Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 GTR je parádní závodní bestie připomínající M1. Na hybrid zapomeňte

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Mnichovský plug-in hybrid je sám o sobě atraktivním strojem. Co se ale stane, když dostane ostřejší vzezření a výkonný osmiválec? Odpovědí je model i8 GTR.

Památné BMW M1 s motorem uloženým uprostřed asi netřeba blíže představovat. Malou vzpomínku na tento vůz nyní vytvořil tým Hamofa Industrial Engines, jenž zhotovil speciál vypadající jako sportovní plug-in hybrid i8. Všechno ostatní je ale docela jiné.

Myslíme tím hlavně pohon. Na kabel do zásuvky můžete zapomenout, tady hraje prim čtyřlitrový atmosférický osmiválec ze závodního speciálu Z4 GTE, jenž poskytuje výkon 402 kW (540 k). Vůz i8 GTR má pohonnou jednotku uloženou uprostřed v trubkovém rámu, což zajistila francouzská společnost Solution F.

Nejde jen o kousek pro zvýšení prestiže, auto opravdu zamíří na závodní okruhy. Tým Hamofa Motor Sport s ním naskočí do série Belar, belgického národního šampionátu vozů GT, jenž se představí i na slavných okruzích Spa-Francorchamps či Zolder.

Auto po veškerých úpravách váží pouze 1100 kilogramů, což je o nemalých 440 kg méně než silniční sériový kousek, ze kterého závoďák vychází. Zatím neznáme další parametry auta, ale je jasné, že schopnosti plug-in hybridu (stovka za 4,4 s, maximální rychlost elektronicky omezená na 250 km/h) strčí hravě do kapsy.

A aby toho nebylo málo, tým už pracuje na zlepšujícím balíčku, jenž výkon auta vyšroubuje na 447 kW (600 koňských sil). Průběh prací i samotné auto si můžete prohlédnout v přiloženém videu. A neříkejte, že by vás takové svezení nelákalo…

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
11. 7. 2018 09:51
ale prdlajs i8
dozvedeli jsem se tedy to, ze to neni i8, ale skelet kde jsou pouzite neketer panely karposerie z i8, nebyl pouzit ani monokok z i8, vesmes to ma s i8 spolecneho jen par plastu a svetla >:D

a ukazka uzasne novinariny, specifikace Z4 GTE jsou zname a tedy i jeji rychlosti, zrychleni a dalsi parametry, a tahle skladacka s "bodykitem" i8 na tom nebude o mnoho lepe, tedy zrychleni na 100 priblizne 3.6s a maximalka okolo 320km/h, mimochodem opravdova i8 vyuzivana jako safetycar ma jen o malo horsi parametry, na 100 za 3.9 a maximalka 300, a to je porad plne vybavene cestovni GT s veskerou vybavou bezne i8, navic dostala oproti serii ochrannou klec, majaky a vzadu pridavne pritlacne kridlo, baterka se zvetsila na 10kWh, elektromoto posilil na 118kW a 3valec na 185kW, ve vybave je navic i indukcni nabijeni, nektere dily byli nahrazene lehcima z kompozitu, takze vaha se nesnizila ale o 8kg dokonce vzrostla oproti serii

takze V8 mazrejme teda 3.6s a 320km/h pri 402kW a oproti tomu temer seriova SC i8 ma 3.9s a 300km/h pri 185+118kW (maximalne tedy 303kW), a vaze o skoro pul tuny vissi, no reknu vam, ta i8 GTR je vpravde uzasnej stroj, doslova vesmirnej s dechberoucima parametrama >:D takze se da ocekavat ze zavodni special bude jako s novou generaci i8 porazen? protoze se spekuluje ze 2 generace i8 ma celkem slusne posilit na obou pohonnych jednotkach a ma zaroven zhubnout asi 200kg

vesmes stejne jako kdys si nekdo mysli ze v DTM jezdi seriovky s par upravama >:D :yes: fakt me tenhle servr stale vice utvrzuje ze i bulvar je vlastne casto seriaonejsi nez tento web
10. 7. 2018 12:43
Vážně ???
Auto po veškerých úpravách váží pouze 1100 kilogramů, což je o nemalých 440 kg více než silniční sériový kousek, ....

To jako že sériový kousek váží 660 kg ? (Tedy má hmotnost, abychom se vyjadřovali správně.)

:no: 8-s