Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tři desítky BMW Hydrogen 7 v ulicích Mnichova

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
Automobilka BMW uspořádala demostrační jízdu osmadvaceti vodíkových BMW řady 7 mnichovskými ulicemi. Akce nazvaná „Autocorso“ propaguje tento ekologický druh pohonu automobilů v souvislosti s firemním sloganem „Radost z jízdy“.

Trasa jízdy vedla po mnichovských pamětihodnostech. Začínala na Královském náměstí (Königsplatz), po Ludwigstrasse směřovala k Bráně vítězství (Siegestor). Dalšími zastávkami byly novogotické Maxmilianeum, sídlo divadla, Staré město (Altstadt) a konečnou pak Theresienwiese se sochou Bavarie.

Vývoj vodíkového pohonu BMW trvá již dvě desítky let a stále pokračuje, obnovitelné zdroje energie mají v bavorské automobilce vysokou prioritu. Prvotním cílem je kombinace pro vozy BMW typické dynamiky, komfortu a ekologie.

Propagace modelu Hydrogen 7, kterého vznikla zatím stokusová série, bude pokračovat ještě letos. Mnichovští si vybrali k tomuto účelu hvězdy showbusinessu: herce Willa Ferrella, moderátora Jaye Lena, operní hvězdu Placida Dominga a režiséra Stephena Gaghana.

Na premiéře nového hollywoodského filmu „Ocean's 13“ se v pak tomto voze objevili Brad Pitt a Angelina Jolie. Herci Richard Gere, Sharon Stone a Hilary Swank zase přijeli vodíkovou „sedmičkou“ letos v únoru na berlínský charitativní filmový festival „Cinema For Peace“.

Aleš Dragoun
Diskuze (22)
2. 6. 2008 14:20
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Účinnost vypovídá jen o vynaložené energii nikoliv o emisích. Největší je rozdíl v případě zkapalňování vodíku a udržení ho při tak nízké teplotě (cca -250°C), což je extrémně energeticky náročné.
2. 6. 2008 10:47
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Takze nakonec bude ekologictejsi jezdit na benzin nez vodik??
1. 6. 2008 23:18
Vodik je mrtvy
Po vyznamnem pokroku, ktery udelaly bateriove technologie za poslednich nekolik malo let, je vodik mrtva technologie. Proc elektrinu menit na vodik a ten zase na elektrinu prip. spalovat, kdyz jde primo elektrinu "nalit" do baterek. Toyota i GM jiz odstupuji od vyvoje techto technologii. Konec koncu i BMW to pouziva vice jako marketingovy nastroj nez seriozni vec, na ktere by usilovne pracovala.
1. 6. 2008 22:46
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
Emise se dají asi jen těžko zjistit, ale můžu ti říct účinnost od zdroj k nádrži. Což zahrnuje těžbu, dopravu, rafinaci, skladování, doprava do čerpací stanice). Pro benzin 76-82%, pro vodík stlačený 54-63%, zkapalněný 20-27%.
1. 6. 2008 21:23
Re: Uz nekdo spocital kolik exhalaci prijde na ujeti 100Km t
A na to se prave ptam, kolik to auto v realu spali na 100Km?? At uz se vyrabi energie z vetru, nebo sluncem, nebo uhlim, proste kolik to auto vyprodukuje ve skutecnosti emisi??