BMW i8 GTR je parádní závodní bestie připomínající M1. Na hybrid zapomeňte
Památné BMW M1 s motorem uloženým uprostřed asi netřeba blíže představovat. Malou vzpomínku na tento vůz nyní vytvořil tým Hamofa Industrial Engines, jenž zhotovil speciál vypadající jako sportovní plug-in hybrid i8. Všechno ostatní je ale docela jiné.
Myslíme tím hlavně pohon. Na kabel do zásuvky můžete zapomenout, tady hraje prim čtyřlitrový atmosférický osmiválec ze závodního speciálu Z4 GTE, jenž poskytuje výkon 402 kW (540 k). Vůz i8 GTR má pohonnou jednotku uloženou uprostřed v trubkovém rámu, což zajistila francouzská společnost Solution F.
Nejde jen o kousek pro zvýšení prestiže, auto opravdu zamíří na závodní okruhy. Tým Hamofa Motor Sport s ním naskočí do série Belar, belgického národního šampionátu vozů GT, jenž se představí i na slavných okruzích Spa-Francorchamps či Zolder.
Auto po veškerých úpravách váží pouze 1100 kilogramů, což je o nemalých 440 kg méně než silniční sériový kousek, ze kterého závoďák vychází. Zatím neznáme další parametry auta, ale je jasné, že schopnosti plug-in hybridu (stovka za 4,4 s, maximální rychlost elektronicky omezená na 250 km/h) strčí hravě do kapsy.
A aby toho nebylo málo, tým už pracuje na zlepšujícím balíčku, jenž výkon auta vyšroubuje na 447 kW (600 koňských sil). Průběh prací i samotné auto si můžete prohlédnout v přiloženém videu. A neříkejte, že by vás takové svezení nelákalo…