reklama


29.9. 2016 Jan Mička Jan Mička

Hyundai i30 naživo: Kvalitní auto, překvapení se však nekoná

Hyundai i30 naživo: Kvalitní auto, překvapení se však nekoná
 

Hlavním tahákem pařížského stánku automobilky Hyundai je nová generace modelu i30. Vůz jsme poprvé pořádně prozkoumali, příliš vzrušení se ale nedostavilo.

Hyundai poslal do světa první informace o nové generaci modelu i30 už na začátku září, na první osobní seznámení ale došlo až v rámci pařížského autosalonu. Vůz je zde největší hvězdou korejské značky, pravdou ale zůstává, že kdyby se nejednalo o tak důležitý model, pravděpodobně jej přehlédnu. Všichni víme, že je v dnešní době design karoserie snad ještě důležitější než užitná hodnota, přičemž právě tvary jsou z mého pohledu asi největším zklamáním.

Když Hyundai zveřejnil vůbec první fotky nové i30, tehdy se jednalo pouze o boční siluetu, příď a záď, přirovnal jsem ji k BMW. Po prvním setkání naživo se ale můj názor dost změnil. Zejména přední světla mi nejvíce připomínají první generaci, absence fluidních linek vůz v rámci segmentu poslala někam doprostřed startovního pole, a když jsem viděl tvar zadního sloupku, vybavil se mi Fiat Tipo nebo Peugeot 308. Přitom zadní lampy vůbec nevypadají zle, stejně jako opticky kratší páté dveře, celek je ale trochu neslaný a nemastný. Je to škoda, pokud uvážíme, že Hyundai design umí – příkladem je například SUV Tucson…

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFORMACE >>

Jestli mi dokáže u korejských vozů něco opravdu vyrazit dech, jsou to v dnešní době stále ještě dost rozšířené šedé plasty. Nemám je rád. Jeden z vystavených exemplářů se jim bohužel nevyhnul a tím si podryl snahu o estetický zážitek. Přitom samotná přístrojová deska rozhodně nevypadá zle! Libí se mi široký plovoucí displej infotainmentu, do rukou perfektně padnoucí volant a přehledný přístrojový štít, jenom z toho tak nějak nemám radost.

Velký důraz byl kladen na kvalitu materiálů – jedná se standard značky s měkčenými plasty na dveřích a v horní části přístrojové desky, cokoliv pod úrovní středových výdechů ventilace je ale tvrdé jako kámen. S malým plastovým dílem mezi samotnými výdechy (jeho součástí je tlačítko výstražných světel) si také mohli ve výrobě více pohrát – vypadá totiž, jako by si jej Korejci vypůjčili z úplně jiného auta. Co se mi ale naopak hodně líbí, je rozměrná schránka před řadicí pákou, případně voličem automatu. Schováte tam peněženku, telefon, klíče, nebo klidně i pečené kuře.

Už minulá generace modelu i30 na tom nebyla špatně s posazem za volantem a vnitřním prostorem, přičemž tohoto standardu se drží i novinka. Vpředu se sedí královsky, delší sedáky velmi dobře podepírají stehna a v loktech i nad hlavou je místa dostatek. Trochu horší už je to ale vzadu - chybějící centimetry nad hlavou měla u konkrétního exempláře na svědomí přítomnost velkého prosklení, s prostorem před koleny to zase bylo podobné jako v novém Riu. Za sebe se s trochou snažení sednu, koleny už se ale dotýkám zadní části předního opěradla.

Poslední zastávkou je zavazadlový prostor. Základní objem činí 395 litrů, sklopením zadních opěradel dostanete 1301 litrů, pod bytelnou podlážkou najdete plnohodnotnou rezervu, a překvapivě lehké páté dveře uzvedne snad i mimino. Uvidíme, s čím dorazí verze kombi, která je po vzoru předchozích generací taktéž v plánu.

Hyundai i30 – technická data nabízených motorů
Motor1.4 MPI1.0 T-GDI1.4 T-GDI1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]136899813531582158215821582
Válce/ventily4/43/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]73/600088/6000103/600070/400081/4000100/4000100/4000
Točivý moment [N.m/min]134/4000171/1500-4000242/1500280/1500-2000280/1500-2500280/1500-3000300/1750-2500
Převodovka6M6M6M (7DS)6M6M (7DS)6M7DS
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 naživo: Kvalitní auto,…



reklama






reklama




Blesk.cz

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé prosili o záchranu marně

„Pomozte, umíráme tu.“ Lavina zavalila hotel, lidé…

Z hotelu zavaleného po středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii se podařilo vyprostit těla prvních čtyř…

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

 

iSport.cz

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama