7.9. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

BMW 330e: Plug-in hybridní „trojka“

 

Bavorská automobilka rozšiřuje portfolio své tradiční řady 3. K zážehovým a vznětovým verzím nově přidává hybridní variantu, kterou můžete nabíjet také ze zásuvky. K jejímu pohonu slouží kombinace elektromotoru a přeplňovaného zážehového čtyřválce.

Ekologicky smýšlející zákazníci BMW mohou od nynějška zvolit novinku 330e. Jak karoserií, tak i kabinou se jen v detailech odlišuje od zážehových či vznětových souputníků. Mnohem více změn se ale ukrývá pod povrchem. Základem je přeplňovaný zážehový čtyřválec o výkonu 135 kW. K němu se přidává elektromotor poskytující 65 kW. Jak známo, u hybridů není celkový výkon soustavy prostý součet výkonů dílčích pohonů. Ve výsledku tak BMW 330e nabízí 185 kW. Maximum točivého momentu činí 420 N.m. BMW uvádí kombinovanou spotřebu v hybridním režimu 1,9 až 2,1 litrů benzínu na 100 km.

Několik režimů

Řidič 330e bude moci při jízdě využívat hned několik jízdních režimů: Auto eDrive, Max eDrive a Save battery. Vše lze měnit za pomoci tlačítka na středovém panelu přístrojové desky. Co tedy jednotlivé módy obnášejí?

Auto eDrive lze považovat za jakýsi výchozí režim. Kombinuje pohon spalovacím a elektromotorem. Oba pracují v součinnosti podle okamžitých jízdních podmínek. Možná je tedy i jízda čistě na elektřinu. V takovém případě je nejvyšší rychlost omezena na 80 km/h. Auto eDrive se aktivuje po každém nastartování motoru.

Druhým režimem je Max eDrive. V něm je vůz poháněn pouze elektromotorem, takže se uplatní v místech, kde jsou požadovány nulové emise. Normovaný dojez vozu na elektřinu je dle BMW až 40 km. Maximální rychlost činí v tomto případě 120 km/h.

Posledním módem je Save battery. Jak už název napovídá, smyslem je šetřit elektrickou energii. Vybírat lze ze dvou nastavení. Pokud stav napětí na akumulátoru klesne pod 50 procent (takzvaný State of charge), baterie začnou být z poloviny dobíjeny kromě rekuperace také spalovacím motorem. K tomu dojde v okamžiku, kdy stav napětí akumulátoru poklesne pod 50 procent. Jestliže je ovšem jejich kapacita více než poloviční, dojde k odpojení akumulátorů s cílem šetřit elektrickou energii na později. Třeba z důvodu plánovaného průjezdu městem s nulovou emisní zónou. Pokud řidič přesune volič převodovky do režimu „S“ (tedy sport), dojde k nastartování spalovacího motoru s cílem nabídnout maximální možnou jízdní dynamiku.

Jako každé BMW

Kromě výše uvedených režimů samozřejmě nechybí ani ty, které známe z jiných modelů bavorské značky. Zde patří režim Comfort, Sport a také Eco Pro. V tomto případě ale zohledňují rovněž činnost hybridního pohonu. V režimu Comfort (ten lze považovat za výchozí), je vždy zvolen kompromis mezi dynamikou a hospodárností. Naopak ve Sportu je, jak už název napovídá, požadavek na maximální dynamiku jízdy. Poslední je režim Eco Pro, v němž je snaha o co největší úsporu paliva. Z pohledu uživatele jsou zajímavé také baterie nového BMW. Lze je dobíjet klasicky doma ze sítě 230V/50Hz nebo při jízdě. K tomu slouží systém pojmenovaný BMW 360° Electric. Pokud využijete nabíjecí soustavu BMW i Wallbox, pak budou baterie nabity za dvě hodiny a 15 minut a to díky dobíjecímu výkonu 3,7 kW. Vůz bude na českém trhu k mání od jara příštího roku.

BMW 330e - vybrané technické údaje
ParametrHodnota
Spalovací motorpřeplňovaný zážehový čtyřválec
Zdvihový objem [cm3]1997 cm3
Největší výkon [kW]135
Výkon elektromotoru [kW]65
Celkový výkon hybridní soustavy [kW]185
Celkový točivý moment hybridní soustavy [N.m]420
Normovaný dojezd na elektriku [km]40
Maximální rychlost na elektriku [km/h]120
Normovaný dojez v hybridním režimu [km]600
Kombinovaná spotřeba paliva v hybridním režimu [l/100 km]1,9 až 2,1
Kapacita akumulátoru [kWh]7,6

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW 330e: Plug-in hybridní „trojka“







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku Zlaté ruské ručičky aneb Jak udělat z vraku BMW funglovku

Nevěřili byste, jak moc poničené auto se dá ještě…

Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory Facelift BMW 3 GT znamená jemné retuše vzhledu a nové motory

S prodeji liftbacku střední třídy je BMW zatím spokojeno.…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…