BMW 320d EfficientDynamics: 1600 km na jednu nádrž
BMW 320d EfficientDynamics je nejúspornější variantou řady 3. Pohání jej dvoulitrový celohliníkový turbodiesel o výkonu 120 kW při 3500-4200 min-1, s maximem točivého momentu 360 Nm ležícím mezi 1750 a 3000 min-1.
Kombinovaná spotřeba této verze je jen 4,1 l/100 km. Za touto hodnotou stojí úprava naladění motoru (-10 kW a +10 Nm proti běžné 320d), delší stálý převod, vylepšená aerodynamika a pneumatiky Michelin EnergySaver. Mimo to má 320d EfficientDynamics také funkce standardně spojené s balíčkem EfficientDynamics, jako regenerativní brzdění, automatické vypínání motoru nebo odpojování elektrického posilovače řízení.
Britské zastoupení BMW vybralo tento model k testu maximálního dojezdu v reálném provozu. Vůz řízený britským novinářem Tomem Fordem, který mimo jiné moderuje pořad 5th Gear, vyrazil od vjezdu do tunelu pod kanálem La Manche, přes Remeš, Baden-Baden a Stuttgart do Mnichova k sídlu automobilky. Poté vyrazilo BMW zpět po stejné trase. Nafta v nádrži došla při zpáteční cestě ve francouzském Lille, což představuje dojezd 1621 km.
Tom Ford přitom nevyužíval extrémních způsobů šetření paliva, jako je sjíždění kopců na neutrál nebo záměrně pomalá jízda. Naopak dosažená průměrná rychlost 95 km/h odpovídá podmínkám běžného silničního provozu.
Průměrná spotřeba na vzdálenosti se shoduje s oficiální hodnotou pro kombinovaný cyklus – 4,1 l/100 km. Na jednotlivých úsecích se spotřeba pohybovala mezi 3,72 a 4,35 l/100 km. O průběhu cesty průběžně informoval facebookový profil magazínu InGear, který je přílohou Sunday Times a který byl partnerem této akce.
Podobné testy se mezi britskými médii těší velké oblibě. Dosud nepřekonaný rekord padl v roce 1992, kdy Audi 100 2,5 TDI pod dohledem Royal Automobile Club ujel po anglických a skotských silnicích na jedno natankování 2141 km.