Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon v Kantonu 2018: Prohlédněte si Kodiaq GT, Corollu a další novinky ve velké galerii

David Bureš
Diskuze (2)
Zatímco v Evropě o autosalony klesá zájem, v Číně jsou nadále populární. Dokazují to i novinky na letošní autoshow v Kantonu.

Pozornost automobilového světa se v posledních letech stále více upírá na Čínu. A je to logické, je to dnes největší automobilový trh na světě, který je po novinkách stále hladový, a tak se zdá, že se růst prodejů jen tak nezastaví. I proto jsou tamější automobilové výstavy pro výrobce stále důležitější. Je to patrné i na právě probíhajícím autosalonu v Kantonu.

Guangzhou International Automobile Exhibition se letos koná teprve pošestnácté, je tak mnohem mladší než osvědčené automobilové veletrhy v Paříži nebo Frankfurtu nad Mohanem, přesto se rozhodně nejedná o výstavu domácích značek. V Kantonu (Guangzhou) nechybí ani mnohé globálně zastoupené automobilky, které se navíc v mnoha případech chlubí zajímavými novinkami, ve většině případů však přizpůsobené tamějšímu trhu. Pojďme si je představit:

Pro našince je jistě zajímavá přítomnost značky Škoda, která v Kantonu vystavuje nový Kodiaq GT. Nová karosářská verze populárního SUV je zatím určena výhradně pro čínský trh, kde má sloužit jako nová vlajková loď značky, v Evropě se pro ni nenašla dostatečná výrobní kapacita. Proti výchozímu sedmimístnému SUV se toto SUV kupé liší nejen sportovnější siluetou karoserie, ale také odlišně řešenou přídí. Nabídka motorů odpovídá cílovému trhu, k dispozici bude výhradně benzinový čtyřválec 2.0 TSI, ve verzích se 137 kW a 162 kW.

V Kantonu nechybí ani další zástupci koncernu VW Group, včetně mateřského Volkswagenu. Také ten vsadil na SUV, konkrétně hned na čtyři novinky. V prvním případě jde o nás již známý model T-Roc, který se však v nejlidnatější zemi světa bude prodávat v prodloužené formě, s rozvorem nataženým o 85 mm. Tharu pak vlastně také známe, jedná se o 4.453 mm dlouhého bratra Škody Karoq a Seatu Ateca. Tayron je zase sériová verze na jaře představeného konceptu Advanced Mid-Size SUV, jedná se tedy o 4.589 mm velké SUV. Čínským zákazníkům se pak v Kantonu představuje i malý T-Cross.

Z koncernových novinek zmiňme i tu od Audi. Jedná se o novou generaci Audi A6L, tedy A6 pro čínský trh, která je proti té evropské prodloužená o 120 mm. Výsledkem je délka 5.038 mm a rozvor 3.024 mm, který je tedy delší než u základní A8. Nabídka motorů zahrnuje benzinový dvoulitrový čtyřválec (140 kW a 165 kW) a třílitrový šestiválec (250 kW), oba kombinované s mildhybridním systémem s 48V sítí.

S prodlouženým modelem pro čínské zákazníky se vytáhl rovněž Peugeot, jehož 508L je s délkou 4.856 mm o rovných 100 mm delší než u nás známý fastback. Rozvor se natáhl o 55 mm na 2.848 mm. Písmeno L v názvu automobilu přitom podle Peugeotu neznamená jen Long (anglicky dlouhý), ale také Luxury (luxus) a Latest Technology (moderní technika).

Důležitou premiérou i z globálního hlediska je pak nová Toyota Corolla sedan. Ta vznikla ve dvou verzích lišících se svých vzhledem, jedna se bude prodávat v Americe, druhá v Evropě, zatímco Čína dostane obě. „Evropská“ se bude prodávat jako Corolla, výrazněji tvarovaná „americká“ jako Levin. Kompaktní sedan využívající modulární platformu je dlouhý 4.640 mm, rozvor činí 2.700 mm.

Čínští zákazníci si mohou prohlédnout také novou generaci sedanu Nissan Altima, poprvé představenou na jarním autosalonu v New Yorku. Hlavní specialitou auta využívajícího alianční platformu CMF je přeplňovaný dvoulitr s variabilním kompresním poměrem, první motor svého druhu. Čtyřválec 2.0 VC-Turbo díky změně kompresního poměru z 8:1 na 14:1 má kombinovat slušný výkon s nízkou spotřebou. Naladěn je na 182 kW a 370 N.m.

Zajímavé novinky najdeme také na stánku Chevroletu. Koncept FNR-CarryAll je pět metrů dlouhé, drsně se tvářící SUV s rozvorem 2.867 mm, které má naznačovat budoucí směřování designu značky. Tvary jsou ale povědomé, je to vlastně nový Chevrolet Blazer, koncept tak spíše naznačuje, že tahle novinka by mohla zamířit i do nejlidnatější země světa. Zaujme i prezentovaný sportovní sedan Monza RS nebo Malibu XL s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 177 kW.

Silně zastoupeny jsou ale na kantonském autosalonu také samozřejmě domácí značky. Na luxusní vozy zaměřená značka Hongqi, pro níž nově pracuje bývalý šéfdesignér Rolls-Roycu Giles Taylor, se chlubí novým SUV HS7. Má obří masku se svislým červeným pruhem odkazujícím na logo firmy a v jeho útrobách pracuje přeplňovaný třílitr s 248 kW a 445 N.m z vlastního vývoje, kombinovaný s osmistupňovým automatem od Aisinu.

SUV BYD Tang zase debutuje v pětimístné variantě, která si však uchovává rozvor 2.820 mm na jaře představené sedmimístné verze. Auto mimo jiné zaujme jednoduše řešenou palubní deskou s 12,3palcovou obrazovkou multimediálního systému na vrchu středového panelu. Vedle konvenční varianty s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 150 kW je BYD Tang dostupný také jako plug-in hybrid, který tento čtyřválec kombinuje s dvěma elektromotory, jedním u každé nápravy.

Prémiová značka automobilky Great Wall Motor, Wey, pak představuje SUV-kupé P8 GT. Jestliže zepředu 4.790 mm dlouhé auto s rozvorem 2.950 mm zaujme výraznou přídí, z boku zklame podivně tvarovanou zadní partií. S ohledem na současnou čínskou módu je Wey P8 GT plug-in hybridem.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - praděda7
31. 1. 2019 18:18
Re: Čína je jen bublina
Vy budete jezdit v krabičkách z lepenky poháněné zkroucenou gumou.....já už tady nebudu..... ;-)
Avatar - rokyta.p
19. 11. 2018 05:08
Čína je jen bublina
To znamená že je Evropa napřed :-! Čína je stále motoristicky hladová. Ale až prokouknou časovanou životnost a plánovanou nadvýrobu i oni, zájem a sny o naleštěných neustále nových nádherách opadnou i tam >:D Jen přemýšlím, čím v té době budeme jezdit my :-|