Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 320d EfficientDynamics: 1600 km na jednu nádrž

Diskuze (42)
Britské zastoupení BMW provedlo zajímavý experiment. Sedan 320d EfficientDynamics vyslalo z Velké Británie do Mnichova s cílem zjistit skutečný dojezd nejúspornějšího provedení řady 3.

BMW 320d EfficientDynamics je nejúspornější variantou řady 3. Pohání jej dvoulitrový celohliníkový turbodiesel o výkonu 120 kW při 3500-4200 min-1, s maximem točivého momentu 360 Nm ležícím mezi 1750 a 3000 min-1.

Kombinovaná spotřeba této verze je jen 4,1 l/100 km. Za touto hodnotou stojí úprava naladění motoru (-10 kW a +10 Nm proti běžné 320d), delší stálý převod, vylepšená aerodynamika a pneumatiky Michelin EnergySaver. Mimo to má 320d EfficientDynamics také funkce standardně spojené s balíčkem EfficientDynamics, jako regenerativní brzdění, automatické vypínání motoru nebo odpojování elektrického posilovače řízení.

Britské zastoupení BMW vybralo tento model k testu maximálního dojezdu v reálném provozu. Vůz řízený britským novinářem Tomem Fordem, který mimo jiné moderuje pořad 5th Gear, vyrazil od vjezdu do tunelu pod kanálem La Manche, přes Remeš, Baden-Baden a Stuttgart do Mnichova k sídlu automobilky. Poté vyrazilo BMW zpět po stejné trase. Nafta v nádrži došla při zpáteční cestě ve francouzském Lille, což představuje dojezd 1621 km.

Tom Ford přitom nevyužíval extrémních způsobů šetření paliva, jako je sjíždění kopců na neutrál nebo záměrně pomalá jízda. Naopak dosažená průměrná rychlost 95 km/h odpovídá podmínkám běžného silničního provozu.

Průměrná spotřeba na vzdálenosti se shoduje s oficiální hodnotou pro kombinovaný cyklus – 4,1 l/100 km. Na jednotlivých úsecích se spotřeba pohybovala mezi 3,72 a 4,35 l/100 km. O průběhu cesty průběžně informoval facebookový profil magazínu InGear, který je přílohou Sunday Times a který byl partnerem této akce.

Podobné testy se mezi britskými médii těší velké oblibě. Dosud nepřekonaný rekord padl v roce 1992, kdy Audi 100 2,5 TDI pod dohledem Royal Automobile Club ujel po anglických a skotských silnicích na jedno natankování 2141 km.

Diskuze (42)
Avatar - bubucci
27. 5. 2010 23:31
Re: P607 2,2
Tak to já to mám asi nějaké pokažené...60l/420km lehká noha a 350km když se tomu sem tam šlápne... 8-s Jestli to nebude tím, že nemám 607 ;-)
27. 5. 2010 13:43
Re: P607 2,2
Hm, na 70l nadrz se toho najezdi...
27. 5. 2010 13:42
Re: Není možné
Kluci a neni podstatne, kam chce clovek dojet? Podle me to ma jeste porad vetsi vahu, nez spotrba... >:D , k cemu je ti super spotrba, kdyz se od cile budes vzdalovat >:D ?
27. 5. 2010 13:39
Re: nesmysl s jizdou na neutra!
Jj, taky jsem se zarazil, kterej * by jezdil z kopce na neutral a palil benzin, kdz muze s kvaltem jet zadarmo...
Avatar - Ji/Ri
27. 5. 2010 02:15
P607 2,2
Podle předpisů s lehkou nohou - na nádrž /70lt/ dojezd 1475km.... při normální jízdě cca. kolem 1100km...je dvadvojka benzin.... to mi přijde celkem rozumné a směle označím jako P607 Efficient Dynamics.... ;-)