Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka PSA v pololetí zdvojnásobila zisk na nový rekord

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
PSA patří mezi podniky, na které měl v minulých letech největší dopad pokles poptávky po automobilech v Evropě. Firma před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby obnovila ziskovost a snížila závislost na evropském trhu.

Francouzská automobilka PSA Group, která zahrnuje značky Peugeot a Citroën, v prvním pololetí více než zdvojnásobila čistý zisk na rekordních 1,21 miliardy eur (téměř 33 miliard Kč).

Společnost PSA těžila z růstu produktivity a z oživování poptávky na evropském automobilovém trhu. Její celkové tržby nicméně klesly o téměř procento na 27,8 miliardy eur.

Pololetní zisk výrazně překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 796 milionů eur. "Je to velmi silný výsledek," uvedl analytik Arndt Ellinghorst ze společnosti Evercore ISI. "(Generální ředitel PSA Carlos) Tavares dělá pokroky v transformaci podniku," dodal. Cena akcií PSA po zveřejnění výsledků prudce stoupla.

Automobilka v pololetí dodala zákazníkům 1,54 milionu vozů, což představuje meziroční pokles o 0,2 procenta. Oživení poptávky v Evropě téměř zcela vykompenzovalo pokles prodeje v Číně, jižní Asii, Rusku, na Blízkém východě a v Africe.

Předloni se automobilka dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. Akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur, v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 15:16
Re: Na PSA si cením,
To je o VW celkem známá věc = viz srovnání s Toyotou v efektivitě [odkaz]
29. 7. 2016 15:03
Re: Na PSA si cením,
ovsem pri mene nez tretinove produkci
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 14:06
Re: Na PSA si cením,
Zisk je přesně na polovině koncernu VW = což neni skvělý ale nejspíš to ani neodpovídá představě většiny o stavu koncernu PSA ;-)
29. 7. 2016 14:03
Na PSA si cením,
že na problémy reagovala rozsáhlou modelovou obnovou a nešli Marchioneho cestou neustálých škrtů a oddalování.