29.9. 2016 Jan Mička Jan Mička

Hyundai i30 naživo: Kvalitní auto, překvapení se však nekoná

Hyundai i30 naživo: Kvalitní auto, překvapení se však nekoná
 

Hlavním tahákem pařížského stánku automobilky Hyundai je nová generace modelu i30. Vůz jsme poprvé pořádně prozkoumali, příliš vzrušení se ale nedostavilo.

Hyundai poslal do světa první informace o nové generaci modelu i30 už na začátku září, na první osobní seznámení ale došlo až v rámci pařížského autosalonu. Vůz je zde největší hvězdou korejské značky, pravdou ale zůstává, že kdyby se nejednalo o tak důležitý model, pravděpodobně jej přehlédnu. Všichni víme, že je v dnešní době design karoserie snad ještě důležitější než užitná hodnota, přičemž právě tvary jsou z mého pohledu asi největším zklamáním.

Když Hyundai zveřejnil vůbec první fotky nové i30, tehdy se jednalo pouze o boční siluetu, příď a záď, přirovnal jsem ji k BMW. Po prvním setkání naživo se ale můj názor dost změnil. Zejména přední světla mi nejvíce připomínají první generaci, absence fluidních linek vůz v rámci segmentu poslala někam doprostřed startovního pole, a když jsem viděl tvar zadního sloupku, vybavil se mi Fiat Tipo nebo Peugeot 308. Přitom zadní lampy vůbec nevypadají zle, stejně jako opticky kratší páté dveře, celek je ale trochu neslaný a nemastný. Je to škoda, pokud uvážíme, že Hyundai design umí – příkladem je například SUV Tucson…

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFORMACE >>

Jestli mi dokáže u korejských vozů něco opravdu vyrazit dech, jsou to v dnešní době stále ještě dost rozšířené šedé plasty. Nemám je rád. Jeden z vystavených exemplářů se jim bohužel nevyhnul a tím si podryl snahu o estetický zážitek. Přitom samotná přístrojová deska rozhodně nevypadá zle! Libí se mi široký plovoucí displej infotainmentu, do rukou perfektně padnoucí volant a přehledný přístrojový štít, jenom z toho tak nějak nemám radost.

Velký důraz byl kladen na kvalitu materiálů – jedná se standard značky s měkčenými plasty na dveřích a v horní části přístrojové desky, cokoliv pod úrovní středových výdechů ventilace je ale tvrdé jako kámen. S malým plastovým dílem mezi samotnými výdechy (jeho součástí je tlačítko výstražných světel) si také mohli ve výrobě více pohrát – vypadá totiž, jako by si jej Korejci vypůjčili z úplně jiného auta. Co se mi ale naopak hodně líbí, je rozměrná schránka před řadicí pákou, případně voličem automatu. Schováte tam peněženku, telefon, klíče, nebo klidně i pečené kuře.

Už minulá generace modelu i30 na tom nebyla špatně s posazem za volantem a vnitřním prostorem, přičemž tohoto standardu se drží i novinka. Vpředu se sedí královsky, delší sedáky velmi dobře podepírají stehna a v loktech i nad hlavou je místa dostatek. Trochu horší už je to ale vzadu - chybějící centimetry nad hlavou měla u konkrétního exempláře na svědomí přítomnost velkého prosklení, s prostorem před koleny to zase bylo podobné jako v novém Riu. Za sebe se s trochou snažení sednu, koleny už se ale dotýkám zadní části předního opěradla.

Poslední zastávkou je zavazadlový prostor. Základní objem činí 395 litrů, sklopením zadních opěradel dostanete 1301 litrů, pod bytelnou podlážkou najdete plnohodnotnou rezervu, a překvapivě lehké páté dveře uzvedne snad i mimino. Uvidíme, s čím dorazí verze kombi, která je po vzoru předchozích generací taktéž v plánu.

Hyundai i30 – technická data nabízených motorů
Motor1.4 MPI1.0 T-GDI1.4 T-GDI1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]136899813531582158215821582
Válce/ventily4/43/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]73/600088/6000103/600070/400081/4000100/4000100/4000
Točivý moment [N.m/min]134/4000171/1500-4000242/1500280/1500-2000280/1500-2500280/1500-3000300/1750-2500
Převodovka6M6M6M (7DS)6M6M (7DS)6M7DS
Spolupracujeme s TipCars.com
Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie Moravskoslezské horské dráhy míří do Indonésie

Společnost Huisman ze Sviadnova na Frýdecko-Místecku…

Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 naživo: Kvalitní auto,…













Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět, tato ho považuje za noční můru, říká přední britská ekonomka

Předchozí generace měla pocit, že jí patří svět,…

Britská ekonomka Noreena Hertzová je zázračné dítě. Univerzitu dokončila v 19, o čtyři roky později už radila…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…