Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec šestiválce Audi 2,7 TDI

Diskuze (265)
Pozice základního šestiválce se v modelech Audi ujme 3,0 TDI o výkonu 150 kW.

U Audi se rozhodli po šesti letech ukončit výrobu šestiválce 2,7 TDI. Dnes ho již nenajdeme v nabídce dieselových motorů u modelu A6, řada A5 se ho vzdá při faceliftu, který bude představen na frankfurtském autosalonu, a stejný osud postihne při faceliftu spojení A4 2,7 TDI – nejspíš příští rok na jaře.

Ve všech jmenovaných modelech zaujme místo tohoto agregátu podladěný třílitr – 3,0 TDI s parametry 150 kW a 400 Nm.

Změna je to ale nejspíš dočasná. Je zřejmě jen otázkou času, kdy Audi v tomto výkonovém spektru nasadí špičkový čtyřválec. Tento trend nastolil Mercedes s motorem 250 CDI (150 kW, 500 Nm), BMW bude od podzimu prodávat dvoulitr 25d (160 kW, 450 Nm).

Motor 2,7 TDI plnil od roku 2005 úlohu základního šestiválcového turbodieselu a také nejsilnější vznětové motorizace vyráběné s pohonem předních kol. V modelech A4 a A6 nahradil šestiválec 2,5 TDI, do limuzíny A8 ani do žádného z Volkswagenů se 2,7litr na rozdíl od předchůdce nedodával.

Při příchodu na trh se mohl šestiválec osazený vstřikováním common-rail pochlubit 132 kW a 380 Nm, od roku 2008 do současnosti dosahuje 140 kW a 400 Nm.

Diskuze (265)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2011 19:48
Re: Kylie a 2,7 TDI
Já tedy "na doma" (velké lahve) také skoro VÝHRADNĚ BEZ bublinek (nejvíc asi Vittel - s příchutěmi :-) v česku se bohužel NEprodávají.. 8-s), ale "někde" (v kavárnách) si dávám nejvíc asi právě Perrier ;-)
Já zase pracuji v oboru kde "konkrétno" je zatím "v nedohledu" (narážím na nedávno zveřejněné statistiky, kdy 70% (!) ekonomických prognóz bylo v posledních letech MYLNÝCH) - myslím že PŘED námi už jsou i meteorologové :-)
PS: No a když "se splete" ekonom(ka), tak to může stát (od dost) VÍCe než 100 tisíc :-)
Tak tohle opravdu NEbylo moc "o autech", ale snad to NEvadí...
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2011 19:19
Re: Kylie a 2,7 TDI
Jasně že MÁM (tedy většinou ;-) ) - myslím PRAVDU, snad jste myslel totéž :-)
ad "sofistikovaný návod":
a) podle nálady se sice také rozhoduji (ale NE o motorech, i když vlastně.. ;-)
(pardon, to byl "soukromý" vtípek - prostě V TOMTO případě jsem pro rozhodování používala "mozeček" - NE momentální náladu! :-!
b) podle čeho a proč jsem to "rozhodla" (vidím to) právě takto, jsem VYSVĚTLILA, ale nedáte-li jinak, ZOPAKUJI to.
ad "váš druhý odstavec"
a) mně osobně je to také jedno (a JÁ raději pro stejný výkon V6 než R4)
b) definujte "VÝZNAMNÝ" rozdíl
(V6 3.0 TDi 150 kW, který PŘÍŠTÍ rok dorazí bude proti dvou (případně "2 + něco") litrové konkurenci slabší o 10 kW a 100 Nm - to už JE nebo NENí "významné"?
c) takže chápu-li to dobře, i když jste prozatím na opakovaný dotaz NEodpověděl - před (6-7mi?) lety byste TAKÉ dal přednost V6 (navíc chválenému pro svůj mimořádně kultivovaný chod a příjemý zvuk) před "nabušeným" R4 - při stejném výkonu 155 kW. Pro zjednodušení (u vás to hraje roli možná více než si myslíte), představte si že jsou oba od stejného výrobce ;-)
ad "všimni si BMW 3" - tady sice docházíte k docela logickému závěru, ALE se špatnými vstupními daty.
Zatímco aktuální audi A4 (nebo třeba Citroën C5) jsou cca někde v půli svého života, BMW3 právě končí = a PROTO tam (pochopitelně) už nechali starý motor - nový dvoulitr 325d má 150 kW (v některých jiných modelech 160 kW)...
... a tady jsme u té PODSTATY PROČ jsem "si dovolila" podivovat se na plánovaným krokem audi, které pro PŘÍŠTÍ rok plánuje pro cca stejný (resp. dokonce menší - a menší bude mít i točivý moment) výkon plánuje "jen" podladěný V6 3.0 - který jak říkáte "tam může vydržet do roku 2014" (tj.- jde OPRAVDU vzhledem k současné konkurenci v prémii i mainstreamu - o "nezvyklý" krok, ale hlavně DOČASNÝ krok - na maximálně 2 roky? A to jak dle autora článka, tak dle vás.
... a tím se dostáváme na začátek a to co jsem řekla/čemu jsem se divila já:
Se současným Bi-TDi asi "něco není v pořádku", neb jednak je výkonově cca "o generaci pozadu" od soupeřů a "druhak" - VELMi pravděpodobně vw-audi (třeba za ty dva roky) příjde se svou variantou motorů 25d (160 kW), 250CDi ("jen" 150 kW, ale 500 Nm :yes:), 2.2 HDi (150 kW/450 Nm) atd... Prostě tohle "V6 3.0 TDi" je pro tento výkon jen DOČASNÉ/přechodné řešení ... (zřejmě) než příjde "normální" (konkurenci) odpovídající (konkurenceschopná) náhrada. Aneb DNES konkurence nabízí V6 3.0 cca od 180 kW do 245 kW - tolik bude mít V6 Bi-CDi - PROTO je připravovaná V6 motorizace audi o výkonu konkurenčních 4válců TAK "překvapivá" ... a já si dovolila na to upozornit.
(a jak jsem již napsala whiteovi, až ten R4 Bi-TDi příjde a bude mít třeba 165-170 kW, tak schválně jestli budete mít stále STEJNÝ pohled na věc - nebo se dozvwím že ten 150ti kWový 2.2 HDi je "nic moc" a "zastaralý" a že "inženýři od Citroën by měli přidat" atd., neb ten od vw-audi asi OPRAVDU bude lepší ;-)
PS: Ach a ještě ty "motory podle momentální nálady" :-)
Pro audi A4 bych NEpoužila 1.6 TDi 77 kW a RADĚJi "podladěný" 2.0 TDi 88 kW. Proč? Neb (nejdříve řeknu, že tahle "ultraslabá motorizace do vozu střední třídy DLE MNE skoro NEpatří - já bych jako základ použila "normální" současný 2.0 diesel, tedy výkon 100 - sto+něco kW. jezdila jsem s ním a i ten mi přišel "nic moc", ale jako ZÁKLADNí motor samozřejmě ANO. Těch 88, nebo 82 v C5 - abyste si nemyslel že tohle je "jen o audi" - mi příjde už PŘÍLIŠ málo ... byť to prý "jezdí NE zas tak špatně" - nevím/NEzkoušela jsem) mezi 77 kW a 88 kW je docela ROZDÍL (a nejen v % ;-) ). Je to totéž jako v "normálnějších" výkonech (pro vůz střední třídy) třeba 132 a 150 kW - to prostě už CÍTÍTE. Tak to je JEDEN důvod a druhým je nutnost "nové" zástavby dalšího motoru (kdyby se používal 1.6 TDi) - takhle to je prostě "jednodušší" (= levnější) + navíc ten docela už "výrazný" rozdíl ve výkonu = není co řešit (rozhodli to "optimálně"/správně = já bych to udělala STEJNĚ :-)
V případě Citroën C5 je to ale TAKÉ "správně", neb ten má na jednu stranu "jen" o 5 kW víc (než 1.6 audi), ale současně je použit pro DVĚ různé motorizace, tedy "normální" 1.6 HDi a pro "ekologicko-ekonomickou" variantu (ach, ta PSEUDOEKOLOGIE - zdravím whita l. :-) ) e-HDi = tady se ručička váhy rozhodování už přesunula ve prospěch zástavby dalšího motoru, než trochu "podladit" dvoulitr.
Howgh :-)
Avatar - Ham.
19. 9. 2011 20:37
Re: Kylie a 2,7 TDI
A nemáš?
Podladěný dvoulitr nevadí, podladěný třílitr vadí. Chtělo by to nějaký sofistikovaný návod kdy vadí a kdy nevadí. Nebo o tom rozhoduješ ty podle momentální nálady?
Prostě výkonová řada je pokrytá a zda dvou nebo třílitrem je mi lhostejné a myslím, že zákazníkům také, resp. dokud to může být víceválec tak jej upřednostním a nejen u audi ale i kdekoliv jinde. Jiná věc by byla v okamžiku kdy ten menší objem nebo méněválec převýší výkon víceválce/většího objemu, pokud je ten rozdíl významný tak i víceválec by neobstál, ale o to zde nejde.
A k tvému neustálému divení proč VW neladí 2.0 výše než 130kW nebo kolik to dnes je. S prominutím každý blbec umí naladit 2.0 i s jedním turbem na 150-170 kW včetně euro 5. Problém ale je naladit tento výkon a být připraven na euro 6 a to může být nebo si myslím, že je hlavní důvod proč se nehrnou na vyšší výkon a připravují již variantu na tuto podmínku. Takže ten podladěný třílitr může vydržet klidně do 2014 a musím říci, že mě to nijak neruší, naopak. S výkonem těchto čtyřválců roste jejich „tvrdost“ běhu a to není zrovna vítaná změna. 200CDI je sametovější (jakkoliv sametovost ve spojení s naftou je trochu násilné slovo) než 220CDI a ten zase sametovější než 250CDI, totéž platí pro 105 a 130 kW u TDI a úplně stejně je to třeba s 316 318, 320d. Btw. všimni si, že BMW u střední třídy řeší 150kW také podladěným šestiválcem a čtyřválec má jen v nové pětce (asi se jim jej podařilo lépe odhlučnit což v trojce by mohl být problém) a nikoho to neruší a dvoulitr na 150kW použijí až s novou generací trojky, takže nejde o to, zda mají či nemají motor ale zda mají nebo nemají připravenou zástavbu do auta a to včetně těch bandasek na močovinu jejich příslušenství, jiného tvaru katalizátorů scr nebo jak se označují a dalšího příslušenství, přičemž nikdo nebude dělat zástavbu bez plnění euro 6 když do ní zbývají necelé 2 roky.
19. 9. 2011 20:32
Re: Kylie a 2,7 TDI
Já perlivé vody prakticky nekonzumuji. ;-)

