bude mít za dvě dekády i odpovídající hodnotu. U novinky se podle technického ředitele projektu R8 Rolanda Schaly možná dočkáme základního modelu s motorem V6/298 kW a plug-in hybridu. Pro rok 2017 se spekuluje i o čtyř-, respektive pětilitrových turbodieselech s osmi a deseti válci, ale souhlas od nejvyšších mužů Audi ve všech případech dosud chybí.

JAKE.AUTO.CZ: Audi R8 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: AutomobileMag, WorldCarFans
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku

Koncept Audi Avus Quattro připomínal předválečné…

Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok... Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok...

Na českých silnicích jsem vyzkoušel dvě nejlepší auta od…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama