Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nafta ještě není mrtvá. Mercedes-Benz bude mít dieselové plug-in hybridy

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Do Ženevy přivezl Daimler dva plug-in hybridy na základě tříd C a E, Zatím se jedná o předprodukční kusy, ale oba kombinují vznětové pohonné jednotky s elektromotorem.

Diesely jsou v současnosti na pranýři, velká města jim chtějí zakázat vjezd do center, a to i těm moderním. Auta jsou přece jen snadnější kořistí než lodě s obrovskými dvoudobými naftovými motory, ty přístavy potřebují. Trojcípá hvězda se ale přeplňovaných vznětových jednotek ve svých osobních vozech vzdát nechce, proto se rozhodla jako někteří jiní pro jejich kombinaci s elektromotory.

Plug-in hybridy na bázi tříd C a E dostaly převodovku 9G-Tronic spojenou se čtyřválcovým dieselem OM 654 1,95 l, který má hliníkový blok, ocelové písty a snížené vnitřní tření. Čtvrtá generace vstřikování common-rail pracuje při maximálním tlaku 2050 barů. K této technice se přidává 90kW elektromotor vyvinutý EM-Motive (společný podnik Daimleru a Bosche) se 440 N.m točivého momentu, který umožní až padesátikilometrový dojezd čistě na elektřinu. Maximální rychlost na tento druh pohonu je 140 km/h místo dřívější stotřicítky u hybridů z benzinovými motory, které Mercedes-Benz nabízí nejen ve třídě S už devět let.

Baterie, jejíž složení už není lithium-železo-fosfátové, ale lithium-nikl-mangan-kobaltové a buňky navýšily svou kapacitu z 22 na 37 Ah, je schopna uchovat 13,5 kWh energie a nový domácí wallbox ji dobije zpět na plnou kapacitu při 22 kW za dvě hodiny, tradiční elektrická zásuvka pak za sedm. Samozřejmě s konvenčním tankováním nafty, kterou tyto vozy pořád potřebují, se to nedá stále srovnat, ale pokrok tu je. Fyzická velikost baterie vyvinuté dceřinou společností Daimleru Deutsche Accumotive se přitom nezměnila. Celý systém by měl dávat 700 N.m od 1400 otáček.

Řidič při přesunu z místa na místo samozřejmě může vybrat různé režimy: kromě základního, kdy jsou k dispozici všechny funkce také elektrický E-Mode pro jízdu po městě, E-Save, ten chrání nabitou baterii pro pozdější použití, v neposlední řadě pak Charge dobíjející při jízdě. Nové hybridy dostanou i Eco Assist, který naučí jezdit úsporně, využívá navigační informace i data z jízdních pomocníků, radarů a kamer.

Se startem prodeje se počítá ještě letos v pozdním létě. Produkce se již připravuje a určitě nezůstane u dvou modelů, systém je modulární a dá se nainstalovat do různých řad s pohonem zadních kol. Daimler chystá také zmíněný dobíjecí wallbox ve specifikacích Advanced, ta má připojení na internet, respektive Twin, která obslouží dvě auta naráz. Budou rovněž k dispozici od léta, respektive poslední jmenovaný o něco později.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - CHerokee
6. 3. 2018 23:18
Re: kdys je to bavi
Mnoho do toho investovali, mají kvalitní diesely, tak se není co divit. Třeba za pár let už nebudou u kormila zelenorudé ekofašistické mozky a bude zase klid pro rozvoj evropského automobilového průmyslu bez hysterie.
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2018 21:52
Re: kdys je to bavi
A to teď kvůli pár levičáckým elitám na magistrátech, které možná někdy za 10 let zakážou nebo nezakážou plug-in diesel, přestaneme vyrábět diesely?
6. 3. 2018 18:41
Re: Takovej pokus o taxík..
Range však plug-in nebyl. S tím přišli myslím až loni (koncem roku).
6. 3. 2018 16:29
Re: Takovej pokus o taxík..
no prave tohle se stalo v Londyne, a jiz bylo avizovane ze se to zmeni a casem jim to zatrhnou a cokoliv kde bude diesel bude mit utrum, tedy i plug-in hybrid s dieselem

ukazalo se to na hynridnim Range roveru, ktery je hybridem jen na papire a realna uspora emisi je nula nula prd, pritom v Londyne se z toho stalo desne oblibene auto kvuli vyhodnejsim poplatkum za vjezd
6. 3. 2018 16:21
Re: kdys je to bavi
Po pravdě, kdyby to zvládli úspěšně prodávat 10 let, tak je to skvělý výsledek. Motory se předělávají každou chvíli. U nového návrhu se určitě počítá s delší životností, tedy s několika modernizacemi, ale bez úprav vydrží možná tři roky. A modernizace motorů jsou miliardová záležitost.

Na tomhle zase není tolik co k vývoji. Pokud jsou trochu kompetentní, je to jen modulární skládačka. Tak trochu co dům dal. Stejný systém můžou mít k zážehovým motorům. A deset let nejspíš ve výrobě ani nevydrží, nahradí ho něco novějšího.