Co se W8 týče, prodával se snad jen v Passatu a tam by se klasická V8 nejspíš nevešla. A v nové generaci nebyl, protože se do ní nevešel. Změnilo se uložení motoru, protože B5.5 používal Torsen, B6 používal Haldex. Sice o něj nebyl zájem, ale asi to nebyl zásadní problém.

PoC je běžný inženýrský postup. Aerodynamické modely člověk také může považovat za PoC. Do budoucna budou počítačové simulace hrát stále větší a větší roli. Vzhledem k rozvoji prototypovacích technologií prototypování nezmizí. Naopak se zdá, že vývoj směřuje právě k usnadnění časného prototypování - snížení nákladů, zvýšení rychlosti.

Je to jen záležitost firmy, jaké vývojové postupy používá. Ve volném čase se zabývám obráběním a prototypuji často. Jsou charakteristiky, které mi simulace nedokáže osvětlit. A splést se na finálním produktu mě může snadno stát 100 tisíc jen v materiálech. Na levnějších materiálech si vyzkouším v praxi výrobu, jestli vůbec dokáži danou součást vyrobit zvoleným postupem, jestli jsem vhodně zvolil vůle a praktické vlastnosti výrobku. Počítač je pro mě nenahraditelný v zátěžových testech.
Avatar - white label
19. 9. 2011 12:58
Re: Kylie a 2,7 TDI
Perrier je zřejmě nejlepší ("komerční") perlivá voda vůbec...