Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 330e: Plug-in hybridní „trojka“

Tomáš Dusil
Diskuze (47)
Bavorská automobilka rozšiřuje portfolio své tradiční řady 3. K zážehovým a vznětovým verzím nově přidává hybridní variantu, kterou můžete nabíjet také ze zásuvky. K jejímu pohonu slouží kombinace elektromotoru a přeplňovaného zážehového čtyřválce.

Ekologicky smýšlející zákazníci BMW mohou od nynějška zvolit novinku 330e. Jak karoserií, tak i kabinou se jen v detailech odlišuje od zážehových či vznětových souputníků. Mnohem více změn se ale ukrývá pod povrchem. Základem je přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 135 kW. K němu se přidává elektromotor poskytující 65 kW. Jak známo, u hybridů není celkový výkon soustavy prostý součet výkonů dílčích pohonů. Ve výsledku tak BMW 330e nabízí 185 kW. Maximum točivého momentu činí 420 N.m. BMW uvádí kombinovanou spotřebu v hybridním režimu 1,9 až 2,1 litrů benzínu na 100 km.

Několik režimů

Řidič 330e bude moci při jízdě využívat hned několik jízdních režimů: Auto eDrive, Max eDrive a Save battery. Vše lze měnit za pomoci tlačítka na středovém panelu přístrojové desky. Co tedy jednotlivé módy obnášejí?

Auto eDrive lze považovat za jakýsi výchozí režim. Kombinuje pohon spalovacím a elektromotorem. Oba pracují v součinnosti podle okamžitých jízdních podmínek. Možná je tedy i jízda čistě na elektřinu. V takovém případě je nejvyšší rychlost omezena na 80 km/h.

Auto eDrive se aktivuje po každém nastartování motoru.

Druhým režimem je Max eDrive. V něm je vůz poháněn pouze elektromotorem, takže se uplatní v místech, kde jsou požadovány nulové emise. Normovaný dojez vozu na elektřinu je dle BMW až 40 km. Maximální rychlost činí v tomto případě 120 km/h.

Posledním módem je Save battery. Jak už název napovídá, smyslem je šetřit elektrickou energii. Vybírat lze ze dvou nastavení. Pokud stav napětí na akumulátoru klesne pod 50 procent (takzvaný State of charge), baterie začnou být z poloviny dobíjeny kromě rekuperace také spalovacím motorem. K tomu dojde v okamžiku, kdy stav napětí akumulátoru poklesne pod 50 procent. Jestliže je ovšem jejich kapacita více než poloviční, dojde k odpojení akumulátorů s cílem šetřit elektrickou energii na později. Třeba z důvodu plánovaného průjezdu městem s nulovou emisní zónou. Pokud řidič přesune volič převodovky do režimu „S“ (tedy sport), dojde k nastartování spalovacího motoru s cílem nabídnout maximální možnou jízdní dynamiku.

Jako každé BMW

Kromě výše uvedených režimů samozřejmě nechybí ani ty, které známe z jiných modelů bavorské značky. Zde patří režim Comfort, Sport a také Eco Pro. V tomto případě ale zohledňují rovněž činnost hybridního pohonu. V režimu Comfort (ten lze považovat za výchozí), je vždy zvolen kompromis mezi dynamikou a hospodárností. Naopak ve Sportu je, jak už název napovídá, požadavek na maximální dynamiku jízdy. Poslední je režim Eco Pro, v němž je snaha o co největší úsporu paliva.

Z pohledu uživatele jsou zajímavé také baterie nového BMW. Lze je dobíjet klasicky doma ze sítě 230V/50Hz nebo při jízdě. K tomu slouží systém pojmenovaný BMW 360° Electric. Pokud využijete nabíjecí soustavu BMW i Wallbox, pak budou baterie nabity za dvě hodiny a 15 minut a to díky dobíjecímu výkonu 3,7 kW. Vůz bude na českém trhu k mání od jara příštího roku.

BMW 330e - vybrané technické údaje
ParametrHodnota
Spalovací motorpřeplňovaný zážehový čtyřválec
Zdvihový objem [cm3]1997 cm3
Největší výkon [kW]135
Výkon elektromotoru [kW]65
Celkový výkon hybridní soustavy [kW]185
Celkový točivý moment hybridní soustavy [N.m]420
Normovaný dojezd na elektriku [km]40
Maximální rychlost na elektriku [km/h]120
Normovaný dojez v hybridním režimu [km]600
Kombinovaná spotřeba paliva v hybridním režimu [l/100 km]1,9 až 2,1
Kapacita akumulátoru [kWh]7,6

Tomáš Dusil
Diskuze (47)
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 13:26
Re: Smysl hybridu...
:-) :yes:
Ono, zda sa mi, ze by isli len sami proti sebe - proste chces VC, prihod "pětikilo" ;-)
A ano, klasicky pristrojovy stit ma ( hlavne u Audi ) stale svoje caro. Optimalny mi prijde v sucasnej A6/7/8, kde mas medzi otackomerom a tachometrom tiez TFT, na ktory si tiez mozes picnut navinu a aj to staci. ;-)
Avatar - fOE
9. 9. 2015 13:15
Re: Smysl hybridu...
Tak jak mam rad novinky a tak jak by mi VC nevadil v TT, kde dopomaha celku a skutecne to auto pak pusobi jedinnecne, tak mit po sve prave ruce display tak jako tak a k tomu VC mi prijde zbytecne. Mam rad pokud jde o budiky klasiku, tak me zajimalo jestli neni moznost ze by k nejvyssi navi audi VC vnutilo, coz by bylo skoda.
Urcite prolezu a urcite popisu. Ocekavani mam velike, precijen interiery audi jsou jiny level, to musim napsat ikdyz audi nijak zvlast nemusim, tu si proste audi jede svou vlastni ligu.
Avatar - AUDIRS6
9. 9. 2015 13:09
Re: Smysl hybridu...
Neviem, ale myslim ze ano.
Ale ked si zoberes priplatok za VC ( 500? € ) tak o co ide ? ;-)
kludne maj aj VC, nakonfiguruj si ho do standardneho zobrazenia a navinu si mozes pozerat na stredovom tablete. ;-)
Potom ked tam budes, tak ju prelez z kufra, cez interier az popod kapotu a podvozok a posli zive dojmy ! :yes:
9. 9. 2015 11:56
Re: cena???
NO
HYBRIDA SEBOU TAHÁ MOTÓÓR SAMOZŘEJMĚ, TO JE NANIC V DNEŠNÍ DOBĚ TESLA SUPERCHARGERŮ [odkaz] [odkaz] ;-)
Lepčí levnější rychlejší stabilnější a bezúdržbový TESLA MODEL 3 roku 2017 [odkaz] s čistýma baterkama samozřejmě ;)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - fOE
9. 9. 2015 11:38
Re: Smysl hybridu...
Tak tu uz se shodneme. Na A4 jsem hodne zvedav, jeste 10 dni. ;-)
Btw. bude moznost mit u A4 navigaci, tu nejvyssi, bez VC, tedy jen na hlavnim stredovem display